Wyręcz klienta za pieniądze
Joanna Procyszyn
Czy to prawda, że coraz więcej firm, zwłaszcza małych, zamiast zatrudniać na etat wykwalifikowanych, ale drogich specjalistów, woli zlecić wykonywanie części zadań tańszej firmie zewnętrznej?
Usługi i szeroko rozumiany outsourcing jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki. Polska niezmiennie podąża śladami zachodniej Europy i wkracza na ścieżkę krajów rozwiniętych. Jest to jeden z bezpośrednich powodów, dla których firma MBE Worldwide zdecydowała się tu zainwestować. Polski rynek zaczyna się przekształcać, coraz większą rolę odgrywają dobrze wykwalifikowani specjaliści. To również czas, kiedy firmy dostrzegają minusy myślenia tylko kategorią ceny. Powoli wchodzimy w erę jakości i efektywności – są to idealne warunki dla rozwoju usług MBE. Poza tym coraz więcej firm decyduje się na outsourcing usług, nie będących w zakresie podstawowej działalności tychże firm. Małe i średnie przedsiębiorstwa częściej przekazują na zewnątrz takie czynności jak pakowanie, konfekcjonowanie, adresowanie, wysyłanie, zarządzanie dokumentacją (np. dokumenty celne, ubezpieczenia, niestandardowe przesyłki), koncentrując się wyłącznie na tym, co potrafią robić najlepiej. Uważam, że ten trend będzie się nasilał w nadchodzących latach.
Ale na razie to usługi kurierskie są głównym źródłem przychodów placówek MBE?
Obserwujemy skokowy, lawinowy wręcz wzrost sprzedaży internetowej w Polsce, zarówno poprzez serwisy aukcyjne, jak i poprzez tysiące nowopowstałych sklepów internetowych co powoduje zaskakująco szybki wzrost popytu na usługi logistyczne. My je również świadczymy i czerpiemy z nich pokaźne dochody. Ale jestem przekonana, że już wkrótce poza tradycyjnymi usługami kurierskimi, dużą rolę w przychodach naszych placówek będą odgrywały usługi dodatkowe, takie jak: pakowanie, konfekcjonowanie, przygotowanie dokumentacji itp. Dla małego i średniego biznesu, a jest to przecież nasza grupa docelowa, są to dziś usługi niestandardowe. Duże firmy kurierskie – ze względu na dysproporcję wielkości – nie traktują małych przedsiębiorstw jak równorzędnych partnerów. W perspektywie rozwoju mikro- i średniej przedsiębiorczości widzimy duży potencjał dla rozwoju sieci naszych punktów. Przecież Polska już dziś jest jednym z krajów o najwyższym w Europie nasyceniu przedsiębiorstw w obszarze MŚP.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Szukamy osób, które chcą osobiście zaangażować się w prowadzenie placówki MBE. Nie muszą mieć doświadczenia w pokrewnej branży, bo zapewniamy trzytygodniowe szkolenia przed otwarciem i kolejne już po uruchomieniu punktu. Trzeba mieć przede wszystkim chęć i determinację, aby stworzyć coś swojego. Nasz potencjalny franczyzobiorca powinien dysponować własnym lub wynajętym lokalem o powierzchni 50-75 m2, mieszczącym się w sąsiedztwie wielu firm – czyli potencjalnych klientów. Ważne też, żeby przed lokalem można było dość łatwo zaparkować. Co do kosztów inwestycji – na start trzeba mieć przynajmniej 75 tys. zł.
Rozmawiała Anna Smolińska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
15-16 marca na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się wiosenna edycja Targów Franczyza. Kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes, wykłady znanych i popularnych ekspertów biznesu – tego, kto myśli o otwarciu własnej firmy, nie powinno na nich zabraknąć.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...