Wiosną praca, jesienią otwarcia
Michał Nowosad, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta
Czy wiosna to w sieci Gatta czas licznych otwarć salonów?
W ostatnim okresie otworzyliśmy dwa salony w oparciu o system partnerski: w centrum handlowym Tesco w Warszawie oraz salon znajdujący się w ciągu lokali handlowo-usługowych w Starogardzie Gdańskim. Wiosną oraz latem w sposób wyraźny spada dynamika rozwoju sieci salonów franczyzowych – w okresie tym pracujemy nad rekrutacją partnerów, analizą lokalizacji, jest to swoisty okres przygotowawczy. Wyniki pracy obserwujemy od początku września – potwierdzeniem tych słów jest otwarcie w 2015 roku 13 salonów partnerskich w okresie od sierpnia do grudnia.
Jaką kwotą powinien dysponować potencjalny franczyzobiorca Gatty?
Koszty inwestycji ustalane są indywidualnie, a wartością zmienną jest nakład inwestycyjny związany z dostosowaniem lokalu do potrzeb branży odzieżowej – średni koszt mieści się w granicach 40-45 tys. zł netto. Koszt mebli dedykowanych do systemu franczyzowego to 20-25 tys. zł netto, istnieje możliwość skorzystania z oferty leasingowej. Firma pobiera jednorazową opłatę franczyzową w wysokości 3 tys. zł. Wszystkie salony działają w oparciu o model depozytowy. Zabezpieczeniem jest weksel na kwotę 100 tys. zł.
Na jakie prowizje może liczyć franczyzobiorca?
Nasz partner w ramach współpracy otrzymuje prowizję w wysokości 40 proc. od wartości miesięcznego obrotu netto. Satysfakcjonującym wynikiem jest uzyskanie zwrotu z inwestycji w okresie 1,5-2 lat – wynik ten poparty musi być szczegółową analizą uproszczonego rachunku finansowego. Odnotowujemy wyraźne wzrosty wyników sprzedażowych w salonach funkcjonujących powyżej sześciu miesięcy.
Co, według pana, stanowi największą trudność w prowadzeniu salonu odzieżowego? Jakie problemy mogą napotkać franczyzobiorcy i w jaki sposób franczyzodawca może pomóc w ich pokonaniu?
Bardzo ważna jest znajomość produktów i odpowiednie przeszkolenie personelu, tak aby był w stanie rozpoznać potrzeby klientki i zaproponować odpowiedni produkt. Jest to istotne ze względu na różnorodność produktów, które mamy w ofercie – produkty klasyczne, funkcyjne i odzież. Ważna jest także umiejętność zainteresowania klientek innymi produktami np. nowościami. Niezbędny jest też profesjonalizm w doborze odpowiedniego rozmiaru, modelu i odcienia koloru czy funkcji.
Jak oceniają Państwo koniunkturę na rynku odzieżowym – w szczególności w swoim segmencie branży?
Od kilku lat zauważamy stabilność branży odzieżowej. Mimo to, do naszych zadań należy stała obserwacja rynku i kreowanie produktów, które odpowiadają na potrzeby kobiet, biorąc pod uwagę aspekt modowy, ale też zmiany społeczne. Na przykład kobiety XXI wieku są coraz pewniejsze siebie, a mimo to – jak wynika z naszego badania – aż 87 proc. kobiet poprawiłoby coś w swoim wyglądzie. Dzieje się tak dlatego, ponieważ współczesne kobiety są jednocześnie bardziej świadome swojego ciała i dokładnie wiedzą, co ewentualnie chciałyby w nim poprawić. Dlatego tej wiosny postawiliśmy na produkty z linii Gatta Slim Line oraz kolekcji Gatta Intimate, które posiadają specjalne właściwości. Pończochy i rajstopy z nowej linii Gatta Slim Line wyszczuplają nogi, a specjalna konstrukcja biustonosza double push up powiększa biust nawet o dwa rozmiary.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...