Kliknij, zamów, zapłać

Największe sieci spożywcze takie jak E.Leclerc, Piotr i Paweł, czy Tesco mają już swoje e-sklepy. Obok nich egzystuje wiele stricte wirtualnych spożywczaków, które nie mają żadnej stacjonarnej placówki, a cała sprzedaż odbywa się przez stronę internetową. W ten sposób działa chociażby dobrze znany mieszkańcom Warszawy sklep Frisco.pl, czy też działające w innych miastach sklepy A.pl oraz Foodini.pl. Według danych zebranych przez serwis Sklepy24.pl w polskim internecie działa 319 e-sklepów z artykułami spożywczymi, a od początku tego roku na rynku pojawiło się 36 nowych placówek. Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie robieniem zakupów w internecie można śmiało przypuszczać, że w ciągu kilku najbliższych lat ich liczba będzie dalej rosła.
Badania przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia mówią, że zakupy w wirtualnym spożywczaku przynajmniej raz w życiu zrobiło 80 proc. internautów. Nie oznacza to jednak, że są to stali bywalcy e-sklepów, bowiem regularne zakupy artykułów FMCG (artykuły pierwszej potrzeby) robi co piąty ankietowany internauta. Perspektywy są jednak obiecujące, bowiem na spożywcze zakupy w internecie wydamy w tym roku 450 mln zł – takie szacunki podaje Euromonitor International.
Rosnącej sprzedaży internetowej sprzyja również zmieniający się styl życia Polaków. Spożywcze zakupy przez internet zajmą nam zdecydowanie mniej czasu niż wycieczka po hipermarkecie w poszukiwaniu ulubionego dżemu. Zakupy możemy robić o dowolnej porze dnia i nocy, bez względu na to czy jest to piątek, czy Boże Narodzenie, chociaż oczywiście jest też druga strona medalu, bo na dostawę trzeba jednak trochę poczekać. Jednak kiedy już odczekamy swoje, wówczas ciężkie siatki z zakupami trafią prosto pod nasze drzwi o wcześniej umówionej godzinie. Oczywiście są też minusy. Wirtualne sklepy często oferują węższy asortyment, niż dostępny jest w tradycyjnych sklepach. Poza tym wyboru dokonujemy na podstawie zdjęć i opisów, które np. w przypadku mięsa czy wędliny mogą znacznie odbiegać od rzeczywistości.
Nie spodziewajmy się jednak, że za kilka lat będzie to jedyny sposób robienia zakupów, chociaż jego rola niewątpliwie rośnie. Na razie e-sklep warto traktować jako dodatkowy kanał dystrybucji, który w przyszłości może pomóc naszej firmie silniej zaznaczyć swoją pozycję na rynku.
(mak)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów