Biznes pod naszą marką można z powodzeniem rozwijać zarówno w wielkim, jak i małym mieście. Nie ma potrzeby wynajmowania lokalu. Klienci i tak najchętniej umawiają się na spotkania w swoich firmach.
Konrad Waszczyk, redaktor naczelny Free TV
Niedziela
22.01.2017
Franczyzobiorca Free TV zarabia na sprzedaży reklam lokalnym firmom, które są publikowane w bezpłatnej gazetce oraz na portalu.
 

Podwalinami biznesu jest wydawana od 2010 roku bezpłatna gazeta lifestylowo-informacyjna z programem telewizyjnym Free TV. Pierwsza gazeta została wydana na terenie Legnicy i Lubina na Dolnym Śląsku. Od 2013 roku firma rozwija się we franczyzie.

Biznes ten może z powodzeniem działać zarówno w wielkim, jak i małym mieście. Oczywiście w aglomeracjach znajduje się więcej firm, czyli potencjalnych reklamodawców. Za to franczyzobiorcy działający w mniejszych miejscowościach mogą działać na terenie całego powiatu w ramach jednej licencji franczyzowej. Gwarantujemy im wyłączność terytorialną. Nie ma potrzeby wynajmowania lokalu. Klienci i tak najchętniej umawiają się na spotkania w swoich firmach – mówi Konrad Waszczyk, redaktor naczelny Free TV.

Na start trzeba mieć 10 tys. zł. W tej kwocie mieści się koszt licencji, materiały marketingowe (np. demonstracyjne wydania gazet na start), dostęp do studia graficznego z przydzielonym grafikiem i do drukarni Polska Pressoraz szkolenia dla franczyzobiorcy (wdrożeniowe, z obsług serwerów ftp, ze składu i projektowania graficznego oraz obsługi programu Corel Draw, ze strategii sprzedażowej). Franczyzodawca deklaruje pomoc w pozyskaniu dofinansowania biznesu z urzędu pracy czy Unii Europejskiej.

Franczyzobiorca marki zarabia na sprzedaży reklam lokalnym firmom. Franczyzodawca w zeszłym roku uruchomił też portal filmowy e-freetv.pl oraz aplikację mobilną z kuponami rabatowymi. Dzięki temu partnerzy mogą zaoferować klientom nowe nośniki reklam. Co ważne, cały przychód ze sprzedaży reklam pozostaje w rękach franczyzobiorców. Jedyną opłatę, którą są zobowiązaniuiszczać na rzecz franczyzodawcy to opłata abonamentowa w wysokości niespełna 300 zł netto (płatne od trzeciego miesiąca po podpisaniu umowy franczyzowej – po tym okresie biznes zazwyczaj zaczyna być rentowny). Według zapewnień przedstawicieli sieci, zwrot z inwestycji powinien nastąpić po około pół roku.

Popyt na nasz produkt wzrasta z roku na rok. W 2010 roku wydaliśmy 60 tys. gazet, a w 2015 roku już 2 miliony egzemplarzy. Gdzieniegdzie nasi partnerzy notowali nawet przypadki zapisów na naszą gazetkę w punktach, do których ją dostarczaliśmy. Nasi reklamodawcy mają duży odzew ze strony potencjalnych klientów, dlatego chętnie reklamują się w naszych mediach – stwierdza Konrad Waszczyk, redaktor naczelny Free TV.


POPULARNE NA FORUM

Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020
Księgowość we własnej firmie

U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.

35 wypowiedzi
ostatnia 24.04.2020
Szkolenia sprzedażowe

Dzień dobry, czy wie ktoś z Państwa kto prowadzi szkolenia sprzedażowe czy szkolenia dla handlowców?

1 wypowiedzi
ostatnia 21.11.2019
Agencja marketingowa - czy warto?

Moim zdaniem warto. W takich agencjach pracują przeważnie doświadczeni specjaliści, którzy starają się zadbać o klienta oraz zapewnić mu możliwie profesjonalną i...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2019