Vistula na ścieżce wzrostu
W grupie Vistula, w skład w której wchodzą takie odzieżowe marki, jak Vistula i Wólczanka, szykuje się pracowity rok. Łącznie franczyzodawca chce powiększyć portfolio sklepów o 31. Już styczeń pokazał, że nie rzuca słów na wiatr – nowy sklep pojawiły się w Dębicy, a w Sieradzu i Gliwicach podpisano umowy najmu.
W Dębicy butik pod szyldem Wólczanka uruchomiony został w Galerii Raj. Klienci mają do dyspozycji salon o powierzchni 25 m2, w którym znajdą koszule, dzianiny i dodatki przeznaczone nie tylko dla mężczyzn, ale również i kobiet.
– Dębica to miasto z dużym potencjałem – nasza strategia ekspansji na terenie Polski zakłada otwieranie nowych sklepów w najlepszych lokalizacjach. W 2017 r. planujemy uruchomienie 6 salonów własnych Vistula i Wólczanka oraz 25 franczyzowych, co znacząco zwiększy zasięg spółki. Współpraca ze znaną i cenioną na Podkarpaciu Galerią Raj to klucz do otwarcia się na rynku dębickim – mówi Katarzyna Piszczek, dyrektor działu ds. franczyzy Vistula Group.
Otwarcie w Sieradzu również miało miejsce w galerii handlowej. Tu wybór padł na centrum Dekada. Franczyzobiorcą sieradzkiego salonu Vistuli jest Grzegorz Gładysz, który już wcześniej prowadził w Dekadzie licencyjny sklep multibrandowy La Vantil z produktami bieliźniarskimi oraz odzieżą homeware
– Jesteśmy zadowoleni z naszej kilkuletniej obecności w Dekadzie Sieradz. W tym czasie La Vantil osiągnął bardzo dobre wyniki sprzedażowe, z tego powodu przedłużyliśmy umowę najmu lokalu. Oceniamy potencjał sieradzkiej Dekady na wysoki, dlatego zdecydowaliśmy się prowadzić w obiekcie kolejny franczyzowy salon popularnej rodzimej marki, Vistuli – mówi przedsiębiorca Grzegorz Gładysz. Jego salon Vistuli zajmie lokal o powierzchni 105 m2.
Vistula pojawi się również w powstającym w Gliwicach centrum wyprzedażowym Silesia Outlet. Ma to być największy tego typu obiekt na Górnym Śląsku. Franczyzodawca otworzy tam własny salon. Vistula zajmie w powstającym obiekcie lokal o powierzchni 150 m2. Ceny produktów z oferty Vistuli i Wólczanki będą o co najmniej 30 proc. niższe niż w regularnej sprzedaży.
Uruchomienie franczyzowego sklepu Vistula wymaga inwestycji w wysokości 2,9 tys. zł na metr kwadratowy powierzchni. Partnerzy wnoszą też opłatę wstępną 10 tys. zł. Taka sama opłata obowiązuje w przypadku marki Wólczanka, jednak nakłady na dostosowanie sklepu do standardów marki są wyższe i wynoszą 3,9 tys. zł za metr kwadratowy.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.