Imprezy przede wszystkim, sklep na dodatek
Michał Banasiak wraz żoną Karoliną od lat zajmowali się organizacją imprez dla dzieci. Uznali, że otwarcie sklepu z akcesoriami, które wykorzystują w swojej działalności, będzie dobrym źródłem dodatkowych dochodów.
– Jesienią 2015 roku postanowiliśmy poszukać franczyzy. Nasz wybór padł na markę Godan Strefa Uśmiechu, a to głównie ze względu na fakt, że ją dobrze znaliśmy. Przy organizacji imprez często korzystaliśmy z ich produktów – tłumaczy Michał Banasiak.
Dla franczyzodawcy marki przedsiębiorcy, którzy wcześniej zajmowali się animacją i organizowaniem imprez to idealni kandydaci na biorców licencji. Czują branżę, a w dodatku już na starcie dysponują bazą klientów. Franczyzobiorcom sprzedaż asortymentu Godan przynosi dodatkowe zyski, ale też pozwala pozyskiwać nowych klientów na usługi animacyjne.
Przygotowania do otwarcia radomskiej placówki zajęły raptem 10 dni. To częściowo efekt niewielkiego metrażu lokalu – sklep mieści się w galerii Feniks na powierzchni 12 m2.
– Zależało nam na niewielkiej placówce, by jak najbardziej ograniczyć koszty najmu. W naszym przypadku nie przekraczają one 1 tys. zł. Aranżacja i wyposażenie sklepu zamknęło się natomiast w kwocie 5 tys. zł, a na pierwsze zatowarowanie przeznaczyliśmy 15 tys. zł – opowiada Michał Banasiak.
Przyznaje, że posiadanie stacjonarnego lokalu pomaga w zdobyciu klienta, ale w tej branży nie można czekać na niego z założonymi rękami. Radomska franczyza Godan ma własną stronę internetową i profil na Facebooku. Właściciele roznoszą też ulotki w przedszkolach, a także nawiązują współpracę z innymi firmami eventowymi.
– Zaprzyjaźnieni animatorzy, sale zabaw – to wszystko są potencjalni klienci, którym możemy zaproponować lepsze warunki zakupowe, by zachęcić ich do współpracy z nami – tłumaczy franczyzobiorca.
W sklepach Godan sprzedają się trzy grupy produktów: akcesoria urodzinowe (czyli świeczki, zestawy talerzyków, słomki), dekoracje balonowe (głównie balony helowe) oraz stroje karnawałowe. Dwie pierwsze odpowiadają za ok. 80 proc. sprzedaży. Stroje to też ważny element asortymentu, ale największą popularnością cieszą się zimą, w okres karnawałowym. Sprzedaż produktów typu picnic & party trwa natomiast cały rok.
– Klient ma urodziny co roku. Warto go dobrze obsłużyć, to wróci. Z każdym warto porozmawiać, do każdego podejść indywidualnie. A jeśli klient przychodzi do sklepu z dzieckiem, to dobrze jest dać jakiś upominek, np. balonik. To wszystko przekłada się później na polecenia – przekonuje franczyzobiorca.
Szacuje, że inwestycja we franczyzowy biznes powinna zwrócić się do końca pierwszego roku działalności. Miesięcznie sklep przynosi czysty zysk na poziomie 3 tys. zł. Dochody, wraz z wpływami z organizacji imprez pozwalają franczyzobiorcom myśleć o kolejnym otwarciu.
– W Radomiu działają jeszcze trzy konkurencyjne sklepy, ale myślę, że jest jeszcze miejsce na kolejny punkt pod szyldem Godan. Chciałbym go otworzyć również w galerii handlowej – zapowiada przedsiębiorca.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Polacy wydają coraz więcej na akcesoria z branży party – mówi Adam Kowalski, dyrektor generalny i wiceprezes spółki GoDan.
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
GoDan ma za sobą intensywny pierwszy kwartał i sprecyzowane plany na kolejne miesiące.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów