Franczyza w ruchu

Brytyjska firma odzieżowa Regatta ma w swojej ofercie odzież outdoorową, turystyczną i sportową. W jej portfolio znajdują się marki Regatta Great Outdoors (dedykowana osobom lubiącym aktywny wypoczynek), Dare 2b (specjalistyczny brand dla sportowców) oraz Craghoppers (przeznaczony dla podróżników i poszukiwaczy przygód). Obecnie produkty Regatty można w Polsce kupić w 11 sklepach własnych i czterech franczyzowych. Nad Wisłą działa też 80 punktów określanych mianem semi-franczyzowych (shop-in-shop), które mają na szyldzie logo Regatta, ale sprzedają również produkty innej marki. Franczyzodawca zapowiada ekspansję – zarówno w Polsce, jak i na innych rynkach.
– W przyszłym roku chcemy w Polsce otworzyć około 10 nowych sklepów franczyzowych. Potencjał szacujemy na dużo wyższy (o czym świadczą sieci 4F lub sklepów Martes Sport pod markami Martes, Hi-tec, Elbrus czy Brugi), jednak chcemy być pewni, że sklepy będą otoczone przez nas odpowiednią opieką, szkoleniem i pomocą, która zwłaszcza w pierwszym okresie działania sklepu jest bardzo ważna. A jak wiadomo z rosnącą ilością jakość spada – mówi Zenon Raszyk z Regatta Polska. – Oprócz tego intensywnie rozwijamy się zagranicą – w tym roku otworzyliśmy dwie franczyzy w Chorwacji, 3 w Czechach, 3 na Litwie i jedną na Słowacji.
Współpraca z franczyzobiorcami w sieci Regatta opiera się na modelu depozytowym. Dawca licencji dostarcza towar, który franczyzobiorca sprzedaje w jego imieniu. W zamian otrzymuje prowizję, która zależy od osiąganych wyników sprzedaży i wynosi między 35 proc. a 38 proc. Właściciel marki nie pobiera opłaty licencyjnej, natomiast minimalny koszt inwestycji w remont i wyposażenie sklepu wynosi 300-450 euro na m2 powierzchni (w zależności od stanu lokalu). Na urządzenie sklepu o powierzchni 100 m2 trzeba będzie więc wydać co najmniej 130 tys. zł.
– Wysokość inwestycji jest uzależniona od szeregu czynników – czy sklep jest w stanie deweloperskim, czy też jest gotowy i wymaga tylko drobnych prac adaptacyjnych, malowania i mebli. Wpływ na wydatki początkowe ma również lokalizacja. W miejscu, gdzie wcześniej istniał sklep sportowy, dostosowań będzie mniej – tłumaczy Zenon Raszyk.
Od wydatków poniesionych na starcie oraz lokalizacji zależeć będzie też rentowność sklepu.
– Nasz ostatnio otwarty sklep własny przy ul. Floriańskiej w Krakowie zaczął zarabiać na koszty od drugiego miesiąca działania, a zwrot inwestycji będzie osiągnięty po około 18-20 miesiącach. Przy czym jest to sklep, gdzie mamy najwyższy czynsz z metra ze wszystkich lokalizacji. Z kolei np. sklep w Świnoujściu na koszty zarabia od pierwszego miesiąca od otwarcia – mówi Zenon Raszyk.
Lokalizacji pod sklep Regatta najlepiej szukać w galeriach oraz dużych ulicach handlowych w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...