22 grudnia sieć Al. Capone powiększyła się o franczyzowy sklep w Bochni. Było to piąte otwarcie w 2017 roku.
Środa
03.01.2018
Końcówka roku to w branży monopolowej okres żniw. Sieć Al. Capone ma przy tym podwójny powód do zadowolenia.
 

Końcowka roku jest świetnym okresem dla sprzedawców wysokoprocentowych trunków. W świąteczno-sylwestrowym czasie alkohole znikają z półek sklepowych w szczególnie szybkim tempie. Wyższą niż zwykle popularnością cieszą się duże butelki mocnych alkoholi, wódki i whisky. Bardzo dobrze „schodzą” również wina musujące. W niektórych kategoriach okres karnawałowy odpowiada aż za 40 proc. całkowitej rocznej sprzedaży.

Wśród beneficjentów grudniowych zwyżek są m.in. franczyzodawca i franczyzobiorcy sieci Al. Capone, oferujących alkohol ze średniej i wyższej półki cenowej. W przypadku tej marki powodem do zadowolenia są również nowe otwarcia. W listopadzie koncept powiększył się o punkt w Gorlicach, a tuż przed świętami Bożego Narodzenia udało się otworzyć jeszcze jedną placówkę – tym razem w Bochni. Oba sklepy prowadzone są na zasadzie franczyzy.
Co więcej, w obu przypadkach zostały otwarte przez znajomych, którzy postanowili wspólnie prowadzić swój biznes pod szyldem Al. Capone. Zarówno w przypadku franczyzobiorców z Gorlic, jak i partnerów z Bochni, otwarcie sklepu było biznesowym debiutem – mówi Marek Łabuz, dyrektor ds. rozwoju rynku Al. Capone. – W Gorlicach nasz sklep mieści się w Galerii Rondo, ma jednak osobne wejście, dzięki czemu może być czynny całą dobę. W Bochni lokal znajduje się blisko głównego rynku.

Pod szyldem Al. Capone działa 15 sklepów własnych i 12 franczyzowych. W tym roku sieć powiększyła się o pięć punktów na licencji w Jarosławiu, Łańcucie, Busko Zdroju, a także wspomnianych Gorlicach i Bochni. Na początku 2018 roku franczyzodawca spodziewa się trzech kolejnych otwarć. Przyznaje przy tym, że niestraszne mu prohibicyjne zakusy rządu, który rozważa nadanie gminom większych uprawnień w zakresie ograniczania sprzedaży alkoholu.
Czekamy cierpliwie, aby wiedzieć, jakie decyzje zostaną ostatecznie podjęte. Wówczas będziemy się dostosowywać. Jesteśmy specyficzną siecią, ponieważ mamy bardzo szeroki wybór asortymentu i specjalistów za ladami. Duży nacisk kładziemy na profesjonalną obsługę, wspomagamy naszych franczyzobiorców licznymi szkoleniami z obsługi klienta. Zależy nam, aby nasi sprzedawcy nie mówili, że „czytali, że ten alkohol w taki sposób smakuje”, tylko „drogi kliencie, próbowałem i wiem, jak to smakuje". Dodatkowo najlepszych sprzedawców zabieramy na wycieczki szkoleniowe. W ostatnich latach wybrali się oni m.in. do Grecji, Hiszpanii, Gruzji czy Bułgarii – tłumaczy Marek Łabuz.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022