Pieniądze na wieszakach

Branża odzieżowa nie jest raczej rajem dla poszukiwaczy niskobudżetowych pomysłów na biznes. Średnia kwota inwestycji w placówkę franczyzową na tym rynku sięga 253,7 tys. zł netto. Niemałe wydatki na start wynikają głównie z kosztów, jakie niesie ze sobą remont i aranżacja lokalu. Większość sieciowych franczyzodawców odzieżowych chce, by sklep przyciągał klienta i zapewniał mu komfort zakupów, a atrakcyjny wystrój kosztuje. Żeby ulżyć franczyzobiorcom w zakresie początkowych nakładów na otwarcie, dawcy licencji coraz częściej przechodzą na model depozytowy, przekazując partnerom towar nieodpłatnie. W takim systemie ryzyko związane z niesprzedanymi artykułami zostaje po stronie franczyzodawcy, a franczyzobiorca jest wynagradzany na zasadzie prowizji uzależnionej od wyników sprzedaży.
Zupełnie inne zasady obowiązują w ramach konceptu Bazar Odzieżowy, sieci oferującej odzież używaną z krajów Europy Zachodniej – Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Austrii. Franczyzobiorcy ponoszą zarówno koszty urządzenia lokalu, jak i zatowarowania, ale mimo tego wydatki inwestycyjne okażą się niższe niż w sieciach z nową odzieżą.
Zakup pakietu franczyzowego w ramach konceptu Bazar Odzieżowy wiąże się z wydatkiem 10 tys. zł. W zamian można liczyć na pomoc w wyborze lokalizacji, aranżacji wnętrza i doborze przy zakupie wyposażenia. Franczyzodawca przekazuje również partnerom materiały do oznakowania zewnętrznego sklepu. Do licencji trzeba jeszcze doliczyć koszt zakupu mebli (5-10 tys. zł) i, przede wszystkim, towar. Cena – 12 zł za kg.
– W przypadku lokalu o powierzchni 100 m2 na początku należy kupić jedną tonę towaru. Co ważne, niesprzedany towar wymieniamy partnerom co tydzień – podkreśla Jan Kozłowski, franczyzodawca Bazaru Odzieżowego.
Na razie pod tym szyldem działa pięć sklepów, ale właściciel ma ambitne plany – chce w tym roku otworzyć od 50 do 100 punktów. Jego zdaniem, franczyzobiorcy mogą liczyć na miesięczne przychody sięgające 30-50 tys. zł.
Wartość polskiego rynku odzieży używanej jest szacowana na ok. 5-6 mld zł. To mniej więcej jedna szósta całej kwoty, jaką wydajemy rocznie na ubrania w ogóle. Z danych GUS wynika, że w second handach ubiera się co trzeci dorosły Polak. Popytu więc nie brakuje, ale to samo dotyczy konkurencji. W tym segmencie działa blisko 30 tys. sklepów, sprowadzających rocznie ponad 100 tys. ton towaru. Głównie z Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Holandii.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...