VIP ma firmę
Marian Owerko: W biznesie ważni są ludzie
– Przy wyborze inwestycji dobrze jest kierować się potencjalnym zwrotem z niej. Ale w biznesie ważni są także ludzie. Czasem osoby z wysokim ego mogą zburzyć spory biznes, a te, które mają niskie poczucie własnej wartości – zbudować ogromną i silną organizację – mówi Marian Owerko, twórca firmy Bakalland, prezes Uno Capital.
Marcin Książak: Trzeba wiedzieć, jak zagrać
– Piosenka to produkt. Potrzebuje skutecznego marketingu muzycznego, aby mogła odnieść sukces – mówi Marcin Książak, współtwórca Fabryki Przebojów.
Radek Brzózka: Biznes i nauka w jednym rzędzie
– Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie młodzi ludzie będą inspirowani wiedzą i nauką. Takie, w którym eksperyment będzie naturalną formą zabawy – mówi Radek Brzózka, dziennikarz, pomysłodawca AlphaCamp, tematycznych obozów dla dzieci i młodzieży.
Patinka: Biznes na Bali i na YouTubie
– Oferujemy naszym klientom produkty handmade, które wykonują specjalnie dla nas mieszkańcy indonezyjskiej wyspy Bali – mówi Paulina Wilkiewicz, czyli youtuberka o nicku Patinka, która ze swoją wspólniczką Dominiką Gałaszewską otworzyła nietypowy sklep internetowy.
Andrzej Wrona: W biznesie jak w drużynie
– Mam to szczęście, że w biznesie działam ze wspólnikiem, który jest moim przyjacielem od lat dziecięcych i któremu ufam bezgranicznie. Widzę, jak nasza firma się rozwija pod jego skrzydłami – mówi Andrzej Wrona, siatkarski mistrz świata, przedsiębiorca, dziennikarz.
Anka Dziedzic: Jestem krok przed konkurencją
– Mam coraz więcej naśladowców, którym wydaje się, że prowadzę biznes łatwy i przyjemny. Nic podobnego – mówi Anka Dziedzic trenerka i blogerka.
Franczyza z Pascalem Brodnickim
– Nasz plan na najbliższy rok zakłada pozyskanie pierwszych pięciu partnerów franczyzowych, z którymi uruchomimy Pascal Today – mówią Pascal Brodnicki oraz Marek i Jan Rogala, którzy wspólnie budują franczyzowy koncept gastronomiczny Pascal Franchise.
Katarzyna Werner: Biznes na rajskiej wyspie
– Nic na Zanzibarze nie jest do końca proste. A z drugiej strony można tutaj wiele rzeczy rozwiązać naprawdę szybko i skutecznie – mówi Katarzyna Werner, była dziennikarka TVN24, która dzisiaj prowadzi na Zanzibarze hotel i firmę, organizującą wycieczki.
Artur Kozłowski: Firma jak maraton
– Wchodzimy w erę załatwiania większości spraw przez internet. Mnie również pandemia zmotywowała do działania. Rozwijam aplikację do treningu online – mówi Artur Kozłowski, właściciel firmy SportQuality IT, wielokrotny medalista i mistrz Polski w bieganiu długodystansowym.
Przepis na restaurację według Marcina Kocha
– Gdybym miał dzisiaj otwierać restaurację, to postawiłbym na taką, która z założenia ma szybką rotację gości i koncentruje się na prostym menu – mówi Marcin Koch, właściciel Bazaru Kocha i restauracji Talerzyki.
Krzysztof Hołowczyc: Pasja, która przynosi zyski
Na arenie rajdowej osiągnął już wiele, ale wciąż ma cele do zdobycia. O ile w świecie sportu to on prowadzi drużynę do zwycięstwa, o tyle w biznesie oddaje kierownicę profesjonalistom. Z jakim efektem? O rozwoju firm asygnowanych jego nazwiskiem rozmawiamy z Krzysztofem Hołowczycem, polskim rajdowcem.
Igor Klaja: Biznes w erze postcovidowej
– Żyjemy w okresie permanentnej zmiany, nie wiemy, co przyniosą kolejne miesiące. Moja firma też musiała się zmienić – mówi Igor Klaja, założyciel firmy OTCF, twórca marki 4F, który właśnie wprowadza na rynek franczyzowe kawiarnie 4F Café.
Wolność kocham i rozumiem
– Dla biznesu najlepsze są rozwiązania wolnościowe. Ramy pozwalają na samoregulację rynku, nakazy go niszczą. Spróbuję przekonać do kodeksu franczyzy ministra Zbigniewa Ziobro – mówi Adam Abramowicz, rzecznik małych i średnich przedsiębiorców.
Aleksandra Żebrowska: Interes z myślą o młodych mamach
– Zakładając firmę chciałam uniknąć określeń typu „biznes żony znanego męża” – mówi Aleksandra Żebrowska, właścicielka marki Francis & Henry.
Paulina Smaszcz-Kurzajewska: Własny biznes zamiast telewizji
– Nie każdy nadaje się do prowadzenia własnej firmy. Moim błędem na przykład jest to, że jestem zbyt miła i zbyt dobra dla pracowników – mówi Paulina Smaszcz-Kurzajewska, dziennikarka i bizneswoman.
Zrób biznes z Magdą Gessler
– Gastronomia to jeden z najtrudniejszych biznesów. Czasem marzymy o wielkiej restauracji, jesteśmy gotowi zadłużyć się na miliony, nie sprawdzając, na co tak naprawdę w danym miejscu jest zapotrzebowanie – mówi Magda Gessler, restauratorka i ekspertka kulinarna, która właśnie wprowadza na rynek nowy koncept franczyzowy.
Jak stworzyć firmę na miarę Wedla?
– Ostatnie lata pokazały, że firmy o długoletnim stażu nie mają patentu na nieśmiertelność – mówi Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel.
Zofia Ślotała: Strategia dopasowana do rynku
– Zagraniczne rynki badam m.in. poprzez Market Finder Google – mówi Zofia Ślotała, stylistka gwiazd i właścicielka marki Petite Maison.
Grzegorz Łapanowski: Uczę gotować i zarabiam
– Chciałbym mieć restaurację, jednak musiałbym mieć komfort, że goście zawsze dostaną to, czego oczekują – mówi Grzegorz Łapanowski, kucharz, właściciel szkoły kulinarnej Food Lab Studio.
Maciej Bilka: Dania doprawione rapem
– Gdy otwierałem restaurację, nie promowałem jej „raperstwem”. Nie byłem pewien, jak zareagują fani – mówi Maciej Bilka, właściciel Gringo Bar, współzałożyciel zespołu Hemp Gru.