Zarabiają na reklamach
Franczyzodawca Free TV, którego flagowym produktem jest bezpłatna gazetka z programem telewizyjnym, od potencjalnych franczyzobiorców wymaga jedynie wstępnej inwestycji, założenia działalności gospodarczej oraz gotowości do działania.
– Mile widziane jest także doświadczenie w handlu, ponieważ partner zarabia na sprzedaży powierzchni reklamowej – mówi Konrad Waszczyk, właściciel konceptu Free TV.
Gazetka ma 16 stron, z czego do zagospodarowania reklamami jest aż 10. Przy tym mogą to być różnego rodzaju ogłoszenia, artykuły sponsorowane, dodatki, informacje z życia powiatu, zamawiane przez władze powiatowe albo kupony rabatowe.
– Możliwości jest sporo. Teoretycznie w każdym wydaniu gazetki partnerzy mają do dyspozycji powierzchnię reklamową wartą około 15 tys. zł. Mamy partnera, któremu udało się wydać pierwszą gazetę w dwa tygodnie od podpisania umowy franczyzowej. Pracuje z nami od 2013 roku – mówi Konrad Waszczyk.
Podkreśla jednak, że trudno stwierdzić, ile zarabiają miesięcznie partnerzy Free TV, ponieważ każdy z nich samodzielnie ustala ceny swoich reklam.
– Nie wnikamy w cennik, franczyzobiorcy, to co uda mu się sprzedać, to jego zarobek – podkreśla Konrad Waszczyk.
Jedyna opłata, którą franczyzobiorca ponosi, to miesięczny abonament rzędu 299 zł. W zamian nie musi martwić się o teksty do gazetki, wszystko jest przygotowywane przez zespół redakcyjny centrali. Jedynym zadaniem partnera jest wypełnienie miejsca na reklamy. Przy tym gazetka nie jest jedynym produktem firmy. Do dyspozycji jest również portal internetowy Free TV oraz aplikacja mobilna z kuponami rabatowymi.
– Zaczynaliśmy od gazetki, ale idziemy z duchem czasu i dzisiaj jesteśmy w stanie dotrzeć do każdego pokolenia klientów – przekonuje Konrad Waszczyk.
Firma szuka franczyzobiorców w każdym mieście powiatowym z liczbą mieszkańców powyżej 20 tys. W przypadku mniejszych powiatów jest możliwość połączenia dwóch w makroregion, nad którym pieczę sprawowałby jeden franczyzobiorca. Do tej pory firma nawiązała współpracę z 30 franczyzobiorcami. W tym roku też pojawi się kilku nowych partnerów. Generalnie jednak, podobnie jak franczyzodawcy z różnych branż, Free TV zauważa mniejszy ruch w biznesie, głównie z powodu niskiego bezrobocia.
– Ostatnie zmiany na rynku pracy spowodowane niskim bezrobociem wpływają na zmniejszenie zainteresowania własnym biznesem, ale pomimo tego nasz koncept ma się dobrze i zgłaszają się do nas nowi partnerzy – zapewnia Konrad Waszczyk.
Dodaje, że plusem Free TV jest fakt, że firma proponuje partnerom otwartą politykę cenową i dużą swobodę w jej stosowaniu, dzięki czemu mogą elastycznie dostosować ceny do swoich lokalnych rynków i klientów. Dodatkowo dzięki modelowi współpracy, w którym cały zysk ze sprzedanych reklam pozostaje u partnera, nowi inwestorzy mogą liczyć na zwrot z inwestycji już po kilku miesiącach współpracy.


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
VisionOptyk otwiera średnio 8-12 placówek rocznie. Wielu franczyzobiorców decyduje się na prowadzenie więcej niż jednego salonu.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...