Rodziny na trampoliny
Jump World to park trampolin, oferujący oryginalną rozrywkę w postaci placu zabaw dla dorosłych i dzieci z trampolinami pod dachem. Podobna atrakcja przyszła do nas z USA, zaledwie trzy lata temu.
- Wtedy pojawił się pierwszy park trampolin w Polsce. Natomiast w Stanach funkcjonują one od co najmniej dziesięciu lat i rozwijają się prężnie. Dzisiaj jest ich tam około 220 – mówi Zbigniew Macion z Jump World.
Przyznaje, że do otwarcia podobnego biznesu zainspirowało właścicieli właśnie USA.
- Byliśmy przekonani, że to się sprawdzi również w Polsce, ponieważ ludzie szukają nowych form rozrywki, a parki trampolin oferują dobrą zabawę w połączeniu ze sportem, który w dodatku można uprawiać niezależnie od wieku. Przychodzą do nas całe rodziny z dziećmi od 3 lat – mówi Zbigniew Macion.
Jego zdaniem w naszym kraju funkcjonuje obecnie 20 parków trampolin, a miejsca jest na ponad sto.
- Wiele istniejących parków prowadzą osoby, które otworzyły mały biznes i nie mają planu rozwoju. Duży park sieciowy może sprawić, że nie będą w stanie konkurować – twierdzi Zbigniew Macion. Jego sieć chce takie parki przejmować i już prowadzi rozmowy z niektórymi z nich. Jak twierdzi, chętni zgłaszają się sami.
Sieć Jump World posiada obecnie trzy lokale własne i jeden partnerski w Bielsku-Białej, który otworzy się we Wrześniu. W tym roku ruszy także lokal w Radomiu i Kielcach, a w przyszłym w Warszawie. Firma szuka partnerów w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
- W takich miejscowościach można otworzyć Jump World o powierzchni 1 tys. m2, a w większych od 2,5 do 3,5 tys. m2 – mówi Zbigniew Macion.
Firma przeszkoli kadrę, zrekrutuje pracowników, a nawet zapewni odpowiedni lokal i wyposażenie.
- To ostatnie to najtrudniejszy element naszej działalności. Lokal musi odpowiednią wysokość, wielkość oraz lokalizację tak, żeby całe rodziny miały dobry dojazd i możliwość swobodnego parkowania. Dlatego znajdujemy je sami, podpisujemy listy intencyjne i w momencie, kiedy zgłosi się franczyzobiorca z danej lokalizacji, to przekazujemy mu taki lokal. Generalnie prowadzimy go za rękę do momentu otwarcia biznesu – zapewnia Zbigniew Macion.
Do franczyzobiorcy należy zainwestowanie gotówki. To będzie od 650 zł do 1,3 tys. zł za m2. Ponadto konieczna jest jednorazowa opłata rzędu 40 tys. zł. Z kolei już w trakcie współpracy partner będzie odprowadzał do centrali 10 proc. miesięcznie od obrotu netto.
- Inwestycja spłaca się maksymalnie w ciągu 2 lat, ale mamy też takie, które zwróciły się w ciągu niecałego roku – przekonuje Zbigniew Macion.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jeden adres, dwa razy więcej możliwości
/28.11.2025
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
Od masaży orientalnych po mobilną depilację – sektor usług estetycznych w Polsce coraz częściej rozwija się nie poprzez pojedyncze salony, lecz za pomocą franczyzy. Sprawdzamy, kto buduje sieci w branży beauty i co realnie zyskują franczyzobiorcy.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Paula Zielińska zaczynała od etatu w sieciowej siłowni, prowadziła rodzinny klub fitness, a dziś jest właścicielką trzech klubów Xtreme Fitness Gyms.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.