PRZEGLĄD RYNKU
Vision Express ma wizję
W ciągu najbliższych kilku lat sieć salonów optycznych Vision Express planuje otwieranie co roku kilkunastu nowych salonów własnych i około 10 salonów franczyzowych Vision Express | Super Optyk.
Nowy salon DDD w Kaliszu
W sobotę 17 lutego w kaliskim kompleksie handlowym Miasto Mebli BRW został otwarty salon sieci Dobre Dla Domu. Specjalistyczny sklep o powierzchni 600 m2 jest placówką własną BRW Wnętrza, jednak centrala firmy zamierza przekazać go franczyzobiorcy.
Direct English szuka masterlicencjobiorcy w Polsce
Jedna z największych na świecie sieci szkół języka angielskiego będzie rozwijać działalność w Polsce. Za kwotę 75 tys. euro masterlicencjobiorca otrzyma wyłączne prawo do dwóch marek.
TelePizza otwiera nowe lokale
TelePizza otworzyła trzy franczyzowe placówki. Nowe restauracje działają w Puławach, Zamościu i Giżycku.
Zima trzyma, ale warto pomyśleć o wakacjach
O tym, czy okres zimowy to dobry czas na podjęcie decyzji o wyborze miejsca na spędzenie wakacji mówi Aleksandra Olechnowicz z firmy Ecco Holiday.
Carrefour - ekspansja małych sklepów
Carrefour Polska rozpoczął realizację zapowiadanych przekształceń placówek sieci Champion, Globi oraz Hypernova w małe sklepy z logo Carrefour.
Za dwa lata - franczyza Costa Coffee
Costa Coffee, sieć barów kawowych otwiera punkty w Polsce. Na razie własne, po dwóch latach - również franczyzowe.
Muszkieterowie ruszają do boju
Grupa Muszkieterów skupiająca sklepy Intermarche i Bricomarche osiągnęła w 2006 roku obroty przekraczające 2 mld zł. Władze spółki zapowiadają osiągnięcie jeszcze lepszych wyników w tym roku.
Nowa marka w Tesco
Najpierw Cherokee, teraz Florence & Fred - Tesco wprowadza do sieci kolejne marki odzieżowe.
W zimie potrzeba witamin
O klientach aptek opowiada Roman Cichoń, specjalista ds. farmaceutycznych z sieci Super+Apteka
Próchnik ma dobry początek
2007 rok znakomicie zaczął się dla łódzkiego Próchnika, producenta odzieży męskiej. Sprzedaż była o 100 proc wyższa niż w styczniu ubiegłego roku.
Rok w rytmie House’a
Boom na rynku odzieżowym wykorzystuje krakowska spółka Artman, właściciel marki House. Dzięki koniunkturze rosną przychody firmy i wciąż powstają nowe sklepy w kraju i za granicą, głównie w Rosji.
Delikatesy po włosku
Firma North Coast, dystrybutor włoskich produktów spożywczych planuje rozwój sieci delikatesów. Na półkach pojawią się wyłącznie produkty z Włoch.
Direct English w Turcji i Egipcie. Teraz czas na Polskę
Jedna z największych na świecie sieci szkół języka angielskiego rozpoczęła działalność na zasadzie licencji master w Turcji i Egipcie. Firma jest również zainteresowana budową sieci szkół w Polsce.
Kawa do kurczaka
Starbucks Coffee, największa sieć barów kawowych na świecie pojawi się w Polsce. Współodpowiedzialną za uruchamianie barów będzie spółka AmRest.
Smakosze hamburgerów poszukiwani
W pierwszej połowie lutego br. Mr Hamburger otwiera nowy lokal franczyzowy w Ustroniu. Do końca roku firma planuje otworzyć około 10 barów.
Walka o kierowców będzie zacięta
- o polskim rynku paliwowym opowiada Magdalena Kandefer z BP Polska
Mars znalazł partnerów
Zadłużona na ponad 100 mln zł sieć sklepów Mars nawiązała partnerską współpracę handlową ze spółkami Mix Electronics i Neonet. Niewykluczone, że połączy się z jedną z nich.
Germanos z P4
P4 - czwarty operator komórkowy, który za kilka tygodni rozpocznie działalność na rynku, mocno zaznaczył swój zbliżający się debiut. Przejął 300 salonów sprzedających dotychczas usługi Ery.
Da Grasso przekroczyła setkę
Sieć Da Grasso tworzy już 108 pizzerii. Najwięcej znajduje się w rejonie Śląska, na Pomorzu oraz w okolicach Warszawy.