Wciąż niewielu mieszkańców miasta wie, że E.Leclerc w Zamościu prowadzą osoby stąd. Jest to biznes rodzinny, który prowadzę z żoną. Ja, podobnie jak moja załoga, mieszkamy w Zamościu, jesteśmy emocjonalnie związani z tym miejscem, tu płacimy podatki, włączamy się w lokalne inicjatywy - podkreśla Henryk Świdnik, właściciel supermarketu.
Czwartek
03.08.2017
Właściciel supermarketu w Zamościu rozbudowuje swój sklep. Chce w ten sposób wysłać pewną wiadomość mieszkańcom miasta.
 

Dobiegają końca prace nad rozbudową supermarketu E.Leclerc w Zamościu. Sklep, który dotychczas mieścił się na powierzchni 1,5 tys. m2, został powiększony do ponad 3 tys. m2. Inwestycja, obok rozbudowy, obejmowała również modernizację supermarketu oraz całkowitą zmianę jego wizerunku. Wewnątrz poszerzono alejki, by ułatwić przemieszczanie się po sklepie, zwiększono także liczbę kas. Niemal wszystkie działy zostały odnowione. Wśród nowości znajdzie się między innymi dział ze zdrową żywnością oraz specjalna sekcja z szerokim wyborem alkoholi. Nowe oblicze zyska także dział produktów świeżych, chemii gospodarczej i dział techniczny. O nowe produkty powiększył się także asortyment.

W ostatnich 3 tygodniach sklep był zamknięty dla klientów, ponieważ trwały prace przygotowawcze przed otwarciem i rozpoczęciem akcji promocyjnej. Hasłem kampanii będzie „Wygodnie jak nigdy, tanio jak zawsze”.
Chcemy, żeby zamojski E.Leclerc dzięki zmianom zyskał nową jakość. Konsekwentnie kontynuujemy politykę niskich cen. Z drugiej strony coraz większej liczbie klientów zależy na dostępie do produktów bardziej wyszukanych i komforcie zakupów. Dlatego podjęliśmy się rozbudowy i modernizacji naszego sklepu, aby każdy, nawet najbardziej wymagający klient wychodził z niego usatysfakcjonowany – komentuje Henryk Świdnik, prezes zarządu E.Leclerc Zamość.

Kampania promocyjna swoją kulminację osiągnie 9 sierpnia podczas otwarcia „nowego” E.Leclerc i potrwa przez kilka dni. W skład działań promocyjnych wejdą reklamy na billboardach, specjalny promocyjny katalog, kampanie w mediach tradycyjnych i społecznościowych oraz niestandardowe działania w sklepie, realizowane w dotąd nie spotykanej jeszcze w Zamościu formie. Organizatorzy nie ujawniają szczegółów, żeby nie zepsuć niespodzianki klientom.
Inwestycja jest dobrą informacją nie tylko dla naszych obecnych i przyszłych klientów. W związku z rozbudową planujemy zwiększenie zatrudnienia. Wciąż niewielu mieszkańców miasta wie, że E.Leclerc w Zamościu prowadzą osoby stąd. Jest to biznes rodzinny, który prowadzę z żoną. Ja, podobnie jak moja załoga, mieszkamy w Zamościu, jesteśmy emocjonalnie związani z tym miejscem, tu płacimy podatki, włączamy się w lokalne inicjatywy, takie jak chociażby wsparcie klubu Hetman Zamość. Z zadowoleniem patrzymy na rozwój miasta i dzięki naszym obecnym i przyszłym działaniom, chcemy temu rozwojowi towarzyszyć. Stąd decyzja o rozbudowie i przyszłe inwestycje – dodaje Henryk Świdnik.

Supermarket E.Leclerc funkcjonuje w Zamościu od 2009 roku. W 2016 roku grupa E.Leclerc wykupiła centrum handlowe, w którym znajdował się sklep. Nosi ono teraz nazwę Centrum Handlowe E.Leclerc Zamość. Wciąż trwa proces wyboru najemców przestrzeni obejmującej 1,2 tys. m2 powierzchni budynku.

Rozbudowa sklepu nie jest jedyną inwestycją, którą planuje Henryk Świdnik. W planach na przyszłość znajduje się rozbudowa samego centrum handlowego o ponad 6000 m2. Obok zrealizowanych właśnie zmian wewnętrznych nastąpi także zmiana zewnętrzna – odnowiona zostanie elewacja budynku. W 2018 roku ma również powstać stacja benzynowa przy C.H. E.Leclerc.

Partnerstwo albo franczyza

E. Leclerc to wyjątek na polskim rynku franczyzy spożywczej pod względem formatu powierzchniowego, jaki oferuje swoim partnerom. Jako jedyny koncept umożliwia otwarcie hipermarketu – przeciętna placówka sieci w Polsce liczy ponad 3 tys. m2. Format determinuje wymagania wobec przedsiębiorców, którzy chcą otworzyć własny sklep na licencji E. Leclerc. Muszą oni dysponować terenem lub budynkiem umożliwiającym uruchomienie sklepu o powierzchni sprzedażowej min. 1,5 tys. m2 lub dwoma mniejszymi po 1 tys. m2 każdy. Do wyboru mają dwa modele współpracy – franczyzowy i partnerski.
- We franczyzie kupuje się i płaci za pomysł na biznes i szyld. Natomiast w sieci partnerskiej E. Leclerc partnerzy są współwłaścicielami szyldu i współtworzą strategię biznesu. Wkład własny, np. w postaci terenu lub budynku jest mile widziany, ale niekonieczny. W rozwoju organicznym partnerzy sieci gwarantują kredyty na budowę i uruchomienie nowego sklepu. Jego własność przechodzi na prowadzącego w miarę dochodzenia do pozytywnego wyniku – tłumaczy Krzysztof Gajewski z E. Leclerc Bielany.

Partnerem można zostać w drodze awansu wewnątrz organizacji i otrzymaniu do realizacji projektu inwestycyjnego wypracowanego przez dział rozwoju grupy. W modelu partnerskim działają 43 sklepy. Na licencji franczyzowej działają natomiast trzy sklepy.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022