W dowozie więcej / Pizzerie Express Pizza skupiają się głównie na zamówieniach realizowanych w dowozie, choć każda z nich ma też salę konsumpcyjną
Środa
28.08.2019
Express Pizza wkrótce otwiera swój piąty lokal franczyzowy. Ile trzeba zainwestować w pizzerię pod tym szyldem?
 

Express Pizza sprzedaje licencję na biznes od ponad dwóch lat. W tym czasie uruchomiła cztery lokale franczyzowe (dwa we Wrocławiu i po jednym w Warszawie i Katowicach), ma też dwie pizzerie własne. Za miesiąc otwarty zostanie piąty lokal franczyzowy – w Krakowie. 
– Na razie otwieraliśmy pizzerie w dużych miastach, bo stamtąd zgłaszały się do nas osoby zainteresowane franczyzą. Ale nastawiamy się na rozwój także w mniejszych ośrodkach – podkreśla Bartosz Gołąb, franczyzodawca Express Pizza. – Interesują nas już te liczące 50 tys. mieszkańców. Duże miasta zapewniają wprawdzie większą liczbę potencjalnych klientów, ale jest tam też o wiele większa konkurencja. Warto jednak podkreślić, że nasza marka wyróżnia się na tle innych. Nasza pizza ma prostokątny kształt, wszyscy ten fakt zapamiętują.

Express Pizza nastawia się na lokalizacje na dużych osiedlach mieszkaniowych. Pizzerie skupiają się głównie na zamówieniach realizowanych w dowozie, choć każda z nich ma też salę konsumpcyjną, a większość również miejsce na ogródek sezonowy. 
– Jesienią i zimą około trzech czwartych zamówień jest realizowanych w dowozie, a wiosna i latem proporcje rozkładają się pół na pół – informuje Bartosz Gołąb. – Dopuszczamy możliwość, aby lokal zrezygnował całkowicie ze sprzedaży stacjonarnej, choć moim zdaniem nie warto tego robić. Połączenie dwóch modeli sprzedaży zawsze podnosi obroty.

Franczyzodawca może pomóc w znalezieniu lokalizacji, choć najczęściej jednak to licencjobiorcy szukają miejsca na pizzerię. Licencjodawca ogląda je później, analizuje plusy i minusy i sprawdza, czy w tym miejscu biznes ma szanse powodzenia. Optymalna powierzchnia potrzebna na pizzerie to od 40 do 65 m2. Minimalna kwota, jaką trzeba zaplanować na inwestycję, to 70 tys. zł netto. 
– Pod warunkiem, że lokal był już wcześniej przystosowany do potrzeb gastronomii – zastrzega franczyzodawca Express Pizza. – W przeciwnym przypadku wydatki na inwestycję wzrastają i minimalnie trzeba na to przeznaczyć ok. 90 tys. zł netto.

Franczyzodawca dostarcza projekt wystroju lokalu, udostępnia też licencjobiorcom listę dostawców sprzętu, u których można go kupić po preferencyjnych cenach (ale nie mają obowiązku skorzystania z usług tych dostawców, mogą znaleźć własnych – pod warunkiem, że kupią sprzęt spełniający standardy określone przez licencjodawcę). Przedstawiciele centrali marki są obecni przed i w trakcie otwierania nowej pizzerii. Franczyzobiorcy oraz ich pracownicy przechodzą szkolenia, m.in.: z zarządzania lokalem, przygotowywania menu. W pizzerii potrzebny jest co najmniej jeden pizzermen oraz dwóch dostawców. 
– Najczęściej franczyzobiorcy na początku sami też pracują w pizzerii lub bywają w niej osobiście na bieżąco – mówi Bartosz Gołąb. – Później przekazują obowiązki zaufanym pracownikom. Wymagamy jednak, aby stale angażowali się w biznes i nadzorowali jego prowadzenie.
Jak długo trzeba czekać, aż lokal osiągnie próg rentowności? Licencjodawca podkreśla, że to zależy od lokalizacji. 
– Niektóre pizzerie zarabiały na koszty stałe już od pierwszego miesiąca działalności, ale średnio lokale osiągają rentowność po 3-6 miesiącach – informuje franczyzodawca Express Pizza.


Pomoc franczyzodawcy / Franczyzodawca dostarcza projekt wystroju lokalu, udostępnia też licencjobiorcom listę dostawców sprzętu, u których można go kupić po preferencyjnych cenach.

POPULARNE NA FORUM

Zamkniete lokale to MEET & Fit slow Food

Ktoś zmienił nagłówek bez nazwy logo firmy jakie lokale się zamknęły w związku z tym przypominam jeszcze raz o tym - ciekawe czy ten mój komentarz zniknie szybko

1 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2019
Metody na promocję restauracji - wymiana pomysłów

Strona www to podstawa aby myśleć poważnie o marketingu w internecie. W przypadku restauracji najlepiej jeśli będzie to strona z interaktywnym menu restauracji - czyli...

27 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2019
Bobby Burger

Co myślicie o tej sieci warto ? Szumnie się ogłaszają otwierają lokale sprzedają akcje gdzieś wyczytałem ze 38 milionów obrotu mieli w zeszłym roku Ktoś ma/ miał...

1 wypowiedzi
ostatnia 11.09.2019
Burgery Neet & Fit Złotów

Żadna nowość, marża na poziomie sklepu spożywczego, produkty w cenie 20% większe niż ceny na rynku. Z chwile pozostałe lokale sie pozamykają. Ale właściciel piszę o...

2 wypowiedzi
ostatnia 06.09.2019
Burgery Neet & Fit Złotów

Z końcem sierpnia 2019 roku został zamknięty całkowicie lokal w Złotowie a szkoda bo to jeden z najstarszych lokali tej sieci to już jakieś 13 - 14 zamknięcia lokali...

2 wypowiedzi
ostatnia 31.08.2019
Zamknięte lokale

Szanowny Panie Włodzimierzu, Prosimy zamieszczać Pana kolejne komentarze dotyczące zamkniętych lokali M&F w tym wątku, a nie w innych dyskusjach. Powtarzające wypowiedzi...

29 wypowiedzi
ostatnia 21.08.2019
Zamknięte lokale

Zamknięte lokale to MEET & Fit Slow Food ktoś czyli cenzura wszysztko wzięła w jeden komentarz i napisała tylko zamkniete lokale czy strona franchising.pl działa na pewni...

29 wypowiedzi
ostatnia 20.08.2019
Kto może mieć McDonalda?

Wow, bardzo inspirująca historia. Też marzę o swoim MCD! Przy okazji dodam, że mi - roztargnionej dziewczynie też udało się wystartować z biznesem, tyle że mniejszym :)

1 wypowiedzi
ostatnia 18.08.2019