Według prognoz i opinii ekspertów branża wykończenia wnętrz nadal będzie się rozwijać. Widzimy to w naszej codziennej pracy, kiedy podsumowujemy wyniki sprzedażowe osiągane w sieci.
Marcin Zieleśkiewicz, dyrektor ds. sprzedaży hurtowej Majster Plus
Wtorek
27.02.2018
Wspólną cechą najlepszych sklepów Majster Plus jest to, że prowadzą je małżeństwa czy wręcz całe rodziny – mówi Marcin Zieleśkiewicz, dyrektor ds. sprzedaży hurtowej Majster Plus.
 

Jak duża jest obecnie sieć sklepów Majster Plus?
W naszej sieci działa 97 sklepów, na terenie wszystkich 16 województw. Tylko jeden, w Nakle nad Notecią, jest naszym sklepem własnym. Wszystkie placówki oferują artykuły wykończeniowe, niezbędne przy budowie i remoncie domu. Sklepy „Majster Plus” specjalizują się w sprzedaży
połączonej z usługą montażu podłóg oraz drzwi wewnętrznych i zewnętrznych. Dodatkowo wśród oferty asortymentowej znajdują się takie materiały wykończeniowe jak np.: listwy przypodłogowe, panele ścienne, klamki, a w większości sklepów również płytki ceramiczne, terakota, oświetlenie, karnisze, stolarka okienna, artykuły elektryczne, farby i akcesoria malarskie oraz materiały budowlane. Nasze plany rozwojowe zakładają rozbudowę sieci do około 200 placówek w całym kraju. Obecnie jesteśmy w procesie uruchamiania kolejnych lokalizacji, m. in. w Wałbrzychu, Złotowie, Bydgoszczy, Działoszynie, Śremie, Darłowie. Poza otwarciami nowych punktów ciągle też przebudowujemy istniejące sklepy, aby były zgodne z naszymi aktualnymi standardami wizerunkowymi.

Jak pan ocenia kondycję branży wnętrzarskiej?
Według prognoz i opinii ekspertów branża wykończenia wnętrz nadal będzie się rozwijać. Widzimy to w naszej codziennej pracy, kiedy podsumowujemy wyniki sprzedażowe osiągane w sieci. Polacy chcą komfortowo i modnie mieszkać, a jednocześnie coraz więcej klientów ceni sobie święty spokój i wybiera zakup drzwi czy podłóg z profesjonalnym montażem. Stać ich na to dzięki obniżonej do 8 proc. stawce podatku VAT na produkty kupowane właśnie wraz z montażem. Z drugiej strony obserwujemy też w ostatnich miesiącach wzrost zainteresowania naszą ofertą partnerską. Nasze ekipy zajmujące się budową sklepów mają pełne ręce roboty i pracują praktycznie bez przestojów co przekłada się na wydłużenie okresu w jakim nowe sklepy są uruchamiane. Obecnie czas ten szacujemy nawet na dwanaście tygodni od podpisania umowy.

Jakie macie państwo wymagania względem franczyzobiorców?
Nie stawiamy franczyzobiorcom konkretnych wymogów. Każdego kandydata oceniamy indywidualnie, tak, aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia wspólnego biznesu. W sieci mamy przykłady dobrze prosperujących sklepów prowadzonych zarówno przez doświadczonych przedsiębiorców, jak i przez zupełnych debiutantów biznesowych, którzy natomiast posiadają bogate doświadczenie w montażu drzwi czy podłóg. Wspólną cechą najlepszych placówek Majster Plus jest to, że prowadzą je małżeństwa czy wręcz całe rodziny. Taki model biznesu w naszej sieci można uznać za najbardziej efektywny.

Jakie są koszty otwarcia sklepu?
Minimalny wkład nowego partnera szacujemy na ok. 30 tys. zł, jednakże jest wiele zmiennych, które o tym decydują. Całkowity budżet otwarcia nowego sklepu, który współfinansujemy, to średnio ok. 100 tys. zł. Koszty zależne są jednak od stanu lokalu, jakim dysponuje partner. Nasza sieć wymaga od franczyzobiorców, aby lokal był dobrze oświetlony oraz miał pomalowane ściany, zgodnie z wymogami sieciowymi. Musi posiadać min. 120-150 m2 powierzchni ekspozycyjnej oraz bezpośredni dostęp do parkingu dla klientów. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to koszt 4 tys. zł. Opłaty marketingowe uzależnione są od lokalizacji i potrzeb promocyjnych danego sklepu, każdorazowo negocjujemy je z nowymi partnerami. Franczyzowe opłaty okresowe zależą od wielkości osiąganych obrotów. Jeśli chodzi o okres zwrotu z inwestycji, to zawsze przeprowadzamy indywidualną symulację dla konkretnej nowej lokalizacji.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska