Klienci chudną, franczyzobiorcy zarabiają

Jedną z największych chorób cywilizacyjnych jest nadwaga. Dzięki mediom i kampaniom profilaktycznym rośnie jednak świadomość, czym grożą dodatkowe kilogramy. Nie zawsze sami potrafimy zadbać o właściwą dietę. Coraz chętniej odwiedzamy gabinety dietetyczne. Grupa potencjalnych klientów jest spora – to m.in. osoby dbające o linię i zdrowie, cierpiące na różne schorzenia, przy których niezbędna jest określona dieta, pracownicy korporacji (zbilansowana dieta jest ich orężem w walce ze stresem), sportowcy, przyszłe mamy. Wszyscy ci szukają miejsca, w którym specjalista doradzi, jak się prawidłowo odżywiać, i pomoże ukształtować zdrowe nawyki.
Nie trzeba być dietetykiem z wykształcenia, że otworzyć gabinet dietetyczny. Można po prostu zatrudnić fachowca, specjalistę od żywności i żywienia. Odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów żywieniowych są różnego typu kursy i szkolenia, które „nadają” tytuł dietetyka. Ale trzeba mieć świadomość, że zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia nie jest oficjalnie uznanym dietetykiem ten, kto posiada tego typu dyplom. Niezbędne jest ukończenie uczelni kształcących w tym kierunku.
Można też skorzystać z gotowego przepisu, jak otworzyć i prowadzić z sukcesem poradnię dietetyczną. Licencję franczyzową na prowadzenie tego biznesu sprzedaje kilka firm, jedną z nich jest Sunkins Lżejsze życie. Marka wywodzi się z Czech, gdzie posiada 65 punktów. – W naszych gabinetach opieramy się na tzw. kompleksowej typologii odżywiania. Dzięki analizie genów, krwi, pH organizmu, predyspozycji fizycznych oraz psychicznych uzyskaliśmy najlepszą drogę do osiągnięcia idealnej masy ciała i stanu zdrowia. Klient zyskuje listę odpowiednich potraw, które pomogą mu naturalnie spalać tłuszcze i tracić kilogramy, bez efektu jo-jo. Dowie się także, które potrawy są dla niego nieodpowiednie i szkodliwe dla jego metabolizmu. To wszystko przekłada się na wysoką efektywność świadczonych przez nas usług. Nasi klienci w sumie zrzucili już 300 tys. kilogramów – mówi Ondřej Němec, masterfranczyzobiorca marki na Polskę.
Partnerzy Sunkins zarabiają na konsultacjach i tworzeniu diety (około 70 proc. przychodów) oraz sprzedaży suplementów diety (30 proc.). Osoba zainteresowana przystąpieniem do sieci powinna dysponować 40-60 tys. zł na inwestycję. Wymagany jest też lokal o powierzchni około 50 m2 w ruchliwym miejscu z wejściem od ulicy i witryną. Franczyzodawca zapewnia, że gabinety Sunkins Lżejsze życie zaczynają być zazwyczaj rentowne po 2-3 miesiącach od otwarcia, a zwrotu z inwestycji można spodziewać się mniej więcej po upływie roku.
W Polsce koncept rozwija się od zeszłego roku, w tym czasie zostały otwarte trzy poradnie. – Obecnie przygotowujemy się do otwarcia trzech kolejnych, które będą się mieściły w Poznaniu, Gdańsku i w Bydgoszczy – stwierdza Ondřej Němec.
ZOBACZ W KATALOGU





























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W ciągu dwóch pierwszych tygodni września zostały otwarte dwie nowe siłownie Fit+, a do końca roku zostaną podpisane jeszcze co najmniej trzy umowy franczyzowe. Wszystkie siłownie działają w małych miejscowościach już od 1 tys. mieszkańców.
Centrum Relaksu Odlot otwiera się na franczyzę. Pierwszych pięciu partnerów może liczyć na atrakcyjną ofertę przystąpienia do sieci.
Nowy obiekt przy ul. Cybernetyki 10 to 125. klub sieci. Otwarcie w stolicy wpisuje się w szerszy plan wejścia marki do największych polskich miast.
– W ciągu najbliższych lat liczba osób aktywnie korzystających z klubów fitness w Polsce będzie rosła rocznie w tempie dwucyfrowym – mówi Szymon Okrojek z Xtreme Brands.
Zamiast czekać, aż coś się zmieni, wzięła sprawy w swoje ręce. Andżelina Kowalczyk porzuciła etat, zawalczyła o zdrowie, a dziś prowadzi własny salon Body Evolution w Łukowie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.