STP chce wejść we franczyzę

Polacy dwudziestego pierwszego wieku są coraz bardziej zapracowani i ciągle się spieszą. Żyją w nieustającym pędzie. Coraz częściej jadają poza domem, szybko i w biegu. Restauracja STP ma być odpowiedzią na potrzeby współczesnego klienta, który może zjeść tu szybki i ciepły posiłek.
Wtorek
18.11.2008
Firma Szybko Tanio Pysznie, czyli jak nazywają ją właściciele - pierwszy polski multifood - planuje rozwinąć sieć franczyzową.
 

- Po dotychczasowych doświadczeniach i sukcesie, jaki odniósł lokal przy ul. Kuźniczej, chcemy wyjść ze swoim pomysłem na restaurację Szybko Tanio Pysznie poza Wrocław - mówi Mariusz Błachowski, właściciel STP. - Moim marzeniem jest uruchomienie 100 takich lokali w całej Polsce w ciągu 10 lat – dodaje.

Sieć STP ma stanowić alternatywę dla sieci amerykańskich barów szybkiej obsługi, chociaż w pewnym stopniu jest na tych sieciach wzorowana.
- Odcinamy się bardzo wyraźnie od miana fast food, które często kojarzy się z jedzeniem robionym szybko i niestarannie – mówi Marzena Krupińska, rzecznik prasowy STP. - Zresztą ten termin kojarzony jest często z pojęciem junk food – jedzeniem ubogim dietetycznie i zawierającym puste kalorie. Multifood to dużo lepsze określenie i mówi o szerokim wyborze dań w naszym menu.

STP stawia przede wszystkim na polskie i zdrowe produkty przygotowywane przez polskich kucharzy. Po amerykańsku jest tylko serwowane – czyli szybko.
- Przychodzi do nas dużo studentów, ale także kadra menedżerska i biznesmeni. W godzinach obiadowych odwiedzają nas pracownicy pobliskich firm. Częstymi klientami są również ludzie starsi, emeryci i renciści – mówi Marzena Krupińska.

System amerykański kuchnia polska

STP to pierwsza restauracja w Polsce, która połączyła amerykański system sprzedaży na wagę z polską kuchnią. Niezależnie od tego co klient zamówi: pierogi, naleśniki, kotlet schabowy, sałatkę warzywną czy deser - za 1 kilogram jedzenia zapłaci tę samą cenę. W restauracjach STP obowiązuje samoobsługa. Każdy sam komponuje sobie posiłek, a wszystkie potrawy przygotowywane są na miejscu.

- STP stosuje strategię codziennej wyprzedaży wieczornej, co skutkuje długą kolejką oraz świeżymi posiłkami każdego ranka – podkreśla Kurpińska.

Potrawy cieszące się największą popularnością wśród klientów to, jak twierdzą przedstawiciele firmy: pierogi, naleśniki, kotlety schabowe i z kurczaka oraz gołąbki.
- Moim marzeniem od zawsze było zbudowanie sieci. Poszukiwałem tylko odpowiedniego pomysłu. W branży gastronomicznej mam już ponad dwunastoletnie doświadczenie, dlatego znalezienie odpowiedzi na pytanie jaka sieć, było proste - opowiada Mariusz Błachowski, właściciel konceptu. - Chciałem jednak, aby było to coś nowego na polskim rynku. Rozwiązanie znalazłem w Stanach Zjednoczonych. Tam wszystko jest proste. Amerykanie jedzą na mieście i zamarzyło mi się, aby stworzyć taką restaurację, która byłaby jak szwedzki stół, ale na każdą kieszeń. Gdyby nie to, że sam uwielbiam jeść, gotować i rozkoszować się smakami, nie byłoby STP. To realizacja moich marzeń.

W 2006 roku otwarty został pierwszy lokal we Wrocławiu przy ulicy Kuźniczej. Od października 2008 r. również na terenie Wrocławia działają dwie kolejne restauracje. Drugiego października powstał lokal w Magnolia Park, 10 dni później w Centrum Handlowym Marino.

- Nasz plan to dwa otwarcia w ciągu roku, które zostaną pokryte ze środków własnych - podkreśla Błachowski. - Ponieważ sieć STP powstała z prawdziwej pasji do gotowania, do polskiej kuchni i do ludzi, którzy dzielą z nami nasz entuzjazm, jesteśmy spokojni o przyszłość – dodaje.

Firma zamierza wejść także na giełdę w roku 2011.
- Spodziewamy się zdobycia zaufania inwestorów, co przełoży się na kwotę ok. 20 mln zł - mówi Mariusz Błachowski. - Środki te w całości zostaną zainwestowane w budowę nowych lokali w całej Polsce. Przy tak potężnym zastrzyku finansowym, jakiego się spodziewamy, w ciągu następnych 5 lat będziemy w stanie otworzyć 30 nowych restauracji.

Jak zapewniają przedstawiciele firmy system identyfikacji wizualnej i koncept strategiczny marki zostały już stworzone. Obecnie STP jest na etapie przygotowywania podręcznika operacyjnego. Wiosną 2009 r. do współpracy zaprosi pierwszych franczyzobiorców.

(agaka)


Agnieszka Turska

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa