Joanna Poniedziałek, konsultant ds. rozwoju sieci Grene / "Zapewniamy franczyzobiorcom know-how prowadzenia biznesu, dostęp do oferty ponad 700 tys. produktów, wsparcie regionalnego doradcy biznesowego. Gwarantujemy także bezpłatne szkolenia".
Czwartek
22.03.2018
Nasza franczyza to stabilny model biznesu, który z powodzeniem sprawdza się w małych miastach i na wsiach – mówi Joanna Poniedziałek, konsultant ds. rozwoju sieci Grene.
 

Dla kogo jest franczyza Grene?
Sklepy rolniczo-techniczne Grene to franczyzowa sieć specjalistyczna, cechująca się zróżnicowaną, często niedostępną gdzie indziej ofertą handlową. W ofercie mamy m.in.: części do maszyn i ciągników rolniczych, wyposażenie pojazdów: opony, akumulatory, akcesoria, artykuły do produkcji zwierzęcej i artykuły uniwersalne – przeznaczone do gospodarstwa, warsztatu, domu i ogrodu. Jako że głównymi klientami sklepów Grene są rolnicy, to sklepy naszej sieci powstają przeważnie na terenach wiejskich. To stabilny model biznesu, który z powodzeniem sprawdza się w małych miastach i na wsiach. Preferujemy lokalizacje w pobliżu stacji kontroli pojazdów, stacji paliw, sklepów budowlanych, dużych marketów spożywczych i innego otoczenia handlowego, w szczególności rolniczego i okołorolniczego.

Jak liczna jest wasza sieć?
Mamy 91 własnych sklepów oraz 66 franczyzowych. Dwa z nich zostały otwarte w marcu. Otwieramy co najmniej dwie nowe placówki franczyzowe w miesiącu. Naszym celem jest rozbudowanie sieci do 350 sklepów do końca 2020 roku. Równolegle zmieniać się będą struktury właścicielskie sieci – własne placówki Grene będą zamieniane w punkty franczyzowe.

Ile trzeba zainwestować w ten biznesu?
Wartość wyposażenia obiektu uzależniona jest od wielkości planowanego sklepu. Jeśli rozważamy inwestycję na powierzchni minimalnej, czyli 250 m2 sali handlowej, musimy mieć na uwadze inwestycję rzędu 110-150 tys. zł netto. Jest to kwota konieczna do pokrycia kosztów związanych z wyposażeniem obiektu w: regały ekspozycyjne, regały magazynowe, lady, system komputerowy z oprogramowaniem oraz wszystkie elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej. Natomiast zatowarowanie placówki w podstawową ofertę wiąże się z wydatkiem rzędu 320-350 tys. zł netto. Wstępna opłata licencyjna wynosi 20 tys. zł netto. Miesięczna opłata marketingowa to 1 proc. od obrotu, natomiast opłata franczyzowa to od 0 do 2 proc. Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedanych produktów.

Na jakie wsparcie ze strony centrali mogą liczyć franczyzobiorcy?
Zapewniamy im know-how prowadzenia biznesu, dostęp do oferty ponad 700 tys. produktów, wsparcie regionalnego doradcy biznesowego w zakresie m.in. zarządzania ofertą sklepu, strategii docierania do klientów, monitoringu konkurencji i zarządzania personelem. Jeszcze przed otwarciem sklepu gwarantujemy intensywny pakiet szkoleń, na który składa się staż personelu w jednej z naszych placówek oraz program szkoleniowy z zakresu obsługi klienta, dziennej organizacji pracy w sklepie oraz znajomości asortymentu. Bezpłatne szkolenia produktowe i sprzedażowe organizowane są poza tym kilka razy w roku. Dbamy również o marketing marki. Średnio przeprowadzamy w roku 24 kampanie marketingowe oraz co najmniej sześć kampanii gazetkowych.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


Budżet na start / Przy minimalnej powierzchni sklepu Grene, czyli 250 m2 sali handlowej, trzeba mieć 440-500 tys. zł na inwestycję.