Branża wykończeniowa - perspektywy rynku
Branża wykończeniowa silnie zależna jest od budowlanki. A ta w ostatnim roku mocno przystopowała. Wiele czynników rynkowych oraz wojna na Ukrainie spowodowało wyhamowanie rozwoju rynku budowlanego. Niestabilna sytuacja na rynku energetycznym, wysokie ceny kredytów, to tylko niektóre czynniki mocnego spowolnienia w tej branży w 2022. Jak przedstawiają się perspektywy na bieżący rok?
Sytuacja nie zmienia się już tak dynamicznie jak w pierwszej połowie 2022. Ceny paliw od kilku miesięcy utrzymują się na stałym poziomie, a inflacja spowolniła. To dobry znak.
W 2022 od stycznia do lipca odnotowano spadek o 3,9 proc. liczby pozwoleń na budowę mieszkań w porównaniu z analogicznym okresem w 2021, jak podaje GUS. W tym samym okresie o 20 proc. spadła też liczba rozpoczętych budów. To może się przełożyć na mniejszą podaż mieszkań w 2023 roku. Pomimo trudnego minionego roku dla branży budowalnej i wykończeniowej, w tym roku sytuacja może dążyć do stabilizacji. W drugiej połowie 2023 roku ma wejść w życie program Pierwsze Mieszkanie, który ma na celu ułatwienie zakupu pierwszego mieszkania, poprzez „Konto Mieszkaniowe” czyli wsparcie w oszczędzaniu oraz tani kredyt na zakup nieruchomości. To może wpłynąć na zwiększenie liczby sprzedawanych mieszkań, co nie pozostanie bez wpływu na branżę wykończeniową i deweloperską. Szansą dla osób chcących kupić swoje mieszkanie mogłoby też okazać się mniej restrykcyjne podejście w sposobie wyliczania zdolności kredytowej przez KNF, na co liczą potencjalni kredytobiorcy.
Trudny rok 2022 w branży mieszkaniowej i wykończeniowej był sprawdzianem dla wielu biznesów. Okres mniejszego popytu to też dobry czas na przemyślenie strategii swojej firmy, podejmowanych działań marketingowych.
– Ostatni rok był niepewny zarówno dla dostawców i producentów z branży wykończeniowej, jak i sprzedawców. Ci, którzy potrafili się dostosować i mądrze zarządzać swoimi finansami, przetrwali ten czas. Kilka naszych salonów postawiło na inwestycje w rozwój swojego biznesu, modernizując lokal, przebudowując lub zmieniając ofertę. Dobre decyzje inwestycyjne naszych partnerów, przełożyły się na zadowalające wyniki sprzedażowe większości sklepów DDD Dobre Dla Domu – mówi Paweł Soroka, dyrektor działu wsparcia sprzedaży DDD Dobre Dla Domu.
W branży wykończeniowej duża cześć klientów to też osoby remontujące, odnawiające swoje mieszkania czy domy. Dla dostawców materiałów wykończeniowych takich jak np. podłogi czy drzwi, istotny jest aspekt potrzeby remontów. Dlatego wielu producentów szuka innowacyjnych rozwiązań, tworząc nowe trendy w branży wnętrzarskiej, stawiając na ekologię, ergonomię i praktyczne rozwiązania, nie zapominając o estetyce. Czyli to, czego potrzebuje świadomy i wymagający klient.
– Widzimy pozytywne perspektywy na bieżący rok dla branży wykończeniowej, stawiając na rozwój oraz elastyczne podejście do coraz bardziej wymagających klientów. Ostatni rok, mimo wszystko przyniósł nam zadowalające wyniki sprzedaży. To znak, że potrafimy dostosować się do wymagań rynku – mówi Radosław Chabowski, właściciel czterech sklepów franczyzowych, DDD Dobre Dla Domu, z branży wykończeniowej.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Na sklep DDD Dobre Dla Domu trzeba przeznaczyć min. 65 tys. zł.
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Sklep z podłogami powinien zarabiać już od trzeciego miesiąca działalności
Chcesz zarabiać w branży budowlanej? A może bliższy Ci jest rynek beauty i fitnessu? W czerwcowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, jaką firmę założyć, w którą franczyzę zainwestować, aby dobrze zarobić.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.