Muszkieterowie podejmują wyzwanie
Ubiegłorocznym hitem była sieć Bricomarché, która zanotowała wzrost klientów prawie o 22 proc. i zwiększyła udział w rynku DIY do prawie 10 proc. Obroty sieci osiągnęły poziomu 1,46 mld zł z ewolucją na poziomie ok. 26 proc. Ubiegły rok był również udany pod względem otwarć nowych sklepów. Do sieci Bricomarché zostało włączonych osiem lokalizacji po konkurencyjnej sieci NOMI oraz dziewięć zupełnie nowych marketów. Aktualnie pod szyldem Bricomarché funkcjonuje 121 supermarketów. Jak twierdzą przedstawiciele Grupy Muszkieterów, 2015 rok był najlepszy w historii funkcjonowania sieci w Polsce. Sieć zyskała pozycję lidera na rynku supermarketów typu „dom i ogród” oraz zajęła czwarte miejsce w branży DIY. 2016 roku ma być jeszcze lepszy. W najbliższych miesiącach Muszkieterowie planują otworzyć 21 placówek, wśród których będą cztery supermarkety przejęte po sieci NOMI.
Orężem sieci Bricomarché w rywalizacji o rynek jest konkurencyjna cena jej produktów. Muszkieterowie również na bieżąco monitorują zwyczaje zakupowe klientów i na tej podstawie modyfikują model działania swoich placówek. Z tego powodu supermarkety Bricomarché zostały podzielone na strefę przyjemności i potrzeb, a te na cztery działy: budowania, majsterkowania, dekoracji i ogrodu. Firma wdrożyła również szkolenia e-learningowe dla pracowników oraz program Akademia Kierowników Bricomarché, co ma zapewnić wysoki poziom obsługi w supermarketach.
Grupa Muszkieterów dobrze ocenia rozwój swojej drugiej sieci Intermarché. Mimo deflacji i agresywnej polityki cenowej na rynku, w 2015 roku supermarkety spożwycze zanotowały obroty na poziomie 4,4 mld zł, czyli o 3 proc. więcej niż w 2014 roku. Aktualnie Intermarché, z liczbą 230 sklepów, ma 19 proc. udziału w rynku. Sieć jest też liderem pod względem liczby przymarketowych stacji paliw, których na koniec 2015 roku było 58.
Supermarkety spożywcze Intermarché, podobnie jak z sieci "dom i ogród" zostały ostatnio przearanżowane i podzielone na dedykowane strefy. Nowością jest też projekt Drive Intermarché, czyli zamawianie produktów przez internet i odbieranie ich w sklepie, a także oferta z produktami ekologicznymi, czy własne wędzarnie. Firma postawiła też na fachową sprzedaż alkoholi, czyli win i piw.
– Wyniki za cały ubiegły rok potwierdzają stabilną pozycję Grupy na polskim rynku, a o naszej dobrej kondycji świadczą też plany rozwojowe – powiedział Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
Strategia Grupy na 2016 r. zakłada 36 otwarć nowych sklepów Intermarché oraz Bricomarché, w tym kolejne wejścia do dużych miast: Wrocławia i Katowic. Tylko w tym roku na inwestycje przedsiębiorstwo wyda w związku z tym 195 mln zł. Zgodnie ze strategią CAP 2020 łącznie w latach 2014-2020 w Polsce firma na rozwój przeznaczy aż 6 mld zł.
– Głęboko wierzymy w możliwości związane z intensywnym rozwojem naszych sieci. Opracowaliśmy ambitną strategię, właśnie dlatego, że myślimy perspektywicznie – dodał Patrick Renault.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów