Wymieniają i zarabiają

Jeśli chodzi o rynek kantorów, to Polska pozostaje fenomenem na skalę Europejską. Jesteśmy krajem, w którym działa wyjątkowo dużo kantorów stacjonarnych, a ich popularność nie tylko nie spada (jak to ma miejsce na Zachodzie ze względu na działalność kantorów internetowych), ale wręcz przybiera na sile. Nad Wisłą waluty w tradycyjnym stylu możemy wymienić w 5 tys. placówek, ale kantory sieciowe należą raczej do rzadkości. Jednym z niewielu konceptów, który próbuje budować franczyzową markę na tym rynku, jest Extrakantor.pl. Sieć właśnie powiększyła się o punkt w Opolu.
- Placówka mieści się przy ul. Reymonta 16. Po trwającym od jakiegoś czasu remoncie możemy powiedzieć, że punkt wymiany walut prezentuje się profesjonalnie i został dostosowany do wszelkich obowiązujących standardów w branży kantorowej. Atutem nowego oddziału Extrakantor.pl jest niewątpliwie jego położenie w centrum Opola. W pobliżu zlokalizowanych jest wiele instytucji finansowych i banków oraz biuro podróży - mówi Marcin Latos, franczyzodawca Extrakantor.pl.
Kantor będzie otwarty od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-18.00 oraz w sobotę od godz.: 8.00 do 14.00. Właścicielem punktu jest franczyzobiorca. Obecnie w sieci Extrakantor działa 7 placówek własnych i 7 franczyzowych. Ponadto 2 nowe są w trakcie uruchamiania.
Otwarcie własnego biznesu w sieci ExtraKantor.pl wymaga inwestycji na poziomie 10-20 tys. zł. Kwota obejmuje dostosowanie lokalu do standardów sieci, zakup zabezpieczenia, sprzętu oraz systemu informatycznego. Oprócz tego trzeba dysponować ok. 50 tys. zł – to kapitał niezbędny do zakupu i sprzedaży walut. Jak twierdzi franczyzodawca, samodzielny punkt wymiany dewiz może osiągać miesięczne zyski brutto sięgające 10 tys. zł. Zachęca jednak, by o swojej franczyzie myśleć w kontekście poszerzenia oferty obecnego biznesu. Np. w Łodzi franczyzowy kantor jego marki jest częścią sklepu ze sprzętem AGD/RTV.
W ramach strategii łączenia biznesów, franczyzodawca uruchomił koncept sklepów z biżuterią pod szyldem MyGold.pl. Dzięki niemu któremu właściciele kantorów będą mogli rozbudować swoją ofertę.
W 2016 roku udział kantorów internetowych w rynku wymiany walut wzrósł do 20 proc., natomiast lwia część transakcji w dalszym ciągu zawierana jest w klasyczny sposób – przy okienku, za którym siedzi kasjer. Jak twierdzi Marcin Latos, taki status quo w najbliższych latach raczej będzie się utrzymywał.
– Po pierwsze, nie wydaje się, byśmy w najbliższym czasie mieli przyjąć wspólnotową walutę. Euro jest wręcz dalej, niż było jeszcze kilka lat temu. Po drugie, znaczna emigracja zarobkowa napędza transfery walut do Polski, a odbiorcy tych pieniędzy są klientami kantorów – mówi Marcin Latos.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Pieniądz robi pieniądz – gdzie ta maksyma sprawdzi się lepiej niż w sektorze finansowym? Oto przegląd konceptów franczyzowych z tej branży.
Znane marki czy oryginalne pomysły biznesowe? O tym, które koncepty franczyzowe budzą największe zainteresowanie na polskim rynku przeczytasz w majowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Kantory mają teraz swoje żniwa. Kto może prowadzić handel walutą i jak otworzyć kantor we franczyzie?
Zapotrzebowania na usługi finansowe i ubezpieczeniowe nie zatrzymała nawet pandemia. Które koncepty franczyzowe z tej branży szukają licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.