VIP ma firmę
Maciej Orłoś: Potrafię rozmawiać z ludźmi
- Młodzież nie ma monopolu na YouTuba - mówi Maciej Orłoś, dziennikarz, szkoleniowiec, wieloletni prowadzący program „Teleexpress”, który od roku ma własny autorski kanał na YouTubie.
Conrado Moreno: Biznes w hiszpańskim stylu
– Wpływ na to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani, ma to, jak podchodzimy do tego, co robimy, do ludzi, z którymi pracujemy – mówi Conrado Moreno, właściciel firmy konferansjerskiej.
Małgorzata Maier: Z domu Wielkiego Brata do własnej firmy
– Miałam agencję modelek, sklep odzieżowy oraz szwalnię krawiecką. Ostatnio postawiłam na niszowy biznes – mówi Małgorzata Maier, uczestniczka reality show „Big Brother”.
Emilian Kamiński: Nie lubię kredytów
– Nie uważam, że należy za wszelką cenę oddzielać sprawy domowe i zawodowe. To nienaturalne – mówi Emilian Kamiński, aktor, reżyser, twórca Teatru Kamienica.
Artystyczne przedszkole Olka Klepacza
– Nie mogę wywindować cen czesnego tylko dlatego, że uważam swoje przedszkole za wyjątkowe i mam znane nazwisko – mówi Olek Klepacz, lider zespołu Formacja Nieżywych Schabuff.
Viola Piekut: Sukces starannie zaprojektowany
– Od początku istnienia firmy wychodziłam z założenia, że ja to moje projekty, dlatego zawsze sama odbieram i akceptuję każde zamówienie – mówi Viola Piekut, projektantka mody.
Barbara Ritz: Restauracja okraszona telewizyjnym show
– Na początku do mojej restauracji ludzie przychodzili sprawdzić, czy pierwszy polski MasterChef rzeczywiście potrafi gotować – mówi Barbara Ritz, zwyciężczyni programu MasterChef.
Marcin Najman: Walka interesów
– Moim pomysłem na biznes jest organizowanie gal sportowych, które będą oglądać całe rodziny – mówi Marcin Najman, pięściarz.
Borys Szyc: Teatr jednego start-upu
Borys Szyc, Jarosław Kuźniar i Marek Maślanka połączyli nowe technologie i sztukę. Efekt? Teatr z możliwością obejrzenia spektakli na żywo w internecie.
Marta Wiśniewska (Mandaryna): Zyski z pasji
– Nie robię nachalnej reklamy, nie walczę zajadle o klienta. A i tak pasjonaci tańca trafiają do mojej szkoły – mówi Marta Wiśniewska, artystka, właścicielka szkoły tańca Mandaryna Dance Studio.
Iwona Guzowska: W biznesie jak w ringu
– Po co boksować się ze stereotypami? Szkoda na to energii. Lepiej po prostu robić swoje, czy to w sporcie, czy w biznesie – mówi Iwona Guzowska, mistrzyni w boksie i kickboksingu, bizneswoman.
Robert Podleś: Jak zbudować globalną firmę
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
Andżelika Piechowiak: Sztuka to biznes nieprzewidywalny
– W biznesie, który prowadzę, nie ma precyzyjnych obliczeń. Biznesplan jest bardziej listą pobożnych życzeń niż dokładną kalkulacją biznesową. Zawsze może coś się nie udać i zamiast sukcesu być klapa – mówi Andżelika Piechowiak, aktorka, właścicielka Agencji Produkcyjnej „Palma”.
Beata Kawka: W biznesie idę po swoje
– Jeśli jakiś etap kończy się w biznesie czy w życiu, to trzeba go po prostu zamknąć – mówi Beata Kawka, aktorka, współwłaścicielka studia dźwiękowego Film Factory Studio.
Urszula Radwańska: Z kortu do własnej firmy
– Prowadzenie własnego biznesu zapewnia emocje i adrenalinę tak samo jak i sport. I umożliwia rywalizację – mówi Urszula Radwańska, tenisistka, właścicielka marki UR, produkującej torebki.
Kanapki od Jakubiaka
– Porażki nauczyły mnie nie poddawać się. I nie słuchać tzw. dobrych rad – bo te ma dla nas oczywiście każdy – mówi Tomasz Jakubiak, kucharz, restaurator, dziennikarz kulinarny, który właśnie startuje z nowym konceptem franczyzowym.
Jarosław Szanajca: Nie od razu firmę zbudowano
– Budować umie wielu, ale dobrze zarządzać firmą deweloperską już nie. By być deweloperem, trzeba umieć pozyskiwać i uzdatniać ziemię. A to jest proces trwający wiele lat – mówi Jarosław Szanajca, założyciel i prezes Dom Development.
Radosław Majdan: Najpierw satysfakcja, później kasa
– Nigdy nie myślę najpierw o pieniądzach. Mogę robić tylko to, co sprawia mi przyjemność i czego nie musiałbym się później wstydzić. A zyski dopiero mogą z tego wynikać – mówi Radosław Majdan, były reprezentant Polski w piłce nożnej, twórca marki perfum Vabun.
Hardkorowy Koksu wyciska zyski z siłowni
– Polacy chcieliby wyłożyć jak najmniej pieniędzy, ale zarobić dużo i szybko. A biznes trzeba planować na długo, żeby mieć z niego zyski i za 10, i za 20 lat – mówi HardKorowy Koksu, czyli Robert Burneika, kulturysta i właściciel siłowni Burneika Sports Gym.
Julia Kamińska: Aktorka zarabia na czesaniu
Czy kobieta, która skorzysta z usług salonu fryzjersko-kosmetycznego Bonjour Madame przemieni się z brzyduli w piękność? Tego przynajmniej chciałyby jego właścicielki, aktorka Julia Kamińska oraz jej wspólniczka Paulina Kałużyńska.