Uważam, że we franczyzie jest trochę tak jak w sporcie, gdzie franczyzodawca jest jak trener, który wychowuje mistrzów. Wie co i jak należy zrobić, a cała jego praca polega na tym, aby pomóc zawodnikom odnieść sukces w danej dyscyplinie.
Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju DepilConcept
Piątek
29.09.2017
Sportowcy zdobywają medale, franczyzobiorcy zyski. To ich nagroda – mówi Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju DepilConcept.
 

Kim jest potencjalny franczyzobiorca DepilConcept?
Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę DepilConcept jest osoba, która mając doświadczenie w pracy na etacie w korporacji lub innej firmie świadomie podejmuje decyzję o pracy dla siebie. Musi też rozumieć, jak dużo pracy należy włożyć w rozwój firmy, i wiedzieć, że nic nie zrobi się samo. W DepilConcept odnajdą się również osoby, które prowadziły już własny biznes, ale do sukcesu zabrakło im trochę wiedzy i wsparcia.

Na czym polega wsparcie franczyzodawcy w biznesie kosmetycznym?
Uważam, że we franczyzie jest trochę tak jak w sporcie, gdzie franczyzodawca jest jak trener, który wychowuje mistrzów. Wie co i jak należy zrobić, a cała jego praca polega na tym, aby pomóc zawodnikom odnieść sukces w danej dyscyplinie. Tak też traktujemy wsparcie w naszym biznesie, gdzie mówimy i pokazujemy franczyzobiorcom co powinni zrobić, co mogą zrobić jeszcze lepiej, gdzie muszą się jeszcze doszkolić. A z drugiej strony bierzemy na siebie działania, które wymagają specjalistycznej wiedzy i dużych budżetów, jak na przykład marketing i budowanie marki. Nagrodą dla franczyzobiorców jak medal dla sportowców jest zysk ich biznesu. Ale jest jeszcze inny wymiar wsparcia ze strony centrali, dobrego franczyzodawcę czasem poznaje się w biedzie.

Co to znaczy?
Wychodzimy z założenia, że dobry franczyzodawca powinien pomagać swoim franczyzobiorcom w różnych sytuacjach, nawet takich nie przewidzianych w umowie. Nie oznacza to, że będziemy pracować za leniwego franczyzobiorcę, ale czasem są sytuacje wyjątkowe i komuś trzeba pomóc bardziej. Niedawno jedna z naszych franczyzobiorczyń i właścicielka czterech punktów, zwolniła pracownicę, z której nie była zadowolona. Ta pracownica odchodząc, zbuntowała jej dwie inne osoby z personelu, w efekcie punkt został bez obsługi. Dodatkowo będąc w wyjątkowo trudnej sytuacji życiowej, w której ważniejszy jest czas dla rodziny niż biznes, nasza franczyzobiorczyni stanęła przed trudną decyzją zamknięcia punktu.

Czy w takiej sytuacji franczyzodawca może coś zrobić?
Wszystko zależy od tego, ile chce zrobić. My chcieliśmy. Przygotowaliśmy plan pomocy i oddelegowaliśmy naszych ludzi menedżera i kosmetologa, którzy fizycznie zajęli się rekrutacją oraz obsługiwali na bieżąco klientów, aby utrzymać poziom usług i przychodów. Dodatkowo z centrali robiliśmy kampanię marketingową pozyskującą nowych klientów. Efektem tych działań było pozyskanie i wyszkolenie nowego personelu, łącznie trzech osób, oraz utrzymanie przychodów umożliwiających pokrycie kosztów oraz zapewnienie ciągłości obsługi klientów. Cała akcja trwała około 4 tygodni. Przeprowadziliśmy ją na własny koszt.

Trudno jednak oczekiwać, że franczyzodawca osobiście będzie ratował każdy podupadający punkt…
To prawda, ale są sytuacje wyjątkowe, a franczyzodawca jest od tego, żeby pomagać. Czasem bardziej niż zobowiązuje go do tego umowa.

Rozmawiał Łukasz Michalak


POPULARNE NA FORUM

Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

4 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Zamiast etatu, własny salon urody

Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.

8 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Opinie o współpracy z Yasumi

Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.

4 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019
Manicure "pod ręką"

bez przesady

3 wypowiedzi
ostatnia 09.12.2018
Franczyza Beautifulskin - fotoepilacja

Oferując samą depilację nie zarobisz za wiele, a żeby oferować wiele innych zabiegów kosmetycznych jak botox czy też korzystanie z silniejszych laserów trzeba mieć...

5 wypowiedzi
ostatnia 04.12.2018