My Meeting Rooms, działa w oparciu o model efektywnościowy, czyli pobiera 10 proc. prowizji za wynajem miejsca na spotkanie. W takim samym modelu My Meeting Rooms, będzie zarabiać na usługach dodatkowych np. wynajmie sprzętu konferencyjnego, aranżacji sal czy usługach cateringowych.
Wtorek
25.02.2014
Usługa coworkingu dostępna jest nawet w małych miastach. Dzięki niej przedsiębiorca może zaoszczędzić nawet 600 zł na czynszu.
 

Prowadzimy niewielką firmę w mieszkaniu, większość spotkań odbywamy w restauracjach i kawiarniach. Ale w pewnym momencie okazuje się, że praca w domowych pieleszach uniemożliwia nam w pełni skoncentrowanie się na sprawach naszej firmy, a poza tym niektórzy kontrahenci wymagają od nas spotkania w sali konferencyjnej z flipchartem i rzutnikiem. Wtedy jednym z rozwiązań jest coworking, który nie wiąże się z koniecznością wynajęcia całego lokalu, ale jednego wydzielonego pomieszczenia w biurowcu. Planując organizację spotkanie możemy zawsze zarezerwować w biurze salę konferencyjną. Nie ma oficjalnych danych dotyczących łącznej powierzchni coworkingowej w Polsce. Jednak na podstawie szacunków, biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce funkcjonuje około 50 tego typu biur o średniej powierzchni od 150-200 m2 zakłada się, że powierzchnia ta waha się od 7,5 tys. do 10 tys. m2.

W warszawskich biurach coworkingowych najczęściej wybierany jest nielimitowany dostęp do biura w cenie ok. 450 zł miesięcznie. Podobnie sytuacja wygląda w Poznaniu. Za 4 dni w tygodniu, czyli 16 w miesiącu, zapłacimy 400 zł, analogicznie za 3 dni 300 zł, za 2 dni 200 zł, a za 1 dzień, czyli 4 w miesiącu, 100 zł. W Krakowie abonament miesięczny za korzystanie z biura bez limitów średnio kosztuje 390 zł. Co ważne, osoby, które decydują się na wykupienie miesięcznego abonamentu w biurach mają zagwarantowany dostęp do internetu, zaplecza kuchennego i sprzętów biurowych.

Oferta biur coworkingowych trafia na specjalne portale. Jednym z nich jest My Meeting Rooms. Portal dba o promocję biur znajdujących się w jego bazie poprzez pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz w social media.
– Jeszcze nie tak dawno problem z miejscem na spotkania biznesowe był tak naprawdę moim własnym problemem. Jako młody przedsiębiorca przebywałem w głośnych kawiarniach z laptopem na kolanach. Często bez dostępu do prądu i Internetu. Doskwierało mi, że miejsca te nie oferowały odpowiedniego komfortu, tak bardzo potrzebnego w trakcie spotkań biznesowych – podkreśla Michał Witewski, twórca platformy. - Platforma i funkcjonalności, które za nią stoją są naturalnym rozwiązaniem nie tylko dla firm i osób, które stawiają w biznesie pierwsze kroki. Serwis dedykowany jest również osobom prowadzącym biznes w innym mieście niż jego klienci, czy agencjom eventowym i PRowym, które poszukują ciekawych miejsc na wydarzenia branżowe.

W biurach coworkingowych młodzi przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić przede wszystkim na skalowalności usługi – w jednym miesiącu potrzeba np. 3 miejsc do pracy, w innym jednego, a jeszcze innym 10. Coworki dają łatwą możliwość dopasowania zasobów do rzeczywistych potrzeb. Oszczędności w co-workach są też widoczne na wydatkach związanych z tworzeniem i utrzymaniem infrastruktury biurowej – na zakupie komputerów, drukarek czy mebli. Wynajmując biuro w co-worku przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić nawet 600 zł miesięcznie na samym czynszu, nie wliczając kosztów utrzymania zaplecza biurowego.

Z usługi coworkingu korzystają nie tylko przedsiębiorcy z największych miast. Oprócz Warszawy, Krakowa, Lublina, Katowic i Wrocławia, tego typu biura działają również w Zgierzu, Lesznie, Siedlcach i Jeleniej Górze, czyli miastach liczących poniżej 100 tys. mieszkańców.
- Otworzyliśmy nasze biuro z myślą o miejscu, w którym mogliby spotykać się freelancerzy. Po 5 miesiącach działalności możemy śmiało powiedzieć, że coś takiego jak coworking w Jeleniej Górze nie istnieje. W zamian za to jest zapotrzebowanie na sale szkoleniowe. Dlatego obecnie skupiamy się na wynajmie sal na szkolenia, rozmowy kwalifikacyjne czy indywidualne zajęcia (lekcje językowe, coaching) jak również świadczymy usługi wirtualnego biura – mówi Marta Góraj Grajber z biura coworkingowego M13 w Jeleniej Górze.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020