Biznes pod naszą marką można z powodzeniem rozwijać zarówno w wielkim, jak i małym mieście. Nie ma potrzeby wynajmowania lokalu. Klienci i tak najchętniej umawiają się na spotkania w swoich firmach.
Konrad Waszczyk, redaktor naczelny Free TV
Niedziela
22.01.2017
Franczyzobiorca Free TV zarabia na sprzedaży reklam lokalnym firmom, które są publikowane w bezpłatnej gazetce oraz na portalu.
 

Podwalinami biznesu jest wydawana od 2010 roku bezpłatna gazeta lifestylowo-informacyjna z programem telewizyjnym Free TV. Pierwsza gazeta została wydana na terenie Legnicy i Lubina na Dolnym Śląsku. Od 2013 roku firma rozwija się we franczyzie.

Biznes ten może z powodzeniem działać zarówno w wielkim, jak i małym mieście. Oczywiście w aglomeracjach znajduje się więcej firm, czyli potencjalnych reklamodawców. Za to franczyzobiorcy działający w mniejszych miejscowościach mogą działać na terenie całego powiatu w ramach jednej licencji franczyzowej. Gwarantujemy im wyłączność terytorialną. Nie ma potrzeby wynajmowania lokalu. Klienci i tak najchętniej umawiają się na spotkania w swoich firmach – mówi Konrad Waszczyk, redaktor naczelny Free TV.

Na start trzeba mieć 10 tys. zł. W tej kwocie mieści się koszt licencji, materiały marketingowe (np. demonstracyjne wydania gazet na start), dostęp do studia graficznego z przydzielonym grafikiem i do drukarni Polska Pressoraz szkolenia dla franczyzobiorcy (wdrożeniowe, z obsług serwerów ftp, ze składu i projektowania graficznego oraz obsługi programu Corel Draw, ze strategii sprzedażowej). Franczyzodawca deklaruje pomoc w pozyskaniu dofinansowania biznesu z urzędu pracy czy Unii Europejskiej.

Franczyzobiorca marki zarabia na sprzedaży reklam lokalnym firmom. Franczyzodawca w zeszłym roku uruchomił też portal filmowy e-freetv.pl oraz aplikację mobilną z kuponami rabatowymi. Dzięki temu partnerzy mogą zaoferować klientom nowe nośniki reklam. Co ważne, cały przychód ze sprzedaży reklam pozostaje w rękach franczyzobiorców. Jedyną opłatę, którą są zobowiązaniuiszczać na rzecz franczyzodawcy to opłata abonamentowa w wysokości niespełna 300 zł netto (płatne od trzeciego miesiąca po podpisaniu umowy franczyzowej – po tym okresie biznes zazwyczaj zaczyna być rentowny). Według zapewnień przedstawicieli sieci, zwrot z inwestycji powinien nastąpić po około pół roku.

Popyt na nasz produkt wzrasta z roku na rok. W 2010 roku wydaliśmy 60 tys. gazet, a w 2015 roku już 2 miliony egzemplarzy. Gdzieniegdzie nasi partnerzy notowali nawet przypadki zapisów na naszą gazetkę w punktach, do których ją dostarczaliśmy. Nasi reklamodawcy mają duży odzew ze strony potencjalnych klientów, dlatego chętnie reklamują się w naszych mediach – stwierdza Konrad Waszczyk, redaktor naczelny Free TV.


POPULARNE NA FORUM

Drukarnia w Warszawie

Szukam drukarni w Warszawie, która za przystępną cenę zajmie się wydrukiem baneru. Zalezy mi też na tym, aby przez cenę nie ucierpiała jakość tego wydruku. Pomocy :)

1 wypowiedzi
ostatnia 09.12.2018
Jaka drukarnia online?

Ja dlugo szukałam drukarni, która w atrakcyjnej cenie wydrukuje mi zaproszenia ślubne. koleżanka podsunęła mi sprawdzoną przez siebie drukarnię...

46 wypowiedzi
ostatnia 08.12.2018
Szkolenia menedżerskie

Bardzo dobre szkolenia prowadzone przez wykwalifikowanych i doświadczonych coachów są prowadzone przez firmę szkoleniową Maciołek&Wspólnicy. Szkolenia są 2-dniowe i...

28 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Gdzie najtaniej zamówić banery reklamowe?

hej a może spróbuj z nimi, są bardzo elastyczni i swoje nadruki możesz dać i zaprojektować i wielkości różne i sposoby montażu :)

45 wypowiedzi
ostatnia 19.11.2018
Jaka drukarnia online?

Ja od dawna drukuje w AQRAT.pl. Bardzo fajna drukarnia, nie są online ale mają świetnych opiekunów, dopilnowują wszystkiego, doradza, poprawia pliki i mam zawsze wszystko...

46 wypowiedzi
ostatnia 31.10.2018
Jaka drukarnia online?

Ja jakoś nie mam przekonania do drukarni online, nie zawsze jakość jest dobra, wolę iść do sprawdzonej drukarni na mieście. Od razu widze co i jak itd.

46 wypowiedzi
ostatnia 30.10.2018
Reklama w social media

Oprócz social media warto również wybrać pozycjonowanie. Sama reklama w SM może nie wystarczyć, chociaż nie wiem z jakiej branży jesteś.

3 wypowiedzi
ostatnia 22.10.2018
Jaka drukarnia online?

Polecam wpisać w Google Web-to-Print Wizytówki,ulotki a już niedługo zamawiam u nich kalendarze a wszystko w korzystnej(lepszej na razie nie znalazłem) i to wszystko z...

46 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2018