Saloniki Prasowe Kolporter tworzą sieć blisko tysiąca punktów sprzedaży. Oprócz prasy, wyrobów tytoniowych, e-papierosów, doładowań pre paid, leków OTC (dostępnych bez recepty) i produktów impulsowych, koncept oferuje też szereg usług.
Sobota
14.10.2017
Koszty związane z uruchomieniem saloniku prasowego Kolporter ponosi franczyzodawca. A jakie zadania stoją przed partnerami?
 

Saloniki Prasowe Kolporter tworzą sieć blisko tysiąca punktów sprzedaży. Oprócz prasy, wyrobów tytoniowych, e-papierosów, doładowań pre paid, leków OTC (dostępnych bez recepty) i produktów impulsowych, koncept oferuje też szereg usług. Klienci mogą m.in. kupić zakłady Lotto, opłacić rachunki, doładować liczniki energetyczne, dokonać wpłaty na konto bankowe, kupić paysafecard, karty podarunkowe i doładowania gier na PC i konsole, a także nabyć bilety podróżne, bilety na mecze oraz imprezy kulturalne.

Otwarcie własnego saloniku na licencji nie wymaga poniesienia żadnych kosztów po stronie partnera – całość wydatków związanych z umeblowaniem i zaopatrzeniem punktu pokrywa Kolporter. Franczyzodawca z reguły wybiera również lokalizację placówki. Do partnera należy natomiast założenie działalności gospodarczej, a także zapewnienie obsady potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania saloniku. Franczyzobiorca jest też zobowiązany do regularnego wpłacania utargów.
– Każdy salonik ma otwarte dedykowane konto do wpłat w banku PKO BP, na które partner bezpłatnie wpłaca utarg. Powinien to zrobić najpóźniej kolejnego dnia po zgromadzeniu środków. Jeśli zdecyduje się na wpłatę w innym banku, przelew powinien być wykonany najpóźniej do godziny 10. kolejnego dnia – tłumaczy Dariusz Materek, rzecznik Kolportera.

Partner startuje z biznesem po podpisaniu umowy na czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia. Na jakie zyski może liczyć?
– Partner ma gwarantowany stały dochód, wynikający z umowy, a także dodatkowe wynagrodzenie uzależnione od obrotu, premie za realizacje celów handlowych i standardów sieci. Przewidziane jest też wynagrodzenie za wdrożenie usług oraz różnego rodzaju dodatki motywacyjne. Dochody są więc zróżnicowane i zależą od wielu czynników – tłumaczy Dariusz Materek. – Nie jest to jednakowa, stała kwota dla wszystkich. Dla każdego z punktów prowadzona jest odrębna analiza, a oferta dla partnera jest dostosowana do specyfiki danego saloniku i za każdym razem ustalana indywidualnie.

Przed otwarciem własnego saloniku franczyzobiorca przechodzi przez kompleksowy system szkoleń przygotowujący do prowadzenia działalności i staż w saloniku. W trakcie działalności może liczyć na wsparcie operatora sieci. Dodatkowe korzyści są dostępne dla partnerów powyżej 50. roku życia. Mogą oni skorzystać ze wsparcia w zakresie księgowości oraz bezpłatnych szkoleń komputerowych.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022