Biuro dobrze zarządzane
Ewa Zbrzeżna, dyrektor regionalny Re/Max Polska
Jakie cechy i umiejętności powinien mieć kandydat na franczyzobiorcę Re/ Max?
Re/Max Polska bardzo poważnie podchodzi do selekcji przyszłych franczyzobiorców, dokonując wyboru na podstawie kilku najważniejszych czynników. Przede wszystkim zwracamy uwagę na osobowość kandydata, tzn. ogólne nastawienie, motywację do działania, zaangażowanie, pozytywny stosunek do życia i ludzi. Następnie ocenie podlegają wykształcenie, doświadczenie i posiadane umiejętności, a także szeroko pojęty potencjał danej osoby. Ważne jest też zabezpieczenie finansowe, jakie posiada kandydat na franczyzobiorcę, oraz lokalizacja, w której planuje prowadzić swoje przyszłe biuro nieruchomości. W związku z tym liczba nowych franczyzobiorców dołączających do sieci Re/Max Polska może wahać się średnio pomiędzy 8-10 a 12-15 rocznie, w zależności od ich predyspozycji i umiejętności.
Ile biur udało się otworzyć od początku roku?
W pierwszym kwartale 2016 roku sieć powiększyła się o cztery biura: Re/Max Partners – Białystok, RE/MAX AceRola – Warszawa Żoliborz, Re/Max Capital – Warszawa Wilanów i Re/Max Home Ekspert – Warszawa Żoliborz. Kolejne biuro, Re/Max Newi, powstanie wkrótce w Warszawie, w Śródmieściu, przy ul. Kruczej. Do tej pory funkcjonowało jako Nella Witak Nieruchomości.
Co stanowi najtrudniejszy element prowadzenia własnego biura nieruchomości? Jak można go przezwyciężyć?
Czy coś jest łatwe, czy trudne jest związane z osobistymi predyspozycjami osób zarządzających danym biurem. Z pewnością kluczowe elementy wpływające na sukces biura nieruchomości to rekrutacja, wdrożenie agentów i rozwój zespołu. Docieranie do dobrych kandydatów, nie tylko poprzez portale rekrutacyjne, ale przede wszystkim przez aktywne działania właścicieli biur, implementacja modelu mentorskiego, wdrożenie systemów wsparcia w sprzedaży, czyli korzystanie ze sprawdzonych metod, sprawia, że trudniejsze sprawy stają się łatwiejsze.
Czy obecna sytuacja rynkowa sprzyja założeniu i prowadzeniu własnego biura nieruchomości?
Potencjał rynku jest ogromny. W Polsce rocznie zawiera się 400-500 tys. aktów notarialnych kupna-sprzedaży nieruchomości na wartość ponad 75 mld zł. Do tego dochodzi jeszcze rynek najmu. Agenci nieruchomości obecnie pośredniczą jedynie w 25-30 proc. transakcji przeprowadzanych na rynku, choć ten parametr ma trend zwyżkowy. Wynika to z jednej strony z braku czasu i odpowiednich umiejętności po stronie klientów, a z drugiej w dostępie do dodatkowych narzędzi, możliwości i form promocji czy wiedzy i doświadczenia po stronie agentów. Dlatego liczba osób gotowych do powierzenia obsługi transakcji profesjonaliście wzrasta. W Ameryce Północnej udział transakcji przeprowadzanych przez agentów nieruchomości wynosi powyżej 80 proc.
A w czym pomaga franczyza?
Założenie dziś własnego biura z punktu widzenia formalnego nie wymaga żadnych konkretnych kwalifikacji, posiadania licencji czy specjalnych zezwoleń. Dlatego wiele osób, widząc możliwości, rozważa obranie takiego kierunku. Zmiany jakie zachodzą na rynku oraz coraz wyższe oczekiwania klientów wymagają od osób pracujących w tym biznesie doświadczenia, dobrego rozeznania w realiach rynkowych, wiedzy, świetnej organizacji, systemów współpracy oraz korzystania z nowoczesnych form marketingu i technologii. Temu już nie tak łatwo sprostać samemu, będąc początkującym w branży. Dużo łatwiej jest więc prowadzić własne biuro w ramach zorganizowanej struktury, o ugruntowanym wizerunku, mając dostęp do systemów, edukacji i know-how.
Agenci sieci Re/Max działają tylko w oparciu o umowy na wyłączność. Tymczasem niektórzy przedstawiciele branży uważają, że polski klient "nie dorósł" do tej formy współpracy. Tzn. mimo podpisania umowy na wyłączność i tak poszukuje kupującego na własną rękę, co później skutkuje konfliktami z agentem na płaszczyźnie wynagrodzenia. Co można powiedzieć osobom, które mają wątpliwości dotyczące umów na wyłączność?
Pracujemy tylko w oparciu o umowy na wyłączność, bo jedynie ta formuła współpracy umożliwia świadczenie najwyższej jakości usługi, pełne zaangażowanie agenta oraz wysoką skuteczność. Wzrastająca świadomość osób planujących dokonać transakcji na rynku nieruchomości, stopień komplikacji i czasochłonność procesu oraz wcale nierzadkie niepowodzenia w dotychczas stosowanych metodach sprzedaży czy wynajmu powodują, że mamy coraz więcej klientów doceniających jakość obsługi i poszukujących właśnie tego rodzaju współpracy, gdzie agent przejmuje na siebie większość zadań maksymalnie odciążając klienta. Profesjonalny marketing, najlepszy serwis oraz aktywny agent działający w interesie klienta to powody, dla których coraz więcej osób świadomie wybiera taką formułę współpracy.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Listopadowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Czy w sytuacji, gdy inflacja oszalała, koszty życia rosną, a rodzinne budżety szukają oszczędności, bezpieczniej zostać na etacie, czy założyć własną firmę? Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Jarosław Sułek porzucił korporację i otworzył biuro nieruchomości. Jak mu się pracuje na swoim?
W marcowym numerze "WBF" prezentujemy koncepty franczyzowe, w które chętnie inwestują byli pracownicy korporacji. Poza tym opisujemy m.in. biznesy idealne dla przedsiębiorczych kobiet.
Biuro projektowe, agencja marketingowa, catering dla psów, nietypowa wypożyczalnia to tylko niektóre z kreatywnych pomysłów na biznes, których opłacalność analizujemy w najnowszym numerze "WBF".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof
Dom czy mieszkanie?
Od dwóch lat mieszkam w Warszawie, aktualnie wynajmuje mieszkanie, ale po podsumowaniu kosztów wychodzi, że bardziej opłaca mi się kupić własny kąt. Tylko mam dylemat...
Marka bogatsza o siedem biur
Ten biznes REMAX to uważam że warto wejść - to jest przyszłość - nieruchomość i ziemia to najlepsza inwestycja długoterminowa - proszę pamiętać ziemi nie przybywa
Marka bogatsza o siedem biur
Ja bodajże w 2008 roku rozmawiałem z pewną miła Panią na temat otwarcia biura REMAX w Pile woj Wielkopolskie - spotkaliśmy się w MacDonald PIŁA W czasie rozmowy miła...
Nieruchomości KNC - czy na na nieruchomościach można zarobić takie pieniądze jakie obiecują?
Prowadzę działalność gospodarczą nie przerwanie od ponad 20 lat i na każdym biznesie można zarobić kwestia kosztów poniesionych czy finansowanie z kredytów i w jakim...
Franczyza Re/Max
Jestem zainteresowany podjęciem współpracy z REMAX mój adres to blechpol@wp.pl tel 660 419 800