Załóż firmę na wsi
Dla kogo jest franczyza Grene?
Sklepy rolniczo-techniczne Grene to franczyzowa sieć specjalistyczna, cechująca się zróżnicowaną, często niedostępną gdzie indziej ofertą handlową. W ofercie mamy m.in.: części do maszyn i ciągników rolniczych, wyposażenie pojazdów: opony, akumulatory, akcesoria, artykuły do produkcji zwierzęcej i artykuły uniwersalne – przeznaczone do gospodarstwa, warsztatu, domu i ogrodu. Jako że głównymi klientami sklepów Grene są rolnicy, to sklepy naszej sieci powstają przeważnie na terenach wiejskich. To stabilny model biznesu, który z powodzeniem sprawdza się w małych miastach i na wsiach. Preferujemy lokalizacje w pobliżu stacji kontroli pojazdów, stacji paliw, sklepów budowlanych, dużych marketów spożywczych i innego otoczenia handlowego, w szczególności rolniczego i okołorolniczego.
Jak liczna jest wasza sieć?
Mamy 91 własnych sklepów oraz 66 franczyzowych. Dwa z nich zostały otwarte w marcu. Otwieramy co najmniej dwie nowe placówki franczyzowe w miesiącu. Naszym celem jest rozbudowanie sieci do 350 sklepów do końca 2020 roku. Równolegle zmieniać się będą struktury właścicielskie sieci – własne placówki Grene będą zamieniane w punkty franczyzowe.
Ile trzeba zainwestować w ten biznesu?
Wartość wyposażenia obiektu uzależniona jest od wielkości planowanego sklepu. Jeśli rozważamy inwestycję na powierzchni minimalnej, czyli 250 m2 sali handlowej, musimy mieć na uwadze inwestycję rzędu 110-150 tys. zł netto. Jest to kwota konieczna do pokrycia kosztów związanych z wyposażeniem obiektu w: regały ekspozycyjne, regały magazynowe, lady, system komputerowy z oprogramowaniem oraz wszystkie elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej. Natomiast zatowarowanie placówki w podstawową ofertę wiąże się z wydatkiem rzędu 320-350 tys. zł netto. Wstępna opłata licencyjna wynosi 20 tys. zł netto. Miesięczna opłata marketingowa to 1 proc. od obrotu, natomiast opłata franczyzowa to od 0 do 2 proc. Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedanych produktów.
Na jakie wsparcie ze strony centrali mogą liczyć franczyzobiorcy?
Zapewniamy im know-how prowadzenia biznesu, dostęp do oferty ponad 700 tys. produktów, wsparcie regionalnego doradcy biznesowego w zakresie m.in. zarządzania ofertą sklepu, strategii docierania do klientów, monitoringu konkurencji i zarządzania personelem. Jeszcze przed otwarciem sklepu gwarantujemy intensywny pakiet szkoleń, na który składa się staż personelu w jednej z naszych placówek oraz program szkoleniowy z zakresu obsługi klienta, dziennej organizacji pracy w sklepie oraz znajomości asortymentu. Bezpłatne szkolenia produktowe i sprzedażowe organizowane są poza tym kilka razy w roku. Dbamy również o marketing marki. Średnio przeprowadzamy w roku 24 kampanie marketingowe oraz co najmniej sześć kampanii gazetkowych.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Ubiegły rok przyniósł znaczący przełom dla sieci sklepów Komfort, uznanej marki w branży wykończenia wnętrz w Polsce.
Markety z branży dom i ogród korzystają na koniunkturze na rynku budowlanym. Sprawdzona licencja na biznes to prostsze wejście w tę i inne branże, o czym przekonasz się na Targach Franczyza, które 24-26 października odbędą się w PKiN w Warszawie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.