Zarabiamy na jednośladach
Zdaniem twórców konceptu, wakację zachęcają do tego, aby wielu klientów wsiadło na nowy, nietani środek transportu. Wielu potencjalnych klientów marki może również zwrócić uwagę na produkt ze względu na jego kampanię marketingową.
– Kupić rower, na którym jeździ Natalia Siwiec czy Rafał Maślak, to nie to samo co po prostu kupić rower – powiedział Jakub Czarny, prezes Scoopper. Pierwsze cztery miesiące sprzedaży produktów marki na polskim rynku, przyniosło firmie przychód w wysokości 900 tys., stąd pomysł, aby rozwinąć koncept w postaci sieci franczyzowej. Obecnie firma jest na etapie otwierania pierwszych sklepów w sieci.
Co firma proponuje franczyzobiorcy i ile de facto musi mieć pieniądzy na inwestycję?
Osoba, którą zainteresuje pomysł sprzedaży jednośladów musi liczyć się z wydatkiem w wysokości 49 tys. zł netto oraz ze stałą opłatą marketingową i serwisową 799 zł miesięcznie. Konieczne będzie otwarcie własnego stoiska/sklepu o powierzchni 9 m2 w galerii lub centrum handlowym, tzw. Scoopper Space w jednym z miast, zamieszkałych powyżej 100 tys. mieszkańców, np. w: Gdyni, Poznaniu i Warszawie.
Co franczyzobiorca dostanie w zamian?
– Szansę na przyciągnięcie klientów zamożnych, którzy gotowi są zapłacić dużą sumę na jakość, design i prestiż – powiedział Jakub Czarny. Sklep sieci franczyzowej będzie posiadał po jednym egzemplarzu każdego modelu jednośladu. Ceny zaczynają się od 9 tys. zł w przypadku roweru i 2,5 tys. zł w przypadku hulajnogi. Prowizja dla sklepu od sprzedaży każdego jednośladu wynosi 20 proc., co oznacza średnio 2 tys. zł od jednego egzemplarza.
Niepotrzebna będzie inwestycja w przestrzeń magazynową, bo Scoopper sam zajmuje się dostarczaniem produktu do domu/firmy klienta z magazynu centralnego.
Jak twierdzi prezes firmy, Scoopper pomaga franczyzobiorcy w negocjacjach warunków najmu powierzchni sklepowej – obecnie są to galerie: Klif w Gdyni i w Warszawie oraz Riviera i Stary Browar w Poznaniu. Franczyzodawca zapewnia, że partner może liczyć także na jego pomoc w uzyskaniu finansowania w postaci leasingu operacyjnego, również dla start-upów.
Franczyzobiorca otrzyma także wsparcie szkoleniowe, promocyjno-reklamowe oraz serwis urządzeń sklepowych. Scoopper posiada własną aplikację na urządzenia mobilne, dzięki której każdy właściciel jednośladu będzie mógł nim zarządzać z telefonu.
Czy jednoślady marki Scoopper nie okażą się zbyt drogie?
– Ceny rowerów elektrycznych na polskim rynku wahają się do 3 tys. zł do 20 tys. zł. Nasz rower kosztuje średnio 9 tys. zł, a jest wyprodukowany w zaawansowanej technologii, ma fajny design i w tym momencie już markę – przekonuje Jakub Czarny. Ceny hulajnogi Scoopper zaczynają się od 2,5 tys. zł, czyli mniej więcej tyle ile w konkurencyjnych firmach.
– Scoopper Space może otworzyć osoba, która posiada działalność gospodarczą lub chce ją założyć, lubi sprzedawać i chce na tym dobrze zarobić. Nie wymagamy żadnej specjalistycznej wiedzy technologicznej, ani marketingowej – zapewnia Jakub Czarny.
Firma Scoopper zajmuje się tworzeniem oraz sprzedażą hybrydowych i elektrycznych jednośladów w segmencie premium. To polska firma z całkowicie polskim kapitałem.


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Elomoto.eco buduje sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych. To dobry pomysł dla tych, którzy szukają pasywnego dochodu.
– Na handlu używanymi samochodami nadal można zarobić – przekonuje Dawid Błachucki, franczyzodawca marki Handlarzyki.pl.
Zanim Michał Peksa został franczyzobiorcą LucArt, sam robił w sklepach tej sieci zakupy. Jak ocenia markę patrząc na nią z drugiej strony lady?
Franczyzodawca Handlarzyki.pl zapewnia, że minimalna marża na sprzedaży używanego auta to 2-3 tys. zł, a czasem nawet dwa razy więcej.
Franczyzodawca Blinkee.city zapewnia, że inwestycja w jego biznes zwraca się przeważnie w jeden sezon.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA
Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...