Piątek
28.05.2021
Rozumiemy franczyzę i doceniamy jej potencjał, dlatego chcemy i możemy się rozwijać – mówi Tomasz Pawłowski z Departamentu Bankowości Detalicznej – Franczyza i Sprzedaż Ratalna w Banku Millennium
 

W marcu sieć partnerska Banku Millennium osiągnęła rekordową sprzedaż pożyczki gotówkowej. W kilkanaście miesięcy po fuzji i w rok od wybuchu pandemii udało się osiągnąć  nie notowany nigdy wcześniej wynik. Tomasz Pawłowski z Departamentu Bankowości Detalicznej – Franczyza i Sprzedaż Ratalna w Banku Millennium mówi, że to efekt synergii – zaangażowania franczyzobiorców, doświadczenia zespołu wspierającego franczyzę i rozpoznawalnej marki.

Liczą się ludzie

Tomasz Pawłowski uważa, że stosunkowo młoda na rynku sieć partnerska Banku Millennium to de facto prawny następca franczyzy Eurobanku – doświadczeni i zaangażowani franczyzobiorcy oraz ludzie współpracujący z siecią i dający gwarancję jej właściwego zrozumienia i zaopiekowania. W Banku Millennium funkcjonuje zespół blisko trzydziestu osób, które zajmują się wyłącznie siecią partnerską. Dbają, żeby 134 franczyzobiorców, w ponad 220 placówkach partnerskich mogło prowadzić biznes efektywnie i bez zakłóceń.

– Dzięki temu, że z siecią współpracują menedżerowie i specjaliści z wieloletnim doświadczeniem, łatwiej nam razem wchodzić na nowe tory i łączyć nowe wyzwania z dotychczasowymi najlepszymi praktykami i doświadczeniami – mówi Pawłowski.

Twierdzi, że nieocenioną pomoc dla nowych partnerów stanowią dyrektorzy regionalni franczyzy, którzy pracują na pierwszej linii między bankiem a partnerem. To oni wespół ze specjalistami centrali przeprowadzają franczyzobiorców najpierw przez proces otwarcia, a następnie przez wszystkie etapy działania placówki. Są dla partnerów wsparciem w organizacji sprzedaży, rekrutacji i szkoleniu pracowników, wymianie dobrych praktyk i rozwiązań poprawiających efektywność i podnoszących sprzedażowe szanse na sukces.

Zrozumieć franczyzę

Tomasz Pawłowski mówi, że każdy proces wewnętrzny banku, tworzony bądź adaptowany do sieci franczyzowej, wymaga w zasadzie zaprojektowania od początku, z uwzględnieniem specyfiki franczyzy. W tym procesie uwzględnia się: lokalizację w mniejszych miastach, stosunkowo niedużą obsadę pracowników oraz zdecydowanie mniejszą powierzchnię lokali w porównaniu z placówkami własnymi banku.

– Jeśli sieć partnerska ma działać efektywnie i bez zakłóceń, warto poświęcić czas i energię na implementację każdego rozwiązania – wyjaśnia menedżer. Dlatego wszystkie wdrożenia poprzedzamy edukacją pracowników, bez względu na to, czy chodzi o otwarcia nowych placówek, uruchomianie nowych produktów i usług bankowych, czy też wdrażanie regulacji oddziałujących na sieć partnerską. Właścicieli nowych procesów i procedur wdrażamy w świat franczyzy – jej historię, charakterystykę, cechy operacyjne, możliwości działania, mocne i słabsze strony. Dopiero po takim wstępie zaczynamy wspólną pracę nad rozwiązaniami.

Tomasz Pawłowski dodaje, że takie podejście nie byłoby możliwe, gdyby nie przychylność całej organizacji dla tej formy prowadzenia biznesu. – Dla sieci partnerskiej to bardzo poważne wsparcie, gdy wszyscy w firmie dostrzegają jej potencjał sprzedażowy i skuteczność w dotarciu do klientów na małych, ale ważnych rynkach. Takie wsparcie przekłada się na efektywność franczyzy.

Kierunek rozwój

Tomasz Pawłowski mówi, że blisko półtora roku od fuzji partnerzy znają już swój nowy bank, zaś bank zna swoich partnerów. – Z okresu adaptacji wychodzimy z nowymi otwarciami placówek, nowym systemem wynagradzania i nowymi produktami w ofercie partnerów. Stajemy na starcie nowej drogi. Chcemy umacniać i rozwijać sieć franczyzową Banku Millennium – wszechstronny, efektywny i bezpieczny kanał sprzedaży.

Twierdzi, że jednym ze sposobów na wszechstronność sieci partnerskiej ma być między innymi poszerzenie jej oferty i zmiana struktury sprzedaży. Według Pawłowskiego, sieć franczyzowa była i nadal jest wyspecjalizowana w kredycie gotówkowym, a ta specjalizacja jest niezaprzeczalnym i pielęgnowanym atutem tej sieci. Dodaje jednak, że poniżej ambicji partnerów i menedżerów sieci byłoby pozostawanie w strefie komfortu. 

– Odkąd nadarzyła się ku temu sposobność, pracowaliśmy nad rozwojem oferty produktowej placówek partnerskich – wyjaśnia Tomasz Pawłowski. – Na pierwszy ogień poszły produkty dla firm. W drugiej połowie 2020 roku do oferty trafiły rachunki rozliczeniowe dla małych przedsiębiorców, a w roku 2021 do oferty trafią pożyczki gotówkowe dla firm i leasing.

Zapytany o plany zwiększenia sieci placówek franczyzowych Tomasz Pawłowski mówi, że nawet w trudnych okresach, tj. czasie fuzji oraz okresie pandemicznym na rynku pojawiło się wiele nowych oddziałów partnerskich pod logo Millennium Partner, m.in.: w Bystrzycy Kłodzkiej, Sycowie, Żukowie, Ożarowie Mazowieckim, Chełmży, Radzyniu Podlaskim, Przeworsku. Na otwarcia czekają kolejne, np. w Poddębicach czy Wałczu.


doradca we franczyzie