Klient na łowach

Przemawiając na spotkaniach branżowych nie tylko budujesz swój autorytet, lecz także masz szansę pokazać się dużej grupie ludzi.
Agnieszka Skupieńska, autorka bloga „To się opłaca”
Środa
31.01.2018
Masz dosyć uganiania się za zleceniami? Zrób 8 rzeczy, które sprawią, że klient sam cię znajdzie.
 

Jak to zrobić, żeby to klienci pukali do naszych drzwi? Oto najważniejsze rzeczy.

1. Rekomendacje od klientów.
Po każdym udanym zleceniu proś o rekomendacje i prosi o to, by klient polecił cię swoim znajomym. Jedna czy dwie prośby w e-mailu to naprawdę nie jest taka trudna sprawa, a może wiele zmienić w twoim biznesie.

2. Aktualizuj portfolio.
Twoja strona WWW czy portfolio umieszczone w sieci powinny być zawsze aktualne. Znajdź czas chociaż przez godzinę w miesiącu, by sprawdzić, czy nie zmieniły się tam żadne dane, ceny, czy nie doszło nowe doświadczenie lub osiągnięcie, którym warto się pochwalić.

3. Pisz blog.
Wybierz taką tematykę bloga, która zainteresuje twoich klientów. I nie chodzi tu o to, by zyskiwać setki czy tysiące czytelników i stać się zawodowym blogerem, ale o to, żeby przyciągać osoby potencjalnie zainteresowane twoimi usługami. Tworzysz np. strony sprzedażowe dla małych firm? Możesz napisać post blogowy z instrukcją, jak taką stronę zrobić samemu.

4. Pisz posty gościnne u innych.
W Polsce pisanie postów gościnnych na blogach nie jest bardzo powszechne, ale są blogerzy, którzy chętnie umieszczają takie artykuły u siebie. Wybierz temat, który pokaże cię jako profesjonalistę, ale jednocześnie ma szansę przyciągnąć do ciebie klientów. Pamiętaj również, by był to temat, który zainteresuje czytelników bloga, na którym będzie opublikowany.

5. Aktualizuj profile w mediach społecznościowych.
Na to też znajdź przynajmniej godzinę miesięcznie. Niech wszędzie będą aktualne odnośniki do twojego portfolio, dane kontaktowe, najnowsze osiągnięcia. Zwróć szczególną uwagę na LinkedIn.

6. Przemawiaj na wydarzeniach branżowych.
Mogą to być konferencje, a mogą być nieodpłatne spotkania. Jeśli w twojej branży nie ma spotkań, na które mógłbyś się wybrać jako mówca, może czas załatać tę lukę i zorganizować własne dla ludzi z twojej branży? Przemawiając na spotkaniach branżowych nie tylko budujesz swój autorytet, ale też masz szansę pokazać się dużej grupie ludzi. Nigdy nie wiadomo, kto z nich może zostać twoim klientem.

7. Nawiązuj kontakty online.
Networking to dobre źródło zleceń, możesz nawiązywać kontakty chociażby w mediach społecznościowych. Świetnie nadają się do tego grupy na Facebooku, Twitter, Instagram, a także blogi, na których możesz komentować wpisy i pomagać innym ludziom.

8. Buduj wizerunek eksperta przez dostarczanie wartościowych treści.
Możesz np. wydać książkę o tematyce związanej z tym, co robi, od razu stawia się o poziom wyżej niż konkurencja. Z kolei worząc kursy online pokazuje, że ma kompleksową wiedzę ze swojej dziedziny. Równie dobrymi sposobami na budowanie swojej pozycji eksperta są filmy na Youtubie, podcasty, webinary czy nawet prowadzenie wartościowej grupy na Facebooku i wystąpienia na żywo w mediach społecznościowych (tzw. live’y, np. na Facebooku).


Agnieszka Skupieńska

POPULARNE NA FORUM

Witam

Witam wszystkich użytkowników. Właśnie dołączyłem do waszego grona.

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Ubezpieczenie samochodu

Orientujecie sie moze gdzie najlepiej bedzie je wykupic?

1 wypowiedzi
ostatnia 15.11.2018
Sklep z odżywkami w Poznaniu

Olimp trzyma poziom, znam ich suple od lat i zawsze się po nich dobrze czuję, czy buduję masę, czy spalam, to zawsze te efekty są przyśpieszone, zdrowe, naturalne....

9 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2018
Jaka reklama się opłaca?

Teraz wszyscy stawiają na reklamę internetową, profil na FB/Instagramie, a moim zdaniem ważna jest też reklama lokalna, jakaś reklama w gazecie, ulotki czy baner. Moja...

82 wypowiedzi
ostatnia 01.10.2018
Agencja Tłumaczeń Przysięgłych

Ja korzystam z biura tłumaczeń w Białymstoku, ProLingua. Pan Bagiński to tłumacz przysięgły, bardzo fachowy i solidny. Wykonuje tłumaczenia specjalistyczne ( w tym...

5 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2018
Pozycjonowanie

A czy nie lepiej zaangażować się po prostu w promowanie firmy w social mediach?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.09.2018
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku

Racja na początku warto uzyskać pewną wiedzę na temat prowadzenia własnej działalności, otwarcia jej. Między innymi taką wiedzę uzyskałam dzięki tym ekspertom z...

30 wypowiedzi
ostatnia 31.08.2018
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku

Własna firma to mega wyzwanie i odpowiedzialność. Ja bym nie ryzykowała i nie strzelała w ciemno w razie wątpliwości tylko pierw, trzeba się wszystkiego dowiedzieć. ...

30 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018