Franczyza na świeżo
Justyna Widota jest jedną z bardziej doświadczonych franczyzobiorczyń Delikatesów Centrum. Swoją przygodę z marką rozpoczęła w 2000 roku, gdy jej rodzice otworzyli sklep w podkarpackim Besku, w którym na początku wspólnie z nimi pracowała, a którym dziś sama zarządza. Pamięta zatem jeszcze czasy „przed Eurocashem”, czyli zanim Delikatesy Centrum zostały przejęte przez nalężącą do Luisa Amarala grupę w 2006 roku. Od tamtego czasu w sieci sporo się zmieniło. Jak twierdzi Justyna Widota, na lepsze.
– Prowadzenie własnego sklepu spożywczego to praca, która pochłania mnóstwo czasu. Współpraca z Eurocashem spowodowała, że zarządzanie sklepem stało się łatwiejsze, a ja zyskałam możliwość osobistego rozwoju jako przedsiębiorca – mówi Justyna Widota.
Eurocash uczynił z Delikatesów Centrum swoją sztandarową markę, przez lata dopracowując asortyment, dostawy i działania marketingowe. Mocno postawił też na szkolenie franczyzobiorców, czego rezultatem jest uruchomiona niedawno platforma edukacyjna Akademia Umiejętności Eurocash.
– Wcześniej ubolewałam, że nie mam możliwości podniesienia swoich kwalifikacji i zdobycia wiedzy, która pomogłaby mi w prowadzeniu sklepu. A tu nagle dostaję informację, że mam możliwość wzięcia udziału w szkoleniach – opowiada Justyna Widota.
W jej przypadku szczególnie przydatny okazał się trzydniowy kurs poświęcony zagadnieniom finansowym, w tym analizie kosztów.
– Prowadzili go praktycy, których można było o wszystko zapytać. Do dziś korzystam z tej wiedzy – mówi franczyzobiorczyni.
Patent na świeżość
Przed rokiem uruchomiła kolejne Delikatesy na licencji. Tym razem w oddalonej o 70 km miejscowości Zgłobień. Teraz właścicielka czasu ma jeszcze mniej, bo wychodzi z założenia, że dobry gospodarz powinien regularnie bywać w obu swoich lokalach. Ale wraz z obowiązkami przybywa też narzędzi, dzięki którym można je lepiej wykonywać. Do tych najnowszych należy projekt Fresh, czyli system zamawiania i dostaw produktów świeżych.
– Jest to oferta ok. 100 indeksów mięsa, ok. 500 indeksów wędlin oraz ok. 140 indeksów warzyw i owoców, które dostępne są na co dzień dla wszystkich sklepów objętych projektem. Obecnie franczyzobiorcy w jednej dostawie otrzymują trzy wspomniane kategorie produktów. Towary dostarczane są do sklepów sześć razy w tygodniu w godzinach 5:30 - 11:00. 99 proc. dostaw dociera do franczyzobiorcy w terminie. Dodatkowo jakość i specyfikacje są zawsze takie same, tzn. w czasie sprzedaży regularnej oraz promocyjnej franczyzobiorca ma pewność jakości, jaką otrzyma – tłumaczy Tomasz Szechyński, menedżer projektu Produkty Świeże.
To istotna zmiana w porównaniu z dotychczasowym modelem organizacyjnym.
– Wcześniej było dużo informacji, że towary promocyjne są dostarczane przez dystrybutorów w pogorszonej jakości oraz że poziom realizacji dostaw jest na poziomie nieakceptowalnym dla wielu właścicieli sklepów – tłumaczy Szechyński. – Projekt Fresh poprawił także efektywność pracy w sklepach. Obecnie odbiór dostawy trwa od 10 do 20 minut. Wcześniej te same produkty były często dostarczane przez kilku różnych dystrybutorów, co trwało znacznie dłużej i angażowało pracowników czasem nawet na kilka godzin.
W przygotowaniu nowej platformy brali udział franczyzobiorcy Delikatesów Centrum. W tym gronie znalazła się m.in. Justyna Widota.
– Wprowadzenie nowego systemu dostaw produktów świeżych znacznie ułatwiło zarządzanie towarem. Oszczędzam sporo czasu, bo cały asortyment zamawiam w jednym miejscu. Poza tym mam pewność, że towar będzie zgodny z ofertą i nie muszę się martwić o jego jakość – tłumaczy franczyzobiorczyni.
Przyznaje, że do produktów wyższej jakości trzeba było przekonać klienta, który na początku kręcił nosem, widząc np. filet z kurczaka droższy o trzy złote na kilogramie, niż w sąsiednich sklepach.
– Żeby wytłumaczyć różnicę, umieściliśmy w ofercie również mięso gorszej jakości od zewnętrznych dostawców w niższej cenie, ale do obu produktów dołączyliśmy krótki opis. Klienci, którzy dowiadywali się, na czym polega różnica, bez wahania decydowali się na mięso dostarczone przez Eurocash – opowiada Justyna Widota.
Obecnie w ramach projektu Fresh produkty świeże dostarczane są do 700 sklepów. Kolejne sklepy będą do niego sukcesywnie dołączane.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
– Duży potencjał rozwoju widzimy z franczyzobiorcami, którzy zarządzają 5-10 sklepami. Ale już jeden lokal może generować dobre wyniki – mówi Marek Lipka, dyrektor generalny Eurocash Franczyza.
Produkty spożywcze sprzedają się bez względu na sytuację gospodarczą. Jak otworzyć i prowadzić sklep, który je oferuje?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów