Franczyza na oku

Korzenie firmy CrossEyes sięgają Danii. Dziś salony marki działają również w Wielkiej Brytanii i w Polsce. – Rok temu skontaktowali się z nami właściciele CrossEyes z Danii. Już w tym samym roku znaleźliśmy pierwszego franczyzobiorcę, który otworzył sklep optyczny w kompleksie Gdański Business Center – mówi Andrzej Jachowski, odpowiedzialny za rozwój systemu franczyzowego CrossEyes w Polsce.
Przyszły franczyzobiorca nie musi posiadać ani własnego lokalu, ani doświadczenia biznesowego. Ważne jest zaangażowanie i motywacja do rozwijania biznesu. – Jeśli partner nie ma własnego lokalu, pomagamy mu znaleźć odpowiednie miejsce na salon. Pomieszczenie o powierzchni około 80 m2 powinno znajdować się w centrum handlowym, biurowym lub w centralnym punkcie miasta – podkreśla Andrzej Jachowski. Aby sprawnie obsłużyć klientów, franczyzobiorca musi zatrudnić dwóch sprzedawców i jednego optometrystę. Klienci muszą najpierw zrobić badanie wzroku zanim dopasują odpowiednie soczewki lub okulary. Wszystkie oprawki z drewna, aluminium, acetatu i tytanu są przygotowywane przez projektantów CrossEyes zgodnie z aktualnymi skandynawskimi trendami.
Podpisując umowę franczyzową, partner może liczyć na wsparcie w umeblowaniu salonu i montażu mebli. Do obsługi klientów wykorzystuje się firmowy system zakupów online. System gromadzi informacje na temat poprzednich zamówień czy indywidualnych badań wzroku. Dodatkowo właściciele marki wyposażają salon w materiały marketingowe i kolekcje oprawek oraz akcesoriów.
– Istotnym elementem z punktu widzenia franczyzobiorcy jest dostawa produktów. To my odpowiadamy za dostarczanie nowej kolekcji co 2-3 miesiące. Dzięki temu franczyzobiorca nie zamraża pieniędzy w towarze. W jego gestii leży wyłącznie zamówienie potrzebnych produktów, według potrzeb klientów – mówi Andrzej Jachowski.
Franczyzobiorca CrossEyes musi zainwestować na początek mniej więcej 200 tys. zł, które pokryją koszt dostosowania lokalu do standardów sieci i koszt opłaty franczyzowej. Dokładna wysokość inwestycji zależy od wielkości lokalu, a także skali remontu. Miesięczne przychody franczyzobiorcy CrossEyes, według zapewnień franczyzodawcy, zaczynają się od 50 tys. zł. Nie wszystko zostaje w kieszeni partnera, 10 proc. od miesięcznego obrotu sklepu trafia na konto franczyzodawcy. Koszty prowadzenia salonu w sieci w dużej mierze zależą od jego lokalizacji. – Trudno oszacować dokładną wysokość miesięcznych wydatków. Z pewnością do bieżących kosztów zaliczają się opłaty za wodę i prąd, czynsz za lokal, wynagrodzenie pracowników. Nie wymagamy natomiast dodatkowej opłaty za zatowarowanie punktu – mówi Andrzej Jachowski. Zwrot z inwestycji w salon z oprawkami następuje po roku, dwóch od otwarcia sklepu franczyzowego.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć Dobre Oko na ten rok zaplanowała minimum pięć otwarć. Jak otworzyć salon optyczny?
Na rynku krajowym Kodano konsekwentnie buduje skalę w oparciu o franczyzę.
Sieć Apteka Codzienna do końca roku chce mieć w sumie 70 placówek. Firma rozszerza też swoją działalność na kolejne województwa.
Kodano Optyk – najszybciej rozwijająca się sieć optyczna w Polsce – rozpoczęła 2025 rok z dużym rozmachem.
Kodano Optyk ma promocję dla nowych franczyzobiorców. Można sporo zaoszczędzić na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...