Chrapka na kantory

Macin Latos, właściciel Extrakantor.pl
Pod szyldem Extrakantor.pl działa siedem punktów należących do franczyzodawcy oraz cztery kantory franczyzowe. Franczyzodawca zapowiada, że liczba licencyjnych placówek się podwoi.
– Już niebawem otwarte zostaną punkty Extrakantor.pl w Warszawie, Łodzi, Szczecinku oraz Opolu – zapowiada Marcin Latos, franczyzodawca marki.
W ostatnich latach obserwujemy ofensywę kantorów wirtualnych, ale wcale nie oznacza to, że tradycyjne placówki są w defensywie. W 2016 roku udział kantorów internetowych w rynku wymiany walut wzrósł do 20 proc., natomiast lwia część transakcji w dalszym ciągu zawierana jest w klasyczny sposób – przy okienku, za którym siedzi kasjer. Jak twierdzi Marcin Latos, taki status quo w najbliższych latach raczej będzie się utrzymywał.
– Po pierwsze, nie wydaje się, byśmy w najbliższym czasie mieli przyjąć wspólnotową walutę. Euro jest wręcz dalej, niż było jeszcze kilka lat temu. Po drugie, znaczna emigracja zarobkowa napędza transfery walut do Polski, a odbiorcy tych pieniędzy są klientami kantorów – mówi franczyzodawca.
Jego koncept Extrakantor.pl póki co zbiera rentę pionierską – w segmencie kantorów jako pierwszy postanowił tak intensywnie postawić na rozwój sieci franczyzowej. Właściciele najpopularniejszego internetowego serwisu wymiany walut, Cinkciarz.pl, do franczyzy zabierają się od trzech lat. Na razie jednak są deklaracje, a brak konkretów.
Otwarcie własnego punktu pod szyldem Extrakantor.pl wymaga inwestycji na poziomie 10-20 tys. zł. Kwota obejmuje dostosowanie lokalu do standardów sieci, zakup zabezpieczenia, sprzętu oraz systemu informatycznego. Oprócz tego trzeba dysponować ok. 50 tys. zł – to kapitał niezbędny do zakupu i sprzedaży walut. Jak twierdzi franczyzodawca, samodzielny punkt wymiany dewiz może osiągać miesięczne zyski brutto sięgające 10 tys. zł. Zachęca jednak, by o swojej franczyzie myśleć w kontekście poszerzenia oferty obecnego biznesu.
– Punkt, który powstanie w Łodzi będzie częścią działającego sklepu ze sprzętem AGD/RTV. Franczyzobiorca wygospodarował część powierzchni lokal na potrzeby kantorem. Z kolei przyszła właścicielka Extrakantoru w Szczecinku prowadzi tam już placówkę Alior Banku i agencję opłat Monetia, a teraz chce uzupełnić ofertę o nasz kantor – opowiada Marcin Latos.
W ramach strategii łączenia biznesów, franczyzodawca szykuje dla partnerów nową ofertę. Wykupił już domenę MyGold.pl i zamierza uruchomić koncept sklepów z biżuterią, dzięki któremu właściciele kantorów będą mogli rozbudować portfolio oferowanych produktów.
Rosnące zainteresowanie ofertą franczyzowych kantorów ma jeszcze jedną przyczynę. Marcin Latos zdradza, że wśród zainteresowanych konceptów jest wielu dotychczasowych właścicieli punktów pożyczkowych, którzy szukają biznesowych alternatyw. Niepokój wśród firm pożyczkowych budzą propozycje zmian w prawie wysuwane przez Ministerstwo Sprawiedliwości. Zdaniem przedstawicieli branży plany obniżenia pozaodsetkowych kosztów pożyczek (np. prowizji) i zaostrzenie prawa antylichwiarskiego może poważnie zaszkodzić sektor legalnych pożyczek w Polsce. Nic więc dziwnego, że franczyzobiorcy i agenci takich firm rozważają możliwość przegbranżowienia.
ZOBACZ W KATALOGU

















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Potrzeba co najmniej 50 tys. zł, aby otworzyć placówkę partnerską pod marką PKO Bank Polski. A ile można zarobić?
Franczyzobiorcy Banku Pekao SA mają różne możliwości rozwijania swojej działalności. Jak otworzyć własną placówkę bankową?
To już 15 lat od kiedy działa sieć placówek partnerskich Santander Bank Polska. Obecnie w sieci istnieje 170 placówek, którymi zarządza 148 Partnerów Banku.
O tym jaka powinna być dobra franczyza bankowa opowiada Sławomir Makowski, dyrektor ds. strategii i rozwoju sieci agencyjnej Alior Banku.
Marek Szczyrbaty zajmuje się franczyzą bankową od ponad trzech lat. W tym czasie jego sieć urosła do siedmiu placówek partnerskich VeloBanku rozproszonych w czterech województwach.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wystarczyło 10 lat działalności na rynku, by Sweet Gallery otworzyła 800 punktów i zajęła w ten sposób 20 proc. rynku gastronomicznego w segmencie outdoor.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Za pięć lat chcemy być największą siecią salonów spa i masażu balijskiego w Europie – takie ambitne plany mają Piotr Buchalski i dr Martyna Buchalska, właściciele sieci Orient Massage & Thai Organic.
Stokrotka inwestuje nawet 1 mln zł w sklep franczyzobiorcy. Sieć stawia partnerom konkretne warunki, bez spełnienia których szanse na wsparcie finansowe maleje.
POPULARNE NA FORUM
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.
W co inwestować
Trzeba dywersyfikować inwestycje jak tylko się da w różne biznesy