Najbardziej popularnym formatem jest obecnie Carrefour Express convenience. W Polsce funkcjonuje ponad 150 takich sklepów, w tym w samej Warszawie około setki.
Środa
06.07.2016
Carrefour w pół roku otworzył 50 sklepów franczyzowych. I nie zamierza zwalniać tempa. Czy jest tyle miejsca na rynku?
 

Nowe sklepy zostały uruchomione we wszystkich trzech formatach franczyzowych: Express convenience, Express minimarket oraz Globi. Firma planuje utrzymać tempo rozwoju i w ciągu roku zamierza otworzyć łącznie 100 sklepów.

Najbardziej popularnym formatem jest obecnie Carrefour Express convenience. W Polsce funkcjonuje ponad 150  takich sklepów, w tym w samej Warszawie około setki.

Stale rozwijamy i unowocześniamy nasze koncepty handlowe. Jest to odpowiedź na nowe trendy konsumenckie – wyjaśnia Marek Lipka, dyrektor ds. franczyzy i sklepów convenience w Carrefour Polska. – Nasi klienci chcą robić szybkie zakupy po drodze do pracy lub domu. Dzięki zmianom wprowadzanym w naszych sklepach spełniamy te oczekiwania, a nasi franczyzodawcy mogą odpowiadać na zmieniające się potrzeby konsumentów.

Koncept Carrefoura – Express Convenience, to model w pełni samoobsługowego sklepu o powierzchni do 200 m2. Dedykowany jest dla lokalizacji typowo miejskich, miejsc o dużym natężeniu ruchu pieszego. Całość wyposażenia sklepu zapewnia franczyzodawca, czyli Carrefour (wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną, sprzęt  i oprogramowanie IT, kasy, chłodnie, wózki, koszyki, ubrania robocze etc.). Kosztem franczyzobiorcy jest adaptacja lokalu, która uzależniona jest od powierzchni i stanu technicznego lokalu. Carrefour szacuje, że średnio na prace adaptacyjne trzeba przeznaczyć mniej więcej 25 tys. zł.. Franczyzobiorca ponosi również koszt pierwszego zatowarowania sklepu, które wynosi około 1 tys. zł/m², ale płatność za to zatowarowanie może zostać rozłożona na raty. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci,

Express Convenience to format, który sprawdzi się również w przypadku franczyzobiorców o mniejszym doświadczeniu w handlu spożywczym. Dzięki zdefiniowanemu asortymentowi i stałemu wsparciu franczyzodawcy jest on łatwy do prowadzenia i skuteczny również w lokalizacjach w których dotąd nie było podobnego sklepu. Taki sklep można poprowadzić zarówno na zasadzie franczyzy, jak i ajencji.

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w pięciu formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Firma jest również właścicielem sieci 20 centrów handlowych oraz ponad 40 stacji paliw.


Łukasz Michalak

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022