Awans na swoim
Pracowała sześć lat w bankowości, trzy lata w administracji państwowej i jeszcze kilka lat w urzędzie skarbowym. Z branżą księgową związana jest od 2014 roku, jednak była to działalność na niewielką skalę i prowadzona w domu. Jak wspomina, jej biuro rachunkowe było jak większość biur w małych miastach – słabo zinformatyzowane, z bardzo ograniczonym zakresem usług i niewielką skłonnością do reprezentowania klienta w kontaktach z administracjach państwową. Brakowało mu rozmachu. – Kiedyś zadzwonił do mnie sprzedawca z Idea Banku z ofertą kredytową – wspomina Joanna Babiło. – W czasie rozmowy powiedziałam, że prowadzę biuro rachunkowe i wówczas zaproponował mi kontakt z przedstawicielem Tax Care. Pomyślałam – spróbujmy.
Małymi krokami do franczyzy
Do współpracy przekonała ją możliwość prowadzenia działalności pod własnym nazwiskiem, jednocześnie przy profesjonalnym wsparciu centrali. Poza tym szukała dla siebie stabilnego i pewnego biznesu, na który będzie miała duży wpływ. Na początek postanowiła jednak nawiązać współpracę partnerską.
– Przez kilka pierwszych miesięcy pracowałam z domu, ale już na narzędziach Tax Care – wspomina Joanna Babiło. – Po trzech miesiącach zdecydowałam się pogłębić tę współpracę i weszłam w pełną franczyzę Tax Care.
Wówczas rozpoczęła poszukiwania lokalu na biuro. Tax Care preferuje lokale w centrum miasta o powierzchni co najmniej 30 m2, najlepiej usytuowane na partnerze. Po akceptacji lokalu przez centralę, Joanna Babiło mogła przystąpić do prac remontowych. Adaptacja według standardów franczyzodawcy to przede wszystkim pomalowanie ścian na biało, wykonanie podwieszanego sufitu i położenie wykładziny. Ostatni element to zapewnienie łącza internetowego. Według szacunków Tax Care, remont powinien zmieścić się w kwocie ok. 7 tys. zł. Joanna Babiło mówi, że w jej przypadku to się udało. Urządzenie i wyposażenie placówki leży już bowiem w gestii franczyzodawcy. Tax Care dostarcza biurka, krzesła, fotele, stolik oraz wykonuje pełen branding lokalów franczyzobiorców. Zapewnia również komputery, telefon, drukarki oraz systemy informatyczne. Ponieważ biuro Joanny Babiło miało prowadzić pełne księgi handlowe, Tax Care dostarczył jej również specjalny system oraz serwery do przechowywania i zabezpieczenia danych. Wartość całego wyposażenia placówki centrala Tax Care szacuje na 34 tys. zł.
Rachunkowość level pro
Biuro Joanny Babiło ruszyło 4 sierpnia 2017 roku. Uważa, że współpraca z Tax Care pozwoliła jej wejść na wyższy poziom księgowego biznesu. Ciągle bardzo wiele od niej zależy, ale działa pod rozpoznawalną marką i zawsze ma do dyspozycji najnowsze narzędzia do obsługi klientów. Biuro franczyzobiorczyni ma jedno stanowisko do obsługi klientów i oferuje trzy zakresy usług: książkę przychodów i rozchodów, pełne księgi oraz pakiet kadr i płac. Jako franczyzobiorczyni może korzystać z systemu do uproszczonej księgowości, systemu kadrowo-płacowego i pełnej księgowości. Tax Care zapewnia jej również szerokie wsparcie merytoryczne, dostęp do bezpłatnych szkoleń z PIT, CIT, VAT czy akcyzy oraz szkoleń sprzedażowych. Do dyspozycji franczyzobiorczyni są także doradcy podatkowi i prawnicy.
– To są rozwiązania systemowe z górnej półki, ułatwiają mi pracę i oszczędzają czas – stwierdza Joanna Babiło. – Lepiej rozpoznaję potrzeby klientów, mam też znacznie szersze kompetencje doradcze w dziedzinie optymalizacji podatków oraz produktów finansowych, które proponuję klientom.
Elementem szczególnie cenionym przez Joannę Babiło jest usługa pełnego wsparcia informatycznego, nie tylko w zakresie systemu księgowego, lecz także całego ekosystemu IT w biurze.
– Dla biura rachunkowego, które dziś jest w pełni zinformatyzowane, to niewyobrażalna pomoc – mówi Joanna Babiło. – Cokolwiek się dzieje z komputerem, drukarką czy jakimkolwiek programem, mogę zadzwonić i otrzymuję natychmiastowe wsparcie. Informatycy Tax Care zdalnie łączą się z moim komputerem i zwykle po kilkunastu minutach mam problem z głowy. Aktualizacja oprogramowania to również nie moje zmartwienie –wszystkim zajmuje się Tax Care.
Po niespełna roku działalności Joanna Babiło mówi, że wejście we franczyzę było dobrą decyzją.
– Od początku współpracy niemal potroiłam liczbę klientów. Obsługuję już nie tylko samozatrudnionych, lecz także kilka spółek, spółdzielni i stowarzyszeń. To poziom nieosiągalny dla większości biur rachunkowych z mojego miasta. Mam więc przewagę konkurencyjną, którą zamierzam wykorzystać.


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...