Biuro dobrze zarządzane

Ewa Zbrzeżna, dyrektor regionalny Re/Max Polska
Jakie cechy i umiejętności powinien mieć kandydat na franczyzobiorcę Re/ Max?
Re/Max Polska bardzo poważnie podchodzi do selekcji przyszłych franczyzobiorców, dokonując wyboru na podstawie kilku najważniejszych czynników. Przede wszystkim zwracamy uwagę na osobowość kandydata, tzn. ogólne nastawienie, motywację do działania, zaangażowanie, pozytywny stosunek do życia i ludzi. Następnie ocenie podlegają wykształcenie, doświadczenie i posiadane umiejętności, a także szeroko pojęty potencjał danej osoby. Ważne jest też zabezpieczenie finansowe, jakie posiada kandydat na franczyzobiorcę, oraz lokalizacja, w której planuje prowadzić swoje przyszłe biuro nieruchomości. W związku z tym liczba nowych franczyzobiorców dołączających do sieci Re/Max Polska może wahać się średnio pomiędzy 8-10 a 12-15 rocznie, w zależności od ich predyspozycji i umiejętności.
Ile biur udało się otworzyć od początku roku?
W pierwszym kwartale 2016 roku sieć powiększyła się o cztery biura: Re/Max Partners – Białystok, RE/MAX AceRola – Warszawa Żoliborz, Re/Max Capital – Warszawa Wilanów i Re/Max Home Ekspert – Warszawa Żoliborz. Kolejne biuro, Re/Max Newi, powstanie wkrótce w Warszawie, w Śródmieściu, przy ul. Kruczej. Do tej pory funkcjonowało jako Nella Witak Nieruchomości.
Co stanowi najtrudniejszy element prowadzenia własnego biura nieruchomości? Jak można go przezwyciężyć?
Czy coś jest łatwe, czy trudne jest związane z osobistymi predyspozycjami osób zarządzających danym biurem. Z pewnością kluczowe elementy wpływające na sukces biura nieruchomości to rekrutacja, wdrożenie agentów i rozwój zespołu. Docieranie do dobrych kandydatów, nie tylko poprzez portale rekrutacyjne, ale przede wszystkim przez aktywne działania właścicieli biur, implementacja modelu mentorskiego, wdrożenie systemów wsparcia w sprzedaży, czyli korzystanie ze sprawdzonych metod, sprawia, że trudniejsze sprawy stają się łatwiejsze.
Czy obecna sytuacja rynkowa sprzyja założeniu i prowadzeniu własnego biura nieruchomości?
Potencjał rynku jest ogromny. W Polsce rocznie zawiera się 400-500 tys. aktów notarialnych kupna-sprzedaży nieruchomości na wartość ponad 75 mld zł. Do tego dochodzi jeszcze rynek najmu. Agenci nieruchomości obecnie pośredniczą jedynie w 25-30 proc. transakcji przeprowadzanych na rynku, choć ten parametr ma trend zwyżkowy. Wynika to z jednej strony z braku czasu i odpowiednich umiejętności po stronie klientów, a z drugiej w dostępie do dodatkowych narzędzi, możliwości i form promocji czy wiedzy i doświadczenia po stronie agentów. Dlatego liczba osób gotowych do powierzenia obsługi transakcji profesjonaliście wzrasta. W Ameryce Północnej udział transakcji przeprowadzanych przez agentów nieruchomości wynosi powyżej 80 proc.
A w czym pomaga franczyza?
Założenie dziś własnego biura z punktu widzenia formalnego nie wymaga żadnych konkretnych kwalifikacji, posiadania licencji czy specjalnych zezwoleń. Dlatego wiele osób, widząc możliwości, rozważa obranie takiego kierunku. Zmiany jakie zachodzą na rynku oraz coraz wyższe oczekiwania klientów wymagają od osób pracujących w tym biznesie doświadczenia, dobrego rozeznania w realiach rynkowych, wiedzy, świetnej organizacji, systemów współpracy oraz korzystania z nowoczesnych form marketingu i technologii. Temu już nie tak łatwo sprostać samemu, będąc początkującym w branży. Dużo łatwiej jest więc prowadzić własne biuro w ramach zorganizowanej struktury, o ugruntowanym wizerunku, mając dostęp do systemów, edukacji i know-how.
Agenci sieci Re/Max działają tylko w oparciu o umowy na wyłączność. Tymczasem niektórzy przedstawiciele branży uważają, że polski klient "nie dorósł" do tej formy współpracy. Tzn. mimo podpisania umowy na wyłączność i tak poszukuje kupującego na własną rękę, co później skutkuje konfliktami z agentem na płaszczyźnie wynagrodzenia. Co można powiedzieć osobom, które mają wątpliwości dotyczące umów na wyłączność?
Pracujemy tylko w oparciu o umowy na wyłączność, bo jedynie ta formuła współpracy umożliwia świadczenie najwyższej jakości usługi, pełne zaangażowanie agenta oraz wysoką skuteczność. Wzrastająca świadomość osób planujących dokonać transakcji na rynku nieruchomości, stopień komplikacji i czasochłonność procesu oraz wcale nierzadkie niepowodzenia w dotychczas stosowanych metodach sprzedaży czy wynajmu powodują, że mamy coraz więcej klientów doceniających jakość obsługi i poszukujących właśnie tego rodzaju współpracy, gdzie agent przejmuje na siebie większość zadań maksymalnie odciążając klienta. Profesjonalny marketing, najlepszy serwis oraz aktywny agent działający w interesie klienta to powody, dla których coraz więcej osób świadomie wybiera taką formułę współpracy.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzobiorcy RE/Max działają na rynku pośredników nieruchomości. Zyski czerpią z zarządzania agentami.
– Połowa pośredników nieruchomości zamyka swoją działalność po pierwszym roku. Znamy przyczynę – mówi Joanna Biskupska, konsultant biznesowy RE/MAX.
W co zainwestować – to pytanie, które dręczy wielu przyszłych przedsiębiorców. W grudniowym numerze "FRANCHISING" podpowiadamy, jaki biznes najlepiej otworzyć w nadchodzącym roku.
McDonald’s, Carrefour, Żabka, RE/MAX – najbardziej znane marki franczyzowe 29-30 marca zaprezentowały swoje pomysły na biznes na Targach Pomysł na firmę w Katowicach.
Wiele osób zastanawia się nad zmianą w życiu zawodowym. Przemęczeni codzienną pogonią za cudzymi celami i planami, w chwilach refleksji marzą, “aby rzucić to wszystko i wyjechać w Bieszczady”…
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Sylwia Diaków-Hrycyk prowadzi cztery restauracje pod szyldem McDonald's, Karolina Sokół trzy. Jaką drogę przeszły, zanim zostały franczyzobiorczyniami Złotych Łuków?
Polska sieć supermarketów coraz śmielej poczyna sobie na rynku. Czy podzieli się swoim konceptem z franczyzobiorcami?
Franczyzodawca Lodów Bonano i Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy” spodziewa się dobrego sezonu. Wchodzi w niego m.in. z nowym formatem lodziarni.
Studiuje, jest młoda i pełna zapału. O pierwszym biznesie w bardzo młodym wieku opowiada Natalia Pigło, świeżo upieczona franczyzobiorczyni Lodolandii.
POPULARNE NA FORUM
Marka bogatsza o siedem biur
Ten biznes REMAX to uważam że warto wejść - to jest przyszłość - nieruchomość i ziemia to najlepsza inwestycja długoterminowa - proszę pamiętać ziemi nie przybywa
Marka bogatsza o siedem biur
Ja bodajże w 2008 roku rozmawiałem z pewną miła Panią na temat otwarcia biura REMAX w Pile woj Wielkopolskie - spotkaliśmy się w MacDonald PIŁA W czasie rozmowy miła...
Nieruchomości KNC - czy na na nieruchomościach można zarobić takie pieniądze jakie obiecują?
Prowadzę działalność gospodarczą nie przerwanie od ponad 20 lat i na każdym biznesie można zarobić kwestia kosztów poniesionych czy finansowanie z kredytów i w jakim...
Franczyza Re/Max
Jestem zainteresowany podjęciem współpracy z REMAX mój adres to blechpol@wp.pl tel 660 419 800
Nieruchomości KNC - czy na na nieruchomościach można zarobić takie pieniądze jakie obiecują?
Słyszałem, że w nieruchomości zawsze warto inwestować. Czy może mi ktoś doradzić, czy zakup mieszkania na kredyt, a później wynajem się opłaca się ?
Wiosna należy do pośredników
Amazing post. Appreciate it and look forward to seeing many more. Thanks from Amazing post. Appreciate it and look forward to seeing many more. Thanks from Alpha Male..
Deweloper w małym mieście
Czy ja wiem? Tyle się słyszy o oszustwach takich dużych inwestorów...
Młoda mama rozwija biznes
Brawo! Oby jak najwięcej takich inicjatyw ;)