Franczyza w promocji

Marka Aspect Nieruchomości działa na rynku od 2007 roku. Przez pierwsze lata działalności jej właściciel, Tomasz Barski, skupiał się na zdobyciu klientów na swoim lokalnym rynku na Górnym Śląsku. Na rozwój we franczyzie zdecydował się po tym, jak miał na koncie już trzy uruchomione biura. Dwa z nich oddał partnerom, a sobie zostawił tylko jeden punkt – w Żorach.
– Dzięki temu mogę więcej czasu poświęcić franczyzobiorcom i rozwijaniu sieci – tłumaczy Tomasz Barski.
Dziś pod szyldem Aspect działa franczyzowych 17 biur nieruchomości. Trzy z nich to świeże nabytki. Punkty w Kłodzku, Warszawie i Pile powstały w styczniu 2017 roku.
– Prowadzimy też rozmowy na temat otwarcia biura w Oświęcimiu, a także kolejnej placówki w Warszawie – mówi franczyzodawca.
Rosnąca liczba otwarć jest m.in. wynikiem promocji, jaką w ubiegłym roku wprowadził operator marki Aspect. Zgodnie z jej założeniami przystępujący do sieci nie ponoszą opłaty wstępnej, a w trakcie działalności odprowadzają do centrali opłatę bieżącą w wysokości 600 zł plus 100 zł za każdego pracującego w biurze agenta.
Oprócz tego franczyzobiorca powinien w budżecie przewidzieć pewną kwotę na dostosowanie lokalu wymogów do standardów sieci. Biuro powinno mieć 30-40 m2 powierzchni, posiadać co najmniej dwa pomieszczenia i zaplecze. Musi znajdować się na parterze bądź pierwszym piętrze.
– Nie wymagamy od franczyzobiorcy, by wnętrze biura było zaaranżowane w jakiś konkretny sposób, zgodnie z naszą kolorystyką. Wnętrze ma być komfortowe i schludne. Natomiast jeśli chodzi o zewnętrzne oznaczenia placówki, to w tym zakresie owszem, wymagamy stosowania się do standardów. Przekazujemy franczyzobiorcy gotowe naklejki i kaseton z naszym logo, po stronie partnera pozostaje tylko ich montaż – tłumaczy Tomasz Barski.
Franczyzobiorcy marki Aspect pośredniczą w transakcjach na rynku nieruchomości, ale mają również możliwość poszerzenia swoich usług o pośrednictwo kredytowe, ubezpieczenia oraz sprzedaż gotowych projektów domów.
– Jest to odpowiedź na rosnące wymagania klienta, który oczekuje kompleksowej obsługi, chce mieć możliwości załatwienia wszystkich formalności przy zakupie mieszkania w jednym miejscu – tłumaczy Tomasz Barski. – Stawiamy też na nowe technologie. W naszych biurach możliwe są wirtualne spacery po nieruchomościach, co zwiększa komfort podejmowania decyzji przez klienta.
Jak twierdzi franczyzodawca, pierwsze transakcje w nowo otwartym biurze Aspect Nieruchomości powinny pojawić się po dwóch miesiącach działalności.
– Na pojawienie się zysków trzeba zwykle czekać od trzech do sześciu miesięcy. Trzeba jednak pamiętać, że sukces zależy od zaangażowania franczyzobiorcy – mówi Tomasz Barski. – W dobrze zarządzanym biurze każdy agent powinien wypracowywać prowizje na poziomie 10 tys. zł.
Co ważne, jedynym świadczeniem franczyzobiorcy na rzecz dawcy licencji jest opłata franczyzowa. Oznacza to, że nie musi on dzielić się prowizjami z dawcą licencji.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć agencji nieruchomości chce otworzyć dziesięć placówek w tym roku. Czym przyciąga do siebie partnerów?
Listopadowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Aspect Nieruchomości rozszerzył działalność o usługi, które zagwarantują partnerom stabilny dochód na lata.
– W naszej branży wysokość miesięcznych dochodów jest trudna do przewidzenia. Dzięki nowym usługom chcemy zapewnić partnerom stabilny przychód – mówi Tomasz Barski z Aspect Nieruchomości.
Aspect Nieruchomości nawiązuje współpracę z partnerami, którzy chcą się zaangażować w prowadzenie biura nieruchomości na 100 proc. Z czego to wynika?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof