Koszt uruchomienia sklepu marki eSmoking World oscyluje wokół 30 tys. zł.
Czwartek
06.07.2017
W ostatnich tygodniach sieć eSmoking World urosła o dziewięć nowych punktów sprzedaży, głównie franczyzowych.
 

Nowe sklepy eSmoking World ruszyły m.in. w Warszawie, Łodzi, Zgierzu, Chrzanowie, Kątach Wrocławskich czy Stalowej Woli. Właścicielami nowo otwartych punktów są zarówno nowi franczyzobiorcy, jak i dotychczasowi. Otwarciom sprzyjają obowiązujące przepisy, ponieważ w maju minął okres przejściowy, jaki producenci i dystrybutorzy mieli na dostosowanie się do nowych przepisów wynikających z tzw. ustawy tytoniowej. Zgodnie z obowiązującym prawem sprzedaż e-papierosów i liquidów jest możliwa wyłącznie w punktach stacjonarnych, a wszystkie produkty znajdujące się w obrocie muszą być przebadane i zgłoszone w europejskim rejestrze.

– Pozytywnie odczuwamy skutki nowych regulacji. Produkty są bezpieczniejsze, ponieważ rynek oczyszcza się z nieprzebadanych artykułów niewiadomego pochodzenia, które dominowały w sprzedaży internetowej wyjaśnia Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmoking World. – Zmiany przepisów dobrze oceniają również nasi franczyzobiorcy, gdyż sprzedaż e-papierosowych produktów jest teraz możliwa wyłącznie w punktach stacjonarnych.

eSmoking Wolrd jest obecnie częścią koncernu British American Tobacco. Firma stanowi największą multibrandową sieć sprzedaży e-papierosów w Europie. Zarządza siecią około 856 sklepów, w tym 406 franczyzowych i partnerskich oraz blisko 450 własnymi. Aż 80 proc. franczyzobiorców prowadzi więcej niż jeden sklep.

Koszt uruchomienia sklepu oscyluje wokół 30 tys. zł. W kwocie tej zawiera się pierwsze zatowarowanie punktu sprzedaży oraz zakup laptopa i kasy fiskalnej. Sklepy powstają głównie w miastach liczących 10-60 tys. mieszkańców. Przedstawiciele centrali firmy twierdzą, że inwestycja zwraca się średnio w 9-12 miesięcy.

Polski rynek papierosów wart jest mniej więcej 27 mld zł, zaś papierosów elektronicznych ok. 450 mln zł. W najbliższych latach proporcje te będą się wyrównywać, a według prognoz Wells Fargo do 2021 roku sprzedaż papierosów elektronicznych przerośnie poziom sprzedaży tradycyjnych papierosów.


Łukasz Michalak

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022