Gwiazdy, które uwodzą

Dorota Szelągowska została doradcą dla klientów sklepów Komfort. Dzieli się wiedzą na temat wyboru odpowiedniej podłogi i dopasowania jej do wnętrza. W zakładce „Inspiracje” na stronie Komfortu projektantka udziela porad, podpowiada różne rozwiązania i obala podłogowe mity.
Wtorek
08.11.2016
Świat reklamy niemal od zawsze korzystał z popularnych osób. Znana i lubiana twarz zwiększa prawdopodobieństwo zauważenia reklamy i zapamiętania jej, gdy przestanie być emitowana.
 

Istnieje cały mechanizm dopasowania celebryty do reklamowanego produktu. Ważne, by gwiazda nie przyćmiła marki, a wyróżniła ją spośród innych. Liczy się pomysł na powiązanie osoby z reklamowanym produktem, oryginalna kreacja i stosunek odbiorców reklamy do gwiazdy. Reklama to emocje. Ważne, żeby były pozytywne. Dlatego najlepiej, żeby celebryta był „na topie” i cieszył się sympatią. Nie musi być autorytetem w dziedzinie, do której zaliczany jest reklamowany produkt lub usługa. Przykładem jest aktor Marek Kondrat, który od lat namawia do korzystania z usług banku ING. Podobnie jest w przypadku operatora telefonii komórkowej Play, który współpracuje z całą plejadą polskich gwiazd, a ostatnio również sięgnął po celebrytów z zagranicy, jak Madonna, Rihanna, Daft Punk itd.

Wybór gwiazdy do reklamy zawsze poprzedzony jest badaniami marketingowymi. Uwzględnia się w nich m.in. postrzeganie gwiazdy przez opinię publiczną czy wiarygodność w przekazaniu głównej idei reklamy. Bardzo istotne jest również powiązanie cech i skojarzeń, jakie budzi dana osoba, z cechami marki czy konkretnym przekazem reklamowym. Szymon Majewski został wybrany do reklamy produktów PKO Banku Polskiego po przeprowadzeniu wielu badań i analiz. Według badań SMG/KRC był wówczas jedną z trzech najbardziej rozpoznawalnych twarzy w Polsce. Showman cieszył się dużą sympatią i zaufaniem, wówczas też nigdy nie brał udziału w żadnej reklamie, co było dodatkowym atutem przy podejmowaniu decyzji o jego wyborze. Pełen entuzjazmu, pozytywnej energii i poczucia humoru artysta miał do banku kojarzonego z emerytami przyciągnąć młode pokolenie. Kampania się udała. W ciągu czterech miesięcy pozyskał 191 tys. klientów i otworzył ponad 35 tys. nowych rachunków. Więcej niż konkurencja.

Komfort, sieć sklepów z podłogami, postawiła natomiast na współpracę z Dorotą Szelągowską, popularną projektantką wnętrz. Firma wybrała na ambasadora swojej marki osobę kojarzoną ze swoją branżą. Dorota Szelągowska zyskała popularność dzięki programowi pt. „Dorota Was urządzi” w TVN Style, gdzie dokonywała metamorfoz domów i mieszkań.

Szukaliśmy osoby, która będzie nie tylko bohaterem naszej kampanii, ale również wiarygodnym doradcą dla naszych klientów. Dorota Szelągowska ma wiedzę merytoryczną, wyczucie oraz mnóstwo ciekawych pomysłów, które nas inspirują. Niezwykle ważne jest dla nas również to, że nasza ambasadorka aktywnie korzysta z naszych produktów, przez co kampania jest prawdziwa i autentyczna – mówi Inga Wawrzyniak-Gacek, dyrektor marketingu Sklepy Komfort S.A.

Dla sieci liczyła się więc nie tylko popularność partnera kampanii, ale również jego wiedza ekspercka w dziedzinie urządzania domów. Dorota Szelągowska została doradcą dla klientów sklepów Komfort. Dzieli się wiedzą na temat wyboru odpowiedniej podłogi i dopasowania jej do wnętrza. W zakładce „Inspiracje” na stronie Komfortu projektantka udziela porad, podpowiada różne rozwiązania i obala podłogowe mity. Firma zamieściła tam również pomysły na aranżancję wnętrz w najpopularniejszych stylach – nowoczesnym, industrialnym, vintage, klasycznym i skandynawskim. Komfort został także jednym z partnerów nowego programu Doroty Szelągowskiej „Polowanie na mieszkanie”, emitowanego na antenie telewizji TVN. Nowa kampania i współpraca z projektantką ma pomóc firmie nawiązać jeszcze lepszy kontakt z klientem, poprawić widoczność marki Komfort, skojarzyć ją z dobrym stylem, co ma duży wpływ na sprzedaż. W kampanii pt. „Metry2 szczęścia”, Komfort postawił na emocje, akcentując jednocześnie chęć towarzyszenia klientom na różnych etapach ich życia – niezależnie od tego czy jest to nowy własny pokój, pierwsze mieszkanie czy budowa domu. Dlatego w każdym ze spotów telewizyjnych występują inni bohaterowie. Łącznikiem i narratorem opowiadanych historii jest Dorota Szelągowska.

Wszelkie akcje związane z marketingiem i wizerunkiem sieci przekładają się również na obroty sklepów licencyjnych. Zmiany, które wprowadzamy służą również franczyzobiorcom. Mam przede wszystkim na myśli nowy koncept partnerski, który zdejmuje z barków naszych licencjobiorców dużą część ryzyka związanego z biznesem – mówi Michał Stemplewski, menedżer klientów kluczowych Sklepy Komfort.


POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023