Jeśli właścicielom MSC Alokohole uda się zrealizować plany rozwoju, to ich sieć do końca 2015 roku liczyć będzie 15 sklepów.
Środa
26.08.2015
Franczyzodawca MSC Alkohole zaplanował na 2015 rok siedem otwarć. Wszystko wskazuje na to, że dopnie swego.
 

– Na początku lipca byliśmy w połowie realizacji naszych założeń, więc jeśli uda się utrzymać takie tempo rozwoju, to do końca roku powinniśmy zrealizować plan – mówi Maciej Rytka, dyrektor handlowy MSC Alkohole.

Jeśli tak się stanie, to do końca 2015 roku koncept liczyć będzie 15 sklepów. Do tej pory franczyzodawca koncentrował się przede wszystkim na otwieraniu nowych punktów, ale w najbliższych miesiącach chce też przyłączać do sieci już istniejące placówki.
– W związku z tym planujemy zatrudnienie dodatkowego koordynatora, który będzie zajmował się wyłącznie tą częścią franczyzy. Dodatkowo rozbudowujemy naszą stronę internetową o informacje związane tym typem współpracy – mówi Maciej Rytka.

Jego zdaniem koniunktura w segmencie handlu alkoholem delikatnie się poprawia, a trend spadkowy widoczny po wybuchu globalnego kryzysu został zahamowany. Ale wyzwań stojących przed właścicielami sklepów z wysokoprocentowymi trunkami nie brakuje. Nie tylko rynkowych – ostatnio coraz więcej mówi się o możliwym wprowadzeniu cen minimalnych na alkohol, co może znacznie ograniczyć jego sprzedaż.
– W każdym roku rządowe pomysły budzą nasze zaniepokojenie. Pomysł z wprowadzeniem cen minimalnych to nic innego jak powrót do poprzedniego systemu, gdzie ceny były regulowane odgórnie, a sprzedaż zaczynała się od godz. 13. Uważam, że są inne sposoby na zapobieganie alkoholizmowi – twierdzi menedżer.

Jego zdaniem coraz większą konkurencję dla sklepów monopolowych stanowią osiedlowe sklepy convenience, otwierane w ramach dużych sieci franczyzowych. Walka o klienta prowadzi do sytuacji, w której przetrwanie zależeć będzie od silnego zaplecza hurtowego i znanej marki.
– Właśnie dlatego uruchamiamy współpracę z już istniejącymi sklepami – kwituje Maciej Rytka.

Według danych OECD statystyczny Polak wypija rocznie 10,3 litra czystego alkoholu. Gustujemy przede wszystkim w piwie i wódce, wino jest na trzecim miejscu. Choć po alkohol sięgamy częściej niż jeszcze dwie dekady temu, to stereotyp narodu lubiącego zaglądać do kieliszka ma coraz mniej wspólnego z prawdą. W rzeczywistości bowiem więcej alkoholu niż Polacy piją choćby Francuzi, Austriacy czy Estończycy. Zmieniają się też polskie alkoholowe preferencje. Jak wskazują eksperci firmy doradczej KPMG, w ostatnich dwóch latach nastąpiło zdecydowane odejście od wódki i win owocowych na rzecz takich trunków, jak cydry, tequila czy whisky. 


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022