PRZEGLĄD RYNKU

Trzy stacje benzynowe Hypernovej
19 lipca 2006 roku w Bydgoszczy rozpoczęła działalność trzecia w Polsce stacja benzynowa przy hipermarkecie Hypernova. Dwie pozostałe mieszczą się w Kędzierzynie-Koźlu i Sochaczewie.

Franczyzowe plany Stoprocent
Firma Stoprocent, zajmująca się dystrybucją sportowych ubrań dla młodzieży, w przyszłości chce stworzyć sieć franczyzową.

Carrefour otworzył stację paliw w Kaliszu
Carrefour Polska otworzył kolejną stację paliw, którą w najbliższym czasie wyposaży w automatyczne terminale płatnicze.

Geant i Leader Price zmieniły właściciela
Casino sprzedała działające w Polsce sieci, których była właścicielem. Hipermarkety Geant kupił Real, sklepy Leader Price - Tesco.

Statoil chce mieć 250 stacji
Andrzej Magryś, dyrektor działu operacyjnego i sprzedaży detalicznej firmy Statoil w rozmowie z magazynem Stacja Benzynowa informuje, że Statoil do końca 2006 roku planuje mieć 250 placówek, a w ciągu kilku lat ich liczba ma wzrosnąć do 500.

McDonald’s i zdrowy tryb życia?
W Kalifornii McDonald’s w swoich restauracjach otwiera fitness kluby.

Otwórz sobie Galerię Prezentów
Parta, właściciel konceptu franczyzowego Galeria Prezentów, zarezerwowała dla swoich biorców lokalizacje w centrach handlowych w kilku miastach w Polsce.

Paliwo we franczyzie
Coraz więcej koncernów paliwowych wyraża chęć rozwoju przez franczyzę. W 2005 roku nastąpił 60 proc. wzrost liczby tego rodzaju stacji.

LPP inwestuje w Polsce i na Węgrzech
Dwie nowe lokalizacje pod sklepy zyskały spółki należące do firmy LPP. Salony sieci Reserved i Cropp pojawią się w Galerii Krakowskiej i w centrum handlowym na Węgrzech.

Crunchy Chicken w katalogu franczyz i systemów partnerskich
W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy sieć Crunchy Chicken, drugią markę, należącą do firmy Tele Pizza.

House się sprzedaje
Spółka Artman, dystrybutor odzieży dla młodych, jest zadowolona z wyników sprzedaży w pierwszym półroczu 2006.

Galeria Prezentów w łódzkiej Manufakturze
Pod koniec czerwca oficjalnie otwarto pierwszy w Łodzi butik Galerii Prezentów.

AIG Bank Polska stawia na partnerstwo
AIG Bank Polska rozwija sieć placówek partnerskich AIGO Partner, tworzonych na wzór własnych placówek banku.

Nie jadę na urlop, kupię sobie prezent
Bywa, że klienci latem wybierają upominki dla siebie - mówi Paweł Klimek dyrektor ds. sprzedaży licencji Galerii Prezentów.

Nowa funkcja biur podróży
Polacy preferują zakup wyjazdów wakacyjnych w wyspecjalizowanych punktach sprzedaży usług turystycznych (zadeklarowało tak aż 67% ankietowanych) i coraz częściej postrzegają pracowników biur podróży jako osobistych doradców turystycznych.

Tatuum - za granicą i w dużych miastach
Spółka KAN, właściciel salonów odzieżowych Tatuum chce otwierać placówki przede wszystkim za granicą. Zdaniem przedstawicieli firmy, krajowa sieć jest wystarczająco rozbudowana. Obecnie liczy 50 sklepów własnych i 15 franczyzowych.

Zapłać za gaz w saloniku Kolportera
Kolporter Sieci Handlowe chce podwoić liczbę saloników, w których za pośrednictwem usługi TransKasa można opłacić rachunki m.in. za prąd, gaz i telefon.

Inwestycje w Orlenie
PKN Orlen planuje inwestycje w ekonomiczną sieć Bliska. Pod koniec 2009 roku ma działać 900 stacji paliwowych.

Lewiatan liczy na 2 tys. sklepów
Polska Sieć Handlowa Lewiatan chce zwiększyć do 2000 liczbę sklepów zrzeszonych w sieci.

W ciągu najbliższych 3-4 lat około 100 nowych sklepów Diverse
- mówi Marek Jamroż, dyrektorem ds. rozwoju firmy Diverse.