Biznes z dobrym planem

Joannę Gregor zawsze ciągnęło do nieruchomości. Pracowała w branży deweloperskiej, budowlanej, inwestowała na rynku nieruchomości. O otwarciu własnego biura pośrednictwa myślała już na początku ubiegłej dekady, ale odstraszyła ją zaciekła konkurencja w branży.
– Uznałam, że jeśli wchodzić w ten biznes, to tylko we franczyzie, żeby na starcie móc wykorzystać sprawdzoną markę. Nie chciałam jednak wyrzekać się niezależności, toteż szukałam sieci, która da mi zarówno wolność, jak i wsparcie w prowadzeniu firmy – mówi Joanna Gregor.
To połączenie znalazła w ofercie Freedom Nieruchomości. Rozmowy o przystąpieniu do sieci rozpoczęły się w marcu 2015 roku, a trzy miesiące później biuro w wielkopolskim Lesznie otworzyło drzwi dla klientów.
Mocny start
Lokal udało się znaleźć w zasadzie za pierwszym podejściem. Placówka nie dość, że znajdowała w odpowiedniej lokalizacji, to jeszcze została wcześniej wyremontowana i wykończona w kolorystyce pokrywającej się z tą stosowaną w biurach Freedom. W kolorystyce ścian dominowały biel i szarość.
– Aby ograniczyć początkowe koszty, sprzęt biurowy został wydzierżawiony, a meble kupione w IKEA, oczywiście w zgodzie ze standardami sieci – mówi Joanna Gregor.
Pierwsze miesiące po otwarciu upłynęły właścicielce i jej wspólniczce, Marcie Pogoreło, na ciężkiej pracy – również po godzinach. Wspólniczki w swoim biznesplanie przewidziały rezerwę finansową na trzy miesiące działalności, na wypadek, gdyby interes się nie kręcił. Założyły jednak również, że chcą jak najszybciej osiągnąć próg rentowności.
– Na początku pracowałyśmy same, dopiero później zdecydowałyśmy się zatrudnić pracowników. Trud się opłacił, bo przychody nie tylko szybko zaczęły pokrywać bieżące koszty, ale też przełożyły się na zwrot zainwestowanych na początku środków – mówi Joanna Gregor.
Dziś wspólniczki zostają po godzinach tylko wówczas, gdy wymaga tego sytuacja. A nawet kiedy to się zdarza, nie widzą powodów do narzekań.
– Do moich obowiązków należy koordynacja pracy zespołu, Marta zajmuje się techniczno-organizacyjną stroną biznesu. Oprócz tego obie obsługujemy swoich klientów. Lubimy pracę z ludźmi – przyznaje właścicielka biura w Lesznie.
Jaskółki się myliły
Joanna Gregor wyznaje zasadę: cokolwiek robisz, polegaj wyłącznie na sobie. A jednak własne biuro zdecydowała się otworzyć wraz ze wspólniczką. To tym większy paradoks, że w przeszłości miała dość niekorzystne doświadczenia z działaniem w ramach spółki – nierzetelni partnerzy doprowadzili do upadku jednego z jej przedsięwzięć.
– Przed otwarciem biura Freedom znalazłam się na zawodowym rozdrożu, nie byłam pewna, jak dalej działać. Decyzja o założeniu spółki okazała się jednak strzałem w dziesiątkę. Każdemu życzę tak udanej współpracy, jak nasza – przyznaje Joanna Gregor.
Ona wniosła do biznesu swoją doświadczenie i wiedzę, jej wspólniczka – kapitał na start.
– Dobrze się rozumiemy, a pracuje nam się tym łatwiej, że dajemy sobie wzajemnie prawo do błędów. Tak samo, jak naszym trzem współpracowniczkom – mówi Joanna Gregor.
Partnerki w biznesie już mają ochotę na kolejne otwarcia. 60-tysięczne Leszno to mały rynek, ale z dużą lokalną konkurencją. W planach jest więc otwarcie punktu w większym mieście.
– Przez ostatnie miesiące uczyłyśmy się, jak prowadzić biuro nieruchomości. Teraz czas na kolejne wyzwanie – zapowiada Joanna Gregor.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Odejście z korporacji i otwarcie własnego biznesu to poważny krok. Ale wiele osób go zrobiło i nie żałuje.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
Sylwia Żynda porzuciła korporację dla franczyzy Freedom Nieruchomości. Jak rozkręciła swój biznes?
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof