Wakacje.pl zrzeszają obecnie trzy własne i 80 franczyzowych salonów sprzedaży w całej Polsce. Dwa z nich - w tym widoczne na zdjęciu biuro w Żyrardowie - powstały w tym roku, trzy kolejne są w trakcie uruchamiania.
Środa
04.05.2016
We własne biuro podróży w sieci Wakacje.pl trzeba zainwestować 22 tys. zł netto. Jest kilka miast, w których franczyzodawca szczególnie intensywnie szuka partnerów.
 

Zagrożenie terroryzmem, które coraz mocniej dotyka cały świat, niektórych zniechęca do dalekich podróży i wyjazdów wakacyjnych. Egipt i Tunezja, dotychczas ulubione, bo też najtańsze, urlopowe kierunki Polaków, już od jakiegoś czasu tracą na popularności. W niektóre biura podróży uderzyło to bardzo mocno, bo właśnie wycieczki do tych państw stanowiły zdecydowaną większość ich oferty. Czy w związku z tym branża turystyczna to dziś dobry pomysł na biznes? Franczyzodawca Wakacje.pl przekonuje, że tak.
– Turystyka jest branżą wrażliwą na wiele czynników: politycznych, ekonomicznych, społecznych, a nawet atmosferycznych. Mieliśmy w branży upadłości biur podroży, teraz świat przygląda się z uwagą kwestii bezpieczeństwa – przyznaje Wioletta Zarzycka, dyrektor sieci sprzedaży Wakacje.pl. – Ale my mamy w portfolio ponad 100 touroperatorów i w związku z tym bardzo szeroką ofertę. Nasi klienci mogą „przesiąść się” na inny kierunek, jeśli obawiają się jechać do Tunezji czy Egiptu. W tej chwili na szczycie rezerwacji są Grecja, Hiszpania i Bułgaria. Generalnie, w porównaniu z ubiegłym rokiem, nasza sprzedaż jest wyższa.

Franczyzobiorca poszukiwany

Wakacje.pl zrzeszają obecnie trzy własne i 80 franczyzowych salonów sprzedaży w całej Polsce. Dwa z nich powstały w tym roku, trzy kolejne są w trakcie uruchamiania.
– Przede wszystkim skupiamy się na uruchamianiu salonów w nowych lokalizacjach. Jeśli jednak już działające na rynku biura agencyjne spełniają kryteria i widzimy potencjał na owocną współpracę po obu stronach, również przyłączamy je do sieci – tłumaczy Wioletta Zarzycka.

W tej chwili sieć szczególnie intensywnie szuka franczyzobiorców w kilkunastu miastach: w Poznaniu, Łodzi, Kielcach, Zabrzu, Rudzie Śląskiej, Opolu, Zielonej Górze, Kaliszu, Pile, Lubinie, Głogowie, Koninie, Suwałkach, Słupsku i Łomży. Generalnie sieć rozwija się w miejscowościach powyżej 30 tys. mieszkańców.

Koszt inwestycji w biznes to wydatek mniej więcej 22 tys. zł. netto. Na tę kwotę składają się aranżacja wnętrza i umeblowanie, wizualizacja zewnętrzna oraz pakiet startowy, w tym zestaw gadżetów reklamowych i odzież służbowa. Nie ma opłat licencyjnych ani marketingowych, ani przy otwieraniu biura, ani w trakcie współpracy.
– Udzielamy franczyzobiorcom szerokiego wsparcia. Już na początku przy wyborze lokalu, jego aranżacji oraz doborze umów z organizatorami turystyki – wylicza Wioletta Zarzycka. – Przy podjęciu współpracy przeprowadzamy obowiązkowe szkolenia dla właścicieli i pracowników z zakresu obsługi naszego autorskiego systemu CRM, marketingu, sprzedawanych w sieci usług dodatkowych oraz systemów rezerwacyjnych. Prowadzimy również kampanie reklamowe na skalę ogólnokrajową, o bardzo szerokim zasięgu, w tym w najpopularniejszych programach telewizyjnych.

A co z problemem sezonowości? Czy poza wakacjami agenci sprzedający ofertę turystyczną mogą liczyć na godziwy zarobek?
– Turystyka to branża sezonowa, a szczyt zakupów wycieczek przypada na okres wakacyjny – przyznaje Wioletta Zarzycka. – Jednak od wielu sezonów sprzedaż ofert letnich rozpoczyna się już nawet we wrześniu poprzedniego roku. Od listopada na rynku są obecne katalogi letnie wszystkich organizatorów. Biura aktywnie działające generują duże obroty również w okresie zimowym, tj. od listopada do marca, sprzedając wycieczki, które odbędą się w najbliższe wakacje. Na rynku jest też coraz większa oferta wyjazdów egzotycznych, które przypadają głównie na zimę. Dzięki temu nie ma już obecnie tak dużych dysproporcji pomiędzy sezonem zimowym a letnim, jeśli chodzi o obroty biura podróży.


POPULARNE NA FORUM

Wakacje.pl czy się opłaca

Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...

1 wypowiedzi
ostatnia 22.02.2022
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)

ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...

1 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2020
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?

Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...

15 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2019
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...

34 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2019
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie

Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.01.2019
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...

34 wypowiedzi
ostatnia 14.12.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.

3 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...

34 wypowiedzi
ostatnia 09.11.2018