Klucz do sukcesu w biznesie

Na pomysł konceptu Express Pizza jego twórca wpadł podczas wyjazdu do Stanów Zjednoczonych. Tam zasmakował w prostokątnych pizzach, pieczonych na grubym cieście.
– Bardzo lubię pizzę i z bratem zawsze chcieliśmy prowadzić pizzerię. Już na studiach pracowaliśmy w tej branży – opowiada Bartosz Gołąb, franczyzodawca Express Pizza.
Ponad trzy lata temu ich marzenia stały się rzeczywistością. Dziś we Wrocławiu prowadzą już dwa lokale pod szyldem Express Pizza, jeszcze w tym roku zamierzają otworzyć trzeci. Chcą też rozpocząć rozwój firmy we franczyzie.
– Owszem, w Polsce jest mnóstwo pizzerii. Ale ilość nie zawsze przechodzi w jakość – uważa Bartosz Gołąb. – Stawiamy na wysokiej jakości produkt i obsługę, także w dowozie. A mało jest lokali, które potrafią dobrze i w powtarzalnej jakości dostarczyć pizzę. Dodatkowo naszym wyróżnikiem jest prostokątny kształt pizzy. Wszyscy go zapamiętują. We Wrocławiu to stało się naszym kluczem do sukcesu.
Koncept jest przeznaczony zarówno dla dużych, jak i dla mniejszych miast. Pizzerie można otwierać już w miejscowościach liczących 20 tys. mieszkańców.
– Oczywiście wszystko zależy od tego, jaka jest konkurencja na danym rynku. Jeśli w małym mieście mamy już cztery pizzerie, to może być trudno powalczyć o klienta – przestrzega franczyzodawca. – Z drugiej strony w mniejszej miejscowości nasz produkt będzie przyciągał gości swoją innowacyjnością. Szczególnie działa to na ludzi młodych.
Na pizzerię wystarczy już lokal o powierzchni 30 m2. Większość powierzchni zajmie część kuchenno-magazynowa. Sala do konsumpcji nie jest konieczna – w tej chwili zdecydowanie ponad połowa zamówień realizowana jest na wynos lub w dostawie (choć oba lokale własne franczyzodawcy mają także część konsumpcyjną).
– Taka opcja działalności nie wymaga dużego lokalu, a co za tym idzie zmniejszają się wydatki na czynsz – podkreśla Bartosz Gołąb. – Jednak nawet jeśli nie mamy sali konsumpcyjnej, to warto pomyśleć o miejscu, w którym klienci będą mogli poczekać na zamówienie złożone „na wynos”.
Według szacunków licencjodawcy kwota inwestycji zaczyna się od 45 tys. zł netto. Wstępna opłata licencyjna wynosi 5 tys. zł, a miesięczna franczyzowa 5 proc. od obrotu. Do każdego lokalu franczyzodawca dostarczy piec do wypieku pizzy, a także charakterystyczne prostokątne opakowania. Franczyzobiorcy będą korzystać z usług jednego dostawcy produktów spożywczych, wskazanego przez centralę. Franczyzobiorca zapewnia m.in. wsparcie przy wyborze, adaptacji i przygotowaniu lokalu, pakiet szkoleń dla franczyzobiorcy i jego personelu (kucharzy, dostawców, kadry menadżerskiej), wsparcie marketingowe.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
W wydaniu październikowym "FRANCHISING" zdradzamy receptę na sukces w biznesie. Poza tym prezentujemy SuperBrands na Targach Franczyza. W numerze gratisowy bilet wstępu na targi.
Express Pizza wkrótce otwiera swój piąty lokal franczyzowy. Ile trzeba zainwestować w pizzerię pod tym szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali