Kliknij, zamów, zapłać

Największe sieci spożywcze takie jak E.Leclerc, Piotr i Paweł, czy Tesco mają już swoje e-sklepy. Obok nich egzystuje wiele stricte wirtualnych spożywczaków, które nie mają żadnej stacjonarnej placówki, a cała sprzedaż odbywa się przez stronę internetową. W ten sposób działa chociażby dobrze znany mieszkańcom Warszawy sklep Frisco.pl, czy też działające w innych miastach sklepy A.pl oraz Foodini.pl. Według danych zebranych przez serwis Sklepy24.pl w polskim internecie działa 319 e-sklepów z artykułami spożywczymi, a od początku tego roku na rynku pojawiło się 36 nowych placówek. Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie robieniem zakupów w internecie można śmiało przypuszczać, że w ciągu kilku najbliższych lat ich liczba będzie dalej rosła.
Badania przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia mówią, że zakupy w wirtualnym spożywczaku przynajmniej raz w życiu zrobiło 80 proc. internautów. Nie oznacza to jednak, że są to stali bywalcy e-sklepów, bowiem regularne zakupy artykułów FMCG (artykuły pierwszej potrzeby) robi co piąty ankietowany internauta. Perspektywy są jednak obiecujące, bowiem na spożywcze zakupy w internecie wydamy w tym roku 450 mln zł – takie szacunki podaje Euromonitor International.
Rosnącej sprzedaży internetowej sprzyja również zmieniający się styl życia Polaków. Spożywcze zakupy przez internet zajmą nam zdecydowanie mniej czasu niż wycieczka po hipermarkecie w poszukiwaniu ulubionego dżemu. Zakupy możemy robić o dowolnej porze dnia i nocy, bez względu na to czy jest to piątek, czy Boże Narodzenie, chociaż oczywiście jest też druga strona medalu, bo na dostawę trzeba jednak trochę poczekać. Jednak kiedy już odczekamy swoje, wówczas ciężkie siatki z zakupami trafią prosto pod nasze drzwi o wcześniej umówionej godzinie. Oczywiście są też minusy. Wirtualne sklepy często oferują węższy asortyment, niż dostępny jest w tradycyjnych sklepach. Poza tym wyboru dokonujemy na podstawie zdjęć i opisów, które np. w przypadku mięsa czy wędliny mogą znacznie odbiegać od rzeczywistości.
Nie spodziewajmy się jednak, że za kilka lat będzie to jedyny sposób robienia zakupów, chociaż jego rola niewątpliwie rośnie. Na razie e-sklep warto traktować jako dodatkowy kanał dystrybucji, który w przyszłości może pomóc naszej firmie silniej zaznaczyć swoją pozycję na rynku.
(mak)

ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów