Projekt Fresh to system zamawiania i dostaw produktów świeżych. Franczyzobiorcy Delikatesów Centrum zyskali dostęp do ok. 100 indeksów mięsa, ok. 500 indeksów wędlin oraz ok. 140 indeksów warzyw i owoców, dostarczanych do sklepów sześć razy w tygodniu.
Niedziela
20.11.2016
Eurocash ruszył z nowym systemem dostaw produktów świeżych. Justyna Widota jest jednym z franczyzobiorców, którzy go współtworzyli.
 

Justyna Widota jest jedną z bardziej doświadczonych franczyzobiorczyń Delikatesów Centrum. Swoją przygodę z marką rozpoczęła w 2000 roku, gdy jej rodzice otworzyli sklep w podkarpackim Besku, w którym na początku wspólnie z nimi pracowała, a którym dziś sama zarządza. Pamięta zatem jeszcze czasy „przed Eurocashem”, czyli zanim Delikatesy Centrum zostały przejęte przez nalężącą do Luisa Amarala grupę w 2006 roku. Od tamtego czasu w sieci sporo się zmieniło. Jak twierdzi Justyna Widota, na lepsze.
– Prowadzenie własnego sklepu spożywczego to praca, która pochłania mnóstwo czasu. Współpraca z Eurocashem spowodowała, że zarządzanie sklepem stało się łatwiejsze, a ja zyskałam możliwość osobistego rozwoju jako przedsiębiorca – mówi Justyna Widota.

Eurocash uczynił z Delikatesów Centrum swoją sztandarową markę, przez lata dopracowując asortyment, dostawy i działania marketingowe. Mocno postawił też na szkolenie franczyzobiorców, czego rezultatem jest uruchomiona niedawno platforma edukacyjna Akademia Umiejętności Eurocash.
– Wcześniej ubolewałam, że nie mam możliwości podniesienia swoich kwalifikacji i zdobycia wiedzy, która pomogłaby mi w prowadzeniu sklepu. A tu nagle dostaję informację, że mam możliwość wzięcia udziału w szkoleniach – opowiada Justyna Widota.

W jej przypadku szczególnie przydatny okazał się trzydniowy kurs poświęcony zagadnieniom finansowym, w tym analizie kosztów.
– Prowadzili go praktycy, których można było o wszystko zapytać. Do dziś korzystam z tej wiedzy – mówi franczyzobiorczyni.

Patent na świeżość

Przed rokiem uruchomiła kolejne Delikatesy na licencji. Tym razem w oddalonej o 70 km miejscowości Zgłobień. Teraz właścicielka czasu ma jeszcze mniej, bo wychodzi z założenia, że dobry gospodarz powinien regularnie bywać w obu swoich lokalach. Ale wraz z obowiązkami przybywa też narzędzi, dzięki którym można je lepiej wykonywać. Do tych najnowszych należy projekt Fresh, czyli system zamawiania i dostaw produktów świeżych.
– Jest to oferta ok. 100 indeksów mięsa, ok. 500 indeksów wędlin oraz ok. 140 indeksów warzyw i owoców, które dostępne są na co dzień dla wszystkich sklepów objętych projektem. Obecnie franczyzobiorcy w jednej dostawie otrzymują trzy wspomniane kategorie produktów. Towary dostarczane są do sklepów sześć razy w tygodniu w godzinach 5:30 - 11:00. 99 proc. dostaw dociera do franczyzobiorcy w terminie. Dodatkowo jakość i specyfikacje są zawsze takie same, tzn. w czasie sprzedaży regularnej oraz promocyjnej franczyzobiorca ma pewność jakości, jaką otrzyma – tłumaczy Tomasz Szechyński, menedżer projektu Produkty Świeże.

To istotna zmiana w porównaniu z dotychczasowym modelem organizacyjnym.
– Wcześniej było dużo informacji, że towary promocyjne są dostarczane przez dystrybutorów w pogorszonej jakości oraz że poziom realizacji dostaw jest na poziomie nieakceptowalnym dla wielu właścicieli sklepów – tłumaczy Szechyński. – Projekt Fresh poprawił także efektywność pracy w sklepach. Obecnie odbiór dostawy trwa od 10 do 20 minut. Wcześniej te same produkty były często dostarczane przez kilku różnych dystrybutorów, co trwało znacznie dłużej i angażowało pracowników czasem nawet na kilka godzin.

W przygotowaniu nowej platformy brali udział franczyzobiorcy Delikatesów Centrum. W tym gronie znalazła się m.in. Justyna Widota.
– Wprowadzenie nowego systemu dostaw produktów świeżych znacznie ułatwiło zarządzanie towarem. Oszczędzam sporo czasu, bo cały asortyment zamawiam w jednym miejscu. Poza tym mam pewność, że towar będzie zgodny z ofertą i nie muszę się martwić o jego jakość – tłumaczy franczyzobiorczyni.

Przyznaje, że do produktów wyższej jakości trzeba było przekonać klienta, który na początku kręcił nosem, widząc np. filet z kurczaka droższy o trzy złote na kilogramie, niż w sąsiednich sklepach.
– Żeby wytłumaczyć różnicę, umieściliśmy w ofercie również mięso gorszej jakości od zewnętrznych dostawców w niższej cenie, ale do obu produktów dołączyliśmy krótki opis. Klienci, którzy dowiadywali się, na czym polega różnica, bez wahania decydowali się na mięso dostarczone przez Eurocash – opowiada Justyna Widota.

Obecnie w ramach projektu Fresh produkty świeże dostarczane są do 700 sklepów. Kolejne sklepy będą do niego sukcesywnie dołączane.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022