Vistula na ścieżce wzrostu
W grupie Vistula, w skład w której wchodzą takie odzieżowe marki, jak Vistula i Wólczanka, szykuje się pracowity rok. Łącznie franczyzodawca chce powiększyć portfolio sklepów o 31. Już styczeń pokazał, że nie rzuca słów na wiatr – nowy sklep pojawiły się w Dębicy, a w Sieradzu i Gliwicach podpisano umowy najmu.
W Dębicy butik pod szyldem Wólczanka uruchomiony został w Galerii Raj. Klienci mają do dyspozycji salon o powierzchni 25 m2, w którym znajdą koszule, dzianiny i dodatki przeznaczone nie tylko dla mężczyzn, ale również i kobiet.
– Dębica to miasto z dużym potencjałem – nasza strategia ekspansji na terenie Polski zakłada otwieranie nowych sklepów w najlepszych lokalizacjach. W 2017 r. planujemy uruchomienie 6 salonów własnych Vistula i Wólczanka oraz 25 franczyzowych, co znacząco zwiększy zasięg spółki. Współpraca ze znaną i cenioną na Podkarpaciu Galerią Raj to klucz do otwarcia się na rynku dębickim – mówi Katarzyna Piszczek, dyrektor działu ds. franczyzy Vistula Group.
Otwarcie w Sieradzu również miało miejsce w galerii handlowej. Tu wybór padł na centrum Dekada. Franczyzobiorcą sieradzkiego salonu Vistuli jest Grzegorz Gładysz, który już wcześniej prowadził w Dekadzie licencyjny sklep multibrandowy La Vantil z produktami bieliźniarskimi oraz odzieżą homeware
– Jesteśmy zadowoleni z naszej kilkuletniej obecności w Dekadzie Sieradz. W tym czasie La Vantil osiągnął bardzo dobre wyniki sprzedażowe, z tego powodu przedłużyliśmy umowę najmu lokalu. Oceniamy potencjał sieradzkiej Dekady na wysoki, dlatego zdecydowaliśmy się prowadzić w obiekcie kolejny franczyzowy salon popularnej rodzimej marki, Vistuli – mówi przedsiębiorca Grzegorz Gładysz. Jego salon Vistuli zajmie lokal o powierzchni 105 m2.
Vistula pojawi się również w powstającym w Gliwicach centrum wyprzedażowym Silesia Outlet. Ma to być największy tego typu obiekt na Górnym Śląsku. Franczyzodawca otworzy tam własny salon. Vistula zajmie w powstającym obiekcie lokal o powierzchni 150 m2. Ceny produktów z oferty Vistuli i Wólczanki będą o co najmniej 30 proc. niższe niż w regularnej sprzedaży.
Uruchomienie franczyzowego sklepu Vistula wymaga inwestycji w wysokości 2,9 tys. zł na metr kwadratowy powierzchni. Partnerzy wnoszą też opłatę wstępną 10 tys. zł. Taka sama opłata obowiązuje w przypadku marki Wólczanka, jednak nakłady na dostosowanie sklepu do standardów marki są wyższe i wynoszą 3,9 tys. zł za metr kwadratowy.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pięć otwarć w trzy miesiące
/09.12.2025
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...