Odzieżówka na zakręcie

Grzegorz Tokarczyk, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju PBH, franczyzodawcy marki Quiosque.
Jaki klimat do prowadzenia własnego biznesu panuje aktualnie w branży modowej?
Jest wiele czynników, które determinują kondycję naszej branży. Przede wszystkim warto tu wspomnieć o zmianach na rynku pracy. Wskaźniki takie jak wysokie zatrudnienie, duża liczba pracujących czy rekordowo niskie bezrobocie, są dobrymi wiadomościami dla gospodarki. Dla nas oznacza to jednak, że coraz trudniej znaleźć wykwalifikowanego doradcę klienta do naszego salonu. Wpływ na tę sytuację ma niewątpliwie wprowadzenie programu 500 +, dzięki któremu wiele kobiet zdecydowało się na pozostanie w domu i opiekę nad dziećmi, a to właśnie kobiety są najbardziej poszukiwanymi pracownikami w naszych sklepach. Przypomnę, że jesteśmy firmą odzieżową, która posiada w swej ofercie wyłącznie damską kolekcję.
Ważnym wydarzeniem było też podniesiecie od stycznia 2017 roku płacy minimalnej. Dla przedsiębiorców oznacza to oczywiście wyższe koszty. My nie boimy się tego, chcemy inwestować w ludzi. Weryfikacja płac, związana z nową ustawą, była dla nas impulsem do zmian w tym obszarze. Poszliśmy o krok dalej i od początku roku podnieśliśmy podstawowe wynagrodzenie wszystkim pracownikom naszych salonów ponad wymagane minimum oraz wprowadziliśmy nowy system motywacyjny.
Warto też wspomnieć o czynniku ekonomicznym takim jak relatywnie wysoki kurs dolara względem złotówki. Determinuje on sytuację firm produkujących za granicą wpływając na wyższe koszty zakupów i produkcji
Wszystkie te elementy sprawiają, że przedsiębiorcy w naszej branży ponoszą większe koszty, a tym samym muszę bardziej starać się o wyrównanie strat. Żyjemy w ciekawych ale jednocześnie bardzo wymagających dla branży czasach.
A czy widoczne są jakieś szczególne zmiany w zachowaniu i upodobaniach klientów?
Wśród naszych konsumentek obserwujemy nadal ten sam trend, a mianowicie upowszechnianie się Internetu w wielu dziedzinach. Dotyczy to obecności i komunikowania się poprzez portale społecznościowe, ale przede wszystkim zakupów on-line. Ten obszar cały czas rozwija się. Inwestujemy w niego, nie zapominając oczywiście o sprzedaży tradycyjnej.
Widzimy także, że nasze klientki chętniej robią zakupy w sklepach zlokalizowanych blisko ich miejsca zamieszkania, w sklepach które znają, w których nie są anonimowe. Jako firma, odpowiadamy na potrzeby naszych klientek. Chcemy być jak najbliżej nich. Realizujemy przyjętą przez nas strategię obecności zarówno w mniejszych, jak i większych centrach handlowych. Idealnie wpisuje się to w trend, który obserwujemy na rynku developerskim. Nadal powstaje wiele mniejszych galerii handlowych, które podkreślają lokalny charakter danego sklepu. Tam widzimy miejsce dla naszej marki.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...