Nowa franczyza w modzie
Branża modowa we franczyzie od zawsze obfitowała w zagraniczne koncepty sieciowe. Niewykluczone, że po ostatnich kłopotach zagranicznych marek nad Wisłą (wyjście z rynku m.in. GAP, Cottonfield czy Marks&Spencer), znów nadchodzi dobry czas dla ekspansji zachodnich sieci na naszym rynku. Przekonać się o tym chce właściciel hiszpańskiej sieci Niza.
Firma może pochwalić się 20-letnim doświadczeniem w branży modowej. Na macierzystym rynku zarządza siecią 15 sklepów, ale jej punkty działają również w Portugalii, Meksyku, Kuwejcie i Katarze. Ich oferta jest skierowana do kobiet ceniących elegancję. W sklepach marki można kupić odzież z różnych kategorii (sukienki, bluzy, kurtki, płaszcze, spodnie, spódnice) i we wszystkich rozmiarach (od 36 do 50). Asortyment obejmuje również także torebki, szale, biżuterię i akcesoria.
Sklepów pod szyldem Niza w Polsce jeszcze nie ma, a właściciele zdecydowali, że ofensywę nad Wisłą rozpoczną przy pomocy franczyzobiorców.
– Chcemy powierzyć naszą markę komuś, kto zna lokalny rynek i zaangażuje się w prowadzenie sklepu jako właściciel – mówi Edward Okińczyc, odpowiedzialny za rozwój marki Niza w Europie Wschodniej.
Inwestycja we franczyzowy sklep Niza wynosi 29 tys. euro. Większą część tej kwoty – 18 tys. euro – trzeba przeznaczyć na zakup mebli i dekoracji (szacunkowa kwota inwestycji dla sklepu o powierzchni 65 m2). 1,5 tys. euro kosztuje sprzęt niezbędny do funkcjonowania sklepu, natomiast 9,5 tys. euro to koszt opłaty wstępnej. W zamian za nią franczyzobiorca otrzyma pełny pakiet franczyzowy, dostęp do szkoleń, gotowy projekt sklepu oraz roczną licencję na oprogramowanie ułatwiające zarządzanie sprzedażą.
Franczyzobiorca nie ponosi kosztów zakupu towaru. Otrzymuje go z centrali, a płaci dopiero wówczas, gdy sprzeda. Franczyzodawca przekonuje, że partnerzy mogą liczyć na konkurencyjną marżę.
– Wynosi ona 45 proc., a jej wysokość jest stała, niezależnie od promocji – wyjaśnia Edward Okińczyc.
Lokalu na sklep Niza najlepiej szukać w galeriach i pasażach handlowych. Jego powierzchnia powinna mieścić się w przedziale 60-100 m2. Franczyzodawca zapewnia wsparcie na etapie przygotowania lokalu do otwarcia, w tym również w zakresie negocjacji czynszu najmu.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...