Biznes w drogerii
Jak wynika z Raportu o franczyzie w Polsce 2017, sieci agencyjne od kilku lat są w odwrocie. Ich liczba maleje – jeszcze w 2010 ich liczba wynosiła 115, dziś jest ich setka. Na rynku nie brak jednak stabilnych sieci, które od lat umacniają swoją pozycję. Wśród nich jest koncept Drogerie Natura, która w 2017 roku obchodzi dwudziestolecie istnienia na polskim rynku.
Natura została założona w 1997 roku przez spółkę Polbita, będącą wtedy największym dystrybutorem chemii domowej, kosmetyków i artykułów przemysłowych w Polsce. Pierwsza drogeria otwarta została przy ul. Krasnobrodzkiej w Warszawie i z powodzeniem funkcjonuje w tej lokalizacji do dziś. W ciągu 20 lat działalności Natura intensywnie się rozwinęła i stała się jedną z największych sieci handlowych w kraju. Obecnie pod jej szyldem działają 283 placówki w całej Polsce, w tym 257 prowadzonych samodzielnie oraz 26 w modelu agencyjnym. W ramach współpracy z zewnętrznymi agentami, Natura oferuje wsparcie marketingowe i szkoleniowe, stałe zatowarowanie oraz pomoc w doborze odpowiedniej lokalizacji.
- Do współpracy zapraszamy zarówno osoby prowadzące już własną drogerię czy aptekę, jak i te, które chciałyby dopiero rozpocząć działalnośc w branży. Widzimy duży potencjał w modelu agencyjnym – mówi Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes ds. finansowych w Natura.
Sieć stale rozwija się o kolejne lokalizacje, w 2017 r. otworzyła cztery nowe punkty. Część nowych placówek powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie z siecią aptek DOZ „Dbam o Zdrowie”. Współdziałanie apteki i drogerii wpisuje się w rozwój światowego trendu health&beauty, dzięki któremu w jednym miejscu konsument ma dostęp do komplementarnego asortymentu i jest w stanie zaspokoić kilka potrzeb na raz. Sieć pracuje także nad zupełnie nowym konceptem małych lokali o charakterze butikowym, który będzie mocno odróżniał się od konkurencji pod względem wyglądu i ekspozycji produktów.
Na początku roku Natura rozpoczęła kompleksowy projekt remodellingu, który ma na celu modernizację drogerii pod kątem dopasowania ich do nowej identyfikacji wizualnej, renowację wnętrz i wprowadzenie nawigacji po kategoriach produktowych. W ciągu pierwszego półrocza zmodernizowanych zostało już 60 drogerii. Natura ma w planach przeprowadzenie modernizacji całej sieci.
Kierunek rozwoju sieci nadaje stała obserwacja trendów w branży kosmetycznej i stałe odpowiadanie na potrzeby konsumentów. Natura ma ambicje bycia liderem w sektorze kosmetyków naturalnych i podejmuje szereg działań w celu zwiększenia asortymentu tego typu produktów oraz uświadamiania konsumentów w zakresie korzyści płynących z życia „bliżej natury”.
- Rynek kosmetyków naturalnych jest trudny, głównie ze względu na to, że tego typu produkty mają krótkie daty ważności i są dość drogie. Mimo to chcemy mocno rozbudować portfolio produktów, kojarzących się ze zdrowiem i będących spójnymi z naszą wizją pielęgnacji oraz higieny, zarówno w zakresie znanych już brandów, jak i marek własnych – mówi Monika Nowakowska, wiceprezes ds. handlu w Natura.
Z okazji jubileuszu Drogerie Natura w sierpniu wystartowały z nietypową formą promocji. W trasę po nadbałtyckich kurortach wyruszył specjalny pojazd. Przez 20 dni Natura Beauty Bus odwiedził Stegnę, Władysławowo, Łebę, Ustkę, Darłowo, Ustronie Morskie, Kołobrzeg, Międzyzdroje i Świnoujście. W specjalnie zaaranżowanym pojeździe można było skorzystać m.in. z porad specjalistów z zakresu pielęgnacji twarzy i ciała, konsultacji podologicznych, studia makijażu, manicure’u hybrydowego i klasycznego oraz studia badania włosa. Eksperci udzielali także porad z zakresu bezpiecznego opalania, pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów oraz w zakresie doboru kosmetyków.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...