Quiosque zaczyna wiosnę
Polski franczyzodawca miał intensywną końcówkę ubiegłego roku – w grudniu sieć Quiosque powiększyła się o cztery sklepy. Mimo tego nie zwalnia tempa. Pod koniec lutego uruchomił kolejny sklep, tym razem własną placówkę w centrum handlowym Auchan w Białymstoku. Lokal zajmuje powierzchnię 100 m2 i jest trzecim salonem marki w mieście.
– Białystok to miejsce z ogromnym potencjałem dla Quiosque. Wyniki sprzedaży w naszych pozostałych dwóch salonach, wskazują, że jest coraz większe zainteresowanie naszą marką. – mówi Aleksandra Posiadła, menedżer ds. ekspansji Quiosque. Zgodnie z zapowiedziami, w tym roku sieć ma powiększyć się łącznie o 18 sklepów.
Franczyzodawca już szykuje się do nadchodzącego okresu wiosenno-letniego. Na półki sklepowe trafia właśnie nowa, sezonowa kolekcja. Jak zapowiadają projektanci, jej znakiem rozpoznawczym jest duża różnorodność – od zestawów na elegancie przyjęcia, po sportowe modele idealne na spacer po lesie. Twórcy proponują zarówno minimalistyczne formy i geometryczne nadruki, jak i romantyczne, kobiece akcenty. W nowej kolekcji dostępne będą zarówno propozycje do biura, ubrania przydatne podczas wakacyjnych wojaży, jak i odzież pasująca do letnich uroczystości – ślubów, komunii i chrzcin. W linii Active znajdą się też ubrania idealne na spacer z psem, jogging czy nordic walking.
Aby zostać franczyzobiorcą Quiosque, należy dysponować lokalem powierzchni 100-130 m2, w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców. Koszt inwestycji, w zależności od stanu lokalu, sięga od 1,5 tys. zł do 2,5 tys. zł na jeden metr kwadratowy netto. Franczyzobiorca nie ponosi wydatków na zatowarowania, bo franczyza Quiosque działa w modelu depozytowym – towar pozostaje własnością dawcy licencji, a partner zarabia na prowizji od sprzedaży.
– Szczegóły dotyczące oferty i zasad współpracy z naszymi partnerami omawiamy podczas indywidualnych rozmów. Każdy salon ma swoją specyfikę i różny potencjał. Ma na to wpływ wiele czynników, jednym z głównych jest lokalizacja. Zakładając jednak średni czas zwrotu zainwestowanej kwoty, możemy mówić o około dwóch latach. Zdarzają się jednak przypadki, że ten okres jest zdecydowanie krótszy, np. pół roku – mówi Aleksandra Podsiadła.
Pod szyldem Quiosque działają obecnie 134 sklepy. Połowa z nich należy do franczyzobiorców. Franczyzodawca prowadzi też sześć outletów.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
AI przed sądem
/30.11.2025
Czy prawo autorskie jest gotowe na epokę generatywnej sztucznej inteligencji? Marcowy wyrok sądu w Dystrykcie Kolumbii w sprawie dr. Stephena Thalera pokazuje, że obecny system nie nadąża za technologią, a pytanie o autorstwo AI staje się coraz bardziej palące.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...