Wiosną praca, jesienią otwarcia

Do naszych zadań należy stała obserwacja rynku i kreowanie produktów, które odpowiadają na potrzeby kobiet. Kobiety XXI wieku są coraz pewniejsze siebie, a mimo to – jak wynika z naszego badania – aż 87 proc. kobiet poprawiłoby coś w swoim wyglądzie.
Michał Nowosad, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta
Niedziala
12.06.2016
Wiosna to dla nas okres przygotowawczy. Pracujemy nad rekrutacją partnerów, analizą lokalizacji – mówi Michał Nowosad, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
 

Czy wiosna to w sieci Gatta czas licznych otwarć salonów?
W ostatnim okresie otworzyliśmy dwa salony w oparciu o system partnerski: w centrum handlowym Tesco w Warszawie oraz salon znajdujący się w ciągu lokali handlowo-usługowych w Starogardzie Gdańskim. Wiosną oraz latem w sposób wyraźny spada dynamika rozwoju sieci salonów franczyzowych – w okresie tym pracujemy nad rekrutacją partnerów, analizą lokalizacji, jest to swoisty okres przygotowawczy. Wyniki pracy obserwujemy od początku września – potwierdzeniem tych słów jest otwarcie w 2015 roku 13 salonów partnerskich w okresie od sierpnia do grudnia.

Jaką kwotą powinien dysponować potencjalny franczyzobiorca Gatty?
Koszty inwestycji ustalane są indywidualnie, a wartością zmienną jest nakład inwestycyjny związany z dostosowaniem lokalu do potrzeb branży odzieżowej – średni koszt mieści się w granicach 40-45 tys. zł netto. Koszt mebli dedykowanych do systemu franczyzowego to 20-25 tys. zł netto, istnieje możliwość skorzystania z oferty leasingowej. Firma pobiera jednorazową opłatę franczyzową w wysokości 3 tys. zł.  Wszystkie salony działają w oparciu o model depozytowy. Zabezpieczeniem jest weksel na kwotę 100 tys. zł.

Na jakie prowizje może liczyć franczyzobiorca?
Nasz partner w ramach współpracy otrzymuje prowizję w wysokości 40 proc. od wartości miesięcznego obrotu netto. Satysfakcjonującym wynikiem jest uzyskanie zwrotu z inwestycji w okresie 1,5-2 lat – wynik ten poparty musi być szczegółową analizą uproszczonego rachunku finansowego. Odnotowujemy wyraźne wzrosty wyników sprzedażowych w salonach funkcjonujących powyżej sześciu miesięcy.

Co, według pana, stanowi największą trudność w prowadzeniu salonu odzieżowego? Jakie problemy mogą napotkać franczyzobiorcy i w jaki sposób franczyzodawca może pomóc w ich pokonaniu?
Bardzo ważna jest znajomość produktów i odpowiednie przeszkolenie personelu, tak aby był w stanie rozpoznać potrzeby klientki i zaproponować odpowiedni produkt. Jest to istotne ze względu na różnorodność produktów, które mamy w ofercie – produkty klasyczne, funkcyjne i odzież. Ważna jest także umiejętność zainteresowania klientek innymi produktami np. nowościami. Niezbędny jest też profesjonalizm w doborze odpowiedniego rozmiaru, modelu i odcienia koloru czy funkcji.

Jak oceniają Państwo koniunkturę na rynku odzieżowym  w szczególności w swoim segmencie branży?
Od kilku lat zauważamy stabilność branży odzieżowej. Mimo to, do naszych zadań należy stała obserwacja rynku i kreowanie produktów, które odpowiadają na potrzeby kobiet, biorąc pod uwagę aspekt modowy, ale też zmiany społeczne. Na przykład kobiety XXI wieku są coraz pewniejsze siebie, a mimo to – jak wynika z naszego badania – aż 87 proc. kobiet poprawiłoby coś w swoim wyglądzie. Dzieje się tak dlatego, ponieważ współczesne kobiety są jednocześnie bardziej świadome swojego ciała i dokładnie wiedzą, co ewentualnie chciałyby w nim poprawić. Dlatego tej wiosny postawiliśmy na produkty z linii Gatta Slim Line oraz kolekcji Gatta Intimate, które posiadają specjalne właściwości. Pończochy i rajstopy z nowej linii Gatta Slim Line wyszczuplają nogi, a specjalna konstrukcja biustonosza double push up powiększa biust nawet o dwa rozmiary.

Rozmawiał Grzegorz Morawski


POPULARNE NA FORUM

Hurtownik - opinie

Most amazing words you have added. Visit https://www.webhostingonedollar.com/1-euro-web-hosting-godaddy.html for best hosting service.

6 wypowiedzi
ostatnia 23.01.2019
Hurtownik - opinie

Game of Thrones is going to telecast its last final season on April 2019.There are many great characters in this season like jon snow he is world wide famous due to his best...

6 wypowiedzi
ostatnia 23.01.2019
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Ja otworzyłem sklep z gadzętami podobny do tego http://ideadoggy.com/

32 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Salon300+ miejscowość podwarszawska

Prowadzę sklep odzieżowy ponad 300 m2 + duży magazyn. Od kilkunastu lat franczyza znanej marki odzieżowej. Dostałem wypowiedzenie franczyzy. Najchętniej wpuściłbym...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Marek Markowski bardzo prosze o pilny kontakt. Do konca tygodnia musze podjac decyzje w sprawie franczyzy Esotiq. mtroch@op.pl fb marietta. troch

25 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019
Diverse - kto ma (miał) problemy z tą franczyzą ?

Proszę o kontakt osoby, które prowadziły sklep franczyzowy DIVERSE i napotkały problemy we współpracy. Np. były zmuszone prowadzić sklep pomimo jego nierentowności,...

1 wypowiedzi
ostatnia 29.12.2018
Top Secret

Jak dla mnie zadziałało także to że marka zaczęła z powrotem oferować ubrania w większych rozmiarach niż 40 bo nie oszukujmy się polki nie są najmniejszymi...

1 wypowiedzi
ostatnia 04.12.2018
Aromanti opinie-otworzyć?

Co takiego?

2 wypowiedzi
ostatnia 18.11.2018