"Private label" lubiany nie tylko za niską cenę

Z raportu PLMA Private Label Yearbook, opracowanego przez AC Nielsen wynika, że zainteresowanie klientów markami własnymi ciągle rośnie. W Wielkiej Brytanii, Belgii i Niemczech ich udział w rynku wynosi ponad 40 proc., w Szwajcarii 53 proc., zaś w Polsce ok. 30 proc. Sieci handlowe coraz chętniej zawierają umowy z mniejszymi przedsiębiorstwami, aby te sprzedawały swoje wyroby sygnowane markami różnych supermarketów, bądź też sklepów mniejszego formatu.
Zakład Produkcji Cukierniczej Brześć do niedawna dostarczał swoje produkty do sklepów Lewiatan i Polomarket, ale wkrótce mają dołączyć do tego grona dwie kolejne sieci.
- Polacy coraz chętniej skłaniają się do zakupu marek własnych nie tylko ze względu na cenę, która de facto jest istotna, ale przede wszystkim na jakość wcale nieodbiegającą od standardów wyznaczanych przez wielkie koncerny spożywcze – twierdzi Arkadiusz Drążek, dyrektor handlowy ZPC Brześć.
Skąd więc wziął się taki boom na marki własne, których wartość na rynku produktów w Polsce może wynieść nawet 90 miliardów złotych? Jest to po prostu opłacalne dla obu stron. Bardzo często lokalni producenci podpisują umowy współpracy z dużym dystrybutorem. W Polsce w sprzedaży marek własnych prym wiodą Biedronka i Lidl.
Dla dostawców jest to z kolei szansa na dotarcie ze swoimi wyrobami do większej rzeszy klientów, a niekiedy też jedyna szansa utrzymania na rynku. Umowa z siecią handlową niesie za sobą nie tylko gwarancję stałych zamówień, ale też podniesienie jakości produktów, w związku z częstszą kontrolą i nadzorem. Współpraca sieci z dostawcą pomaga też szybciej dopasować się do zapotrzebowania rynku.
- Przykładamy szczególną uwagę do jakości naszych wyrobów, zachowując ich naturalny i niepowtarzalny smak. Polityka ta stosowane jest bez względu na to czy nasze produkty są sprzedawane w marce Brześć, czy w marce własnej sieci handlowej. W obecnych czasach rynek marek własnych dynamicznie się rozwija, i chcą na tym rynku zaistnieć, należy oferować produkty najwyższej jakości - dodaje Arkadiusz Drążek, dyrektor handlowy zakładu produkującego dla Lewiatana i Polomarketu Słomki Ptysiowe.
(dw)

ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
Żabka przyspiesza ekspansję i zwiększa liczbę otwarć zaplanowanych na ten rok. Chwali się też wzrostami sprzedaży w pierwszym półroczu 2025.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów