PRZEGLĄD RYNKU
Dla kobiet. Czy także dla domu?
Kobieta i wnętrze domu — to ponoć dwa nowe koncepty LPP. O pierwszym z nich więcej będzie wiadomo w piątek.
Stacje lokalne pójdą w sukurs Radiu Zet
Właściciel Radia Zet może zainwestować nawet 40 mln zł w zakup lokalnych stacji. Chce zbudować grupę z 44 współpracującymi podmiotami.
Fuzja zła dla rynku
Połączenie rafinerii byłoby dobre dla płockiej spółki, ale fatalne dla rynku — wynika z jednego z ostatnich dokumentów Nafty Polskiej.
Nowe inwestycje Galerii Prezentów
Koncept butików z upominkami powoli wrasta w krajobraz większych miast. W ciągu kilku miesięcy zeszłego roku franczyzobiorcy otworzyli sklepy w centrach handlowych Krakowa, Zabrza, Warszawy i Piaseczna, Poznania oraz Katowic. Czekają lokalizacje w Poznaniu i Wrocławiu.
Właściciele prywatnych stacji jednoczą siły
Koniec z dyktatem Orlenu i Lotosu? Właściciele prywatnych stacji benzynowych rzucają krajowym potentatom rękawicę. Jednoczą się i budują własne sieci.
Wólczanka zwiększyła zysk
Znaczną poprawę zysku w 2005 r. odnotowała Wólczanka. Jeden z największych w Polsce producentów koszul rozwija sieć salonów firmowych i chce w tym roku sprzedać dwa zakłady produkcyjne.
Potrzeba definicji i standardów
Trzy hotele świadczące usługi spa po 45 mln zł każdy w ciągu pięciu lat? Czemu nie. Pierwszy z nich wkrótce rozpocznie działalność. Kosmetyczna grupa Dr Ireny Eris przywita wiosnę otwarciem nowego Hotelu SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie na Mazurach.
AmRest zaoferuje nowe sieci barów
Notowana na giełdzie spółka American Restaurants, zarządzająca siecią KFC i Pizza Hut, realizuje dwa nowe projekty gastronomiczne.
Więcej pizzy i hamburgerów
Wzrost zasobności, brak czasu i zmiana przyzwyczajeń - te czynniki sprawiają, że Polacy coraz więcej jadają poza domem. Najczęściej w barach szybkiej obsługi i restauracjach typu casual dinnig (średniej klasy z obsługą). Nasz rynek ma duże możliwości rozwoju - przyznają reprezentanci największych sieci fast-foodów.
Bytom zapowiada wzrost przychodów
W ciągu najbliższych dwóch lat przychody ze sprzedaży Bytomia wzrosną o połowę. W tym czasie powstanie 25 salonów firmowych.
Jak otworzyć własny bank
Banki – zarówno duże jak i małe – rozszerzają swoje sieci i coraz częściej, zamiast kolejnych placówek własnych, otwierają punkty partnerskie. Prowadzą je już PKO BP, Bank BPH Dominet Bank, MultiBank, a wkrótce do tego grona dołączą również ING Bank Śląski i Eurobank.
Odwołany prezes Wilbo odszedł wcześniej
Jerzy Kunicki, prezes Wilbo (odwołany przez radę nadzorczą), sam zrezygnował ze stanowiska. Miał odejść z końcem marca, ale nie pracuje już od wczoraj. Firma poszukuje kupców na lokale po Pesca Barach.
Pierwsza franczyza GAPa
Amerykańska sieć odzieżowa GAP ogłosiła podpisanie pierwszej umowy franczyzowej. Pierwsze sklepy powstaną w Malezji i Singapurze.
Okno na pieniądze
Firma Goran rozwijająca sieć sklepów ze stolarką okienną została nagrodzona złotym medalem na Międzynarodowych Targach Poznańskich Budma 2006.
60 nowych sklepów w 2006 r.
Gorsze wyniki finansowe sporo kosztowały akcjonariuszy LPP. Na osłodę spółka obiecuje więcej sklepów i nową markę.
Radio na Maxxxa
Od dzisiaj Radio Fon zaczyna nadawać jako Radio RMF Maxxx, ponieważ weszło do sieci franczyzowej, którą tworzy osiem stacji radiowych.
Wielkie roszady w hurtowej czołówce
Zaostrza się rywalizacja o najlepsze firmy hurtowe w Polsce. W efekcie rosną ich wyceny, a branżę czeka zmiana na pozycji wicelidera.
Partner na cały tydzień
Od stycznia placówki partnerskie BPH mają możliwość pracy w soboty, niedziele oraz dni świąteczne. W ostatni weekend wyzwanie podjęło 130 partnerów. Przystąpienie do dobrowolnego programu obsługi weekendowej zadeklarowali już kolejni partnerzy, którzy prowadzą placówki bankowe na licencji BPH.
Allianz liczy na Swissmed
Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz chce rozpocząć bliską współpracę ze świadczącymi usługi medyczne Swissmedem.
Skąd ten Reporter? Z naszego Chorzowa
Mariusz Klimek zaczął od drobnego handlu, dziś ma sporą firmę. Przypadek? Szczęście? Raczej konsekwentna koncepcja sprzedaży, ekspozycji i budowy marki.